Gossen Ruda
Till som tätt får jag påpekande att mitt IE 6 är för gammalt men än har jag stått emot. Någon som kört båda och vet skillnader och vilka förbättringar och försämringar som skett?
Alba
Jag minns ju inte hur 6:an var.
Minns inte om man där kunde öppna sidor i flikar men det kan man i IE 8.
Den har också en väldigt hög säkerhet jfr med föregående.
Internet Explorer 8 utklassar konkurrenterna i testet om säkraste webbläsaren ......läste jag på en IT-blogg.
Gossen Ruda
Ok tack, ingen skrek varningar så jag har uppdaterat. Som synes kom jag in på Odla efteråt så då snurrar världen på som vanligt.
Gossen Ruda
En sak som jag tidigare haft på jobbet och som nu dykit upp här är att så fort jag skall lägga in en bild eller länk så kommer det en varning om ett skriptbaserat fönster som skall köras och jag måste godkänna det. Tröttsamt i längden, kan man plocka bort den funktionen och i så fall var?
Alba
Här finns lite info från Microsoft
Gossen Ruda
Ok, tack så mycket. Jag får visserligen bara upp möjligheten att tillfälligt tillåta skriptfönster. Letandet går vidare.
Alba
Alt. finns ju alt. att alltid tillåta.
Jag tror inte man kan stänga av den helt. Det har väl med säkerheten att göra.

Kanske det går att göra under Verktyg > Internetalternativ > Avancerat > Inställningar - men jag vet inte var.
PeterDeleter
Ungefär som Alba skriver ja.

Verktyg-Internetalternativ-Säkerhet-Tillförlitliga platser-Platser

Gör du detta när du är på den här sidan kommer det auto stå odla.nu där. Lägg till och spara. Eventuellt dra ner "säkerhetsnivå för zonen" som finns på samma ställe.

lycka till!
vips
Främsta anledningen att gå över till IE8 är väl säkerheten, finns en del hål i gamla versioner av IE och Microsoft prioriterar inte alltid att fixa dem, de litar istället på att folk "uppgraderar"... smile.gif

/magnus

malcolm
Jag har märkt att IE (8) blir bättre och bättre, sällan man får sådana virusattacker numera som var vanliga för några år sedan då man fick formatera om hårddisken lite då och då. Kör med "Telia säker surf" på min ena dator och F-secure på min andra vilket iof. sig är samma sak. Sonen har Avast som virusprogram på sin huvuddator och F-secure på sin andra maskin, vi har alltså fyra internetuppkopplade datorer här hemma på två personer vilket kan tyckas fullkomligt onödigt men vill man ligga på topp så...
Gossen Ruda
Gick inte att lägga till Odla, fick ett felmeddelande att man bara kan lägga till säkra platser som början på https://.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon