CITAT (skogstroll @ 09-06-2010, 11:14)

Sorry men jag måste verkligen ventilera, alla mina kompisar på jobbet har slutat eller försvunnit eller kommer att sluta eller gå i pension så jag är rätt själv

urrrrk vad trött jag blir på alla karriärsbruttor som ska hitta en massa fel på en hela tiden och visa sig så jääääkla duktiga och nedlåtande. Vad är det med folk nuförtiden? Blä usch och jag orkar snart inte mera, jag är inte ryta-ifrån-typen...

Jag känner igen din känsla, jag har haft den också, men den gick över.
Precis som du säger så är det inte så himla lätt att byta jobb! Många parametrar kommer in som man knappt tänkt på tidigare. Man måste snarare göra nåt åt situationen på plats.
T ex måste man ibland få "ventilera"!!!! Det är såååå viktigt! När man får pysa ur sig ilskan, rädslan, frustrationen till nån/några som inte är "inblandade" så spricker trollen - varje gång.
Men de djädrans trollen bygger upp sig och kommer tillbaka, då måste man pysa igen.
Så var det för mig för ca 7-8 år sedan.
Till slut bestämde jag mig för att
lyssna på vad "de duktiga" sa - inte
hur de sa det.
Det blev början på nåt bra!
Det var inte alltid så tokiga grejer även om jag inte hade gjort så tidigare. Jag testade deras förslag och det visade sig ofta fungera riktigt bra.....fram till ett visst läge. Då frågade jag helt enkelt "vad tycker du jag ska göra när det blir så här?"
Därifrån startade ofta en diskussion där vi stod på samma nivå. De fick klart för sig att det fanns en orsak till varför jag gjorde som jag gjorde (vilket var mitt mål!) och jag fick tips på smarta lösningar som kunde användas lite "här & där".
De två "besserwissrar" som jag hade att tampas med blev mina bästa vänner på kontoret. Inte på en gång men efter en tid. Vi kallades trojkan!
Nu är jag pensionär, men har fortfarande kontakt med mina kompisar. De är i 35-årsåldern mumera och yngre än mina barn, men vi har såååå roligt tillsammans när vi ses!
Skogstroll, försök att göra nåt på plats! Släpp prestigen som du eventuellt har och lyssna på dem. Då kommer de att lyssna på dig också.