Full version: Ventilera
skogstroll
Sorry men jag måste verkligen ventilera, alla mina kompisar på jobbet har slutat eller försvunnit eller kommer att sluta eller gå i pension så jag är rätt själv -cry-.gif urrrrk vad trött jag blir på alla karriärsbruttor som ska hitta en massa fel på en hela tiden och visa sig så jääääkla duktiga och nedlåtande. Vad är det med folk nuförtiden? Blä usch och jag orkar snart inte mera, jag är inte ryta-ifrån-typen... sad.gif
Aqvakul
Tycker att jag har hört detta förut... Söker du aktivt annat jobb?
skogstroll
ok sorry jag får gå tillbaka till en gammal tråd smile.gif
Aqvakul
CITAT (skogstroll @ 09-06-2010, 11:17) *
ok sorry jag får gå tillbaka till en gammal tråd smile.gif

Varför då? Fortsätt gärna här..
Min reflektion var bara att du faktiskt i flera år och vid många tillfällen uttryckt missnöje med ditt jobb. Stockholm är ju stort och det borde finnas trevligare arbetsplatser...
Mollis
Jag har också mått riktigt pyton på jobbet men nu orkar jag inte det längre så jag sa helt enkelt upp mig. Lite galet men jag tänker att man vet aldrig hur länge man lever och att gå kvar och må dåligt den tiden är bara så deprimerande. Det påverkar ju också privatlivet, åtminstone i mitt fall, saker känns inte roliga att göra när man hela tiden har jobbet i bakhuvudet att tänka på. På något sätt kommer det att ordna sig med nytt jobb, åtminstone jag blir mer kreativ och öppen för helt nya saker när jag mår bra och nu känns det som en otrolig lättnad och jag är hoppfull inför framtiden. (ska till att börja med liva upp mig med en floristkurs yes.gif

Hoppas att du hittar någon lösning också!

fuchsian
CITAT (skogstroll @ 09-06-2010, 11:14) *
Sorry men jag måste verkligen ventilera, alla mina kompisar på jobbet har slutat eller försvunnit eller kommer att sluta eller gå i pension så jag är rätt själv -cry-.gif urrrrk vad trött jag blir på alla karriärsbruttor som ska hitta en massa fel på en hela tiden och visa sig så jääääkla duktiga och nedlåtande. Vad är det med folk nuförtiden? Blä usch och jag orkar snart inte mera, jag är inte ryta-ifrån-typen... sad.gif

Hej, skogstroll,

Inget fel i det att du delger hur du har det. Du är nog inte ensam i den sittsen, men jag har följd bredvid hur ungdommen beter sig nuförtiden på en arbetsplats, särskilt om de har en högre befattning. Trots det stannar de inte kvar utan fortsätter med samma sätt på en ny arbetsplats. Jag har följd med mina vänners vuxna barn och kan inte begripa eller ta in det hela, kanske är jag för gammalmodig....men.... crying.gif jag gillar inte att en ung jänta tror sig veta bättre hur saker och ting är än dessa äldre som skaffat sig erfarenhet och anpassat sig på sitt arbete, det blir lätt osämja och annat... men vad finns det att göra? unsure.gif .... fuchian
mamamaggan
Säger som andra , skaffa ett nytt jobb !!!!

Har haft flera olika jobb och stannade aldrig kvar om jag inte trivdes. På ett ställe blev jag mobbad av den nye chefen . Hade inget nytt jobb men började i stället att komplettera min utbildning lite med tanken att det löser sig säkert med jobb längre fram. Det gjorde det också , fick nytt jobb 45 år gammal men stannade bara ett år för att skaffa ett nytt jobb igen.

Problemet med de unga som upppför sig " illa " och tror sig veta allt kanske till stor del beror på att om man varit på ett jobb länge kanske man inte ser på saker och ting på samma sätt . Många yngre har kanske också lärt sig att göra saker på ett helt annat sätt . Ser inget fel i att vilja gå vidare med nya utmaningar varken som ung eller lite äldre . Förändringar, hur jobbiga de än kan tyckas vara , gör att man lär sig väldigt mycket .

Ta nu inte det här som ett negativt påhopp , menar inte alls något sådant med det här, utan vill bara visa att det finns flera sätt att se saker och ting på.
Myosotis
trostar.gif Sök annat jobb! Man kan ju bli sjuk av att ha så jobbigt i längden, det är det inte värt!! smiley_small_hug.gif
Alba
Jag förstår din frustration. Man går och retar upp sig och samtidigt känner man sig maktlös.
Det är inte lätt att bara byta arbete - man vet vad man har men inte vad man får.
Om det börjar kännas värre och värre så är det nog dags att se sig om efter något annat.
Det är inte värt att må dåligt när man går till arbetet.
Jag hoppas det löser sig för dig på ett bra sätt.

smiley_small_hug.gif
vitavargen
..... urrrrk vad trött jag blir på alla karriärsbruttor som ska hitta en massa fel på en hela tiden och visa sig så jääääkla duktiga och nedlåtande. .....

När man läser dina texter här, fattar man snabbt att du inte är av den typen.

De typen som använder andra som stege för att klättra i karriären. Facken brukar vara känsliga mot sådana typer/beteenden och de agerar. Om du är med nåt fack borde du tala med de, för du förtjänar en bättre arbetsmiljö.

Lycka till med den saken!
skogstroll
CITAT (Aqvakul @ 09-06-2010, 11:32) *
Varför då? Fortsätt gärna här..
Min reflektion var bara att du faktiskt i flera år och vid många tillfällen uttryckt missnöje med ditt jobb. Stockholm är ju stort och det borde finnas trevligare arbetsplatser...

Sorry som sagt jag ska inte uttrycka mina åsikter om det i någon ny tråd, jag kände mig deppig. Många tycker det är jättelätt att skaffa nytt jobb men då kanske man inte är så mångfacetterad och kan sätta sig in i andra människors privata situation, nytt jobb innebär provanställning mm men det kanske inte är så lätt att sätta sig in i om man har ordnade förhållanden. Jag ber admin ta bort tråden istället.
Berith
CITAT (skogstroll @ 10-06-2010, 09:41) *
Sorry som sagt jag ska inte uttrycka mina åsikter om det i någon ny tråd, jag kände mig deppig. Många tycker det är jättelätt att skaffa nytt jobb men då kanske man inte är så mångfacetterad och kan sätta sig in i andra människors privata situation, nytt jobb innebär provanställning mm men det kanske inte är så lätt att sätta sig in i om man har ordnade förhållanden. Jag ber admin ta bort tråden istället.

Strunta i det där! Ta till dej dom andras goda råd och uppmuntran istället! trostar.gif
Christina i Taxinge~

Jag känner igen din känsla, jag har haft den också, men den gick över.
Precis som du säger så är det inte så himla lätt att byta jobb! Många parametrar kommer in som man knappt tänkt på tidigare. Man måste snarare göra nåt åt situationen på plats.

T ex måste man ibland få "ventilera"!!!! Det är såååå viktigt! När man får pysa ur sig ilskan, rädslan, frustrationen till nån/några som inte är "inblandade" så spricker trollen - varje gång.
Men de djädrans trollen bygger upp sig och kommer tillbaka, då måste man pysa igen.
Så var det för mig för ca 7-8 år sedan.

Till slut bestämde jag mig för att lyssna på vad "de duktiga" sa - inte hur de sa det.
Det blev början på nåt bra!
Det var inte alltid så tokiga grejer även om jag inte hade gjort så tidigare. Jag testade deras förslag och det visade sig ofta fungera riktigt bra.....fram till ett visst läge. Då frågade jag helt enkelt "vad tycker du jag ska göra när det blir så här?"
Därifrån startade ofta en diskussion där vi stod på samma nivå. De fick klart för sig att det fanns en orsak till varför jag gjorde som jag gjorde (vilket var mitt mål!) och jag fick tips på smarta lösningar som kunde användas lite "här & där".
De två "besserwissrar" som jag hade att tampas med blev mina bästa vänner på kontoret. Inte på en gång men efter en tid. Vi kallades trojkan! biggrin.gif
Nu är jag pensionär, men har fortfarande kontakt med mina kompisar. De är i 35-årsåldern mumera och yngre än mina barn, men vi har såååå roligt tillsammans när vi ses!

Skogstroll, försök att göra nåt på plats! Släpp prestigen som du eventuellt har och lyssna på dem. Då kommer de att lyssna på dig också.

mamamaggan

Ta inte bort den här tråden !!!

Ta inte allt så negativt , klart du ska få pysa ut din frustration .

Varför tror du att alla som säger byt jobb vill dig illa ? De vill i stället att du ska få må bra eftersom det verkar vara så jobbigt för dig på ditt nuvarande jobb.

Det måste inte alltid vara ett perfekt läge för att man ska byta jobb , då skulle inte många byta , utan ofta är det nog som för dig att man inte trivs där man är. Man måste våga ta chanser i livet också annars blir man stående på ett ben hela livet p g a att man inte törs ta steget.

Tänk på dig själv och ditt välbefinnande , det måste väl gå före allt annat ?! smiley_small_hug.gif

Myosotis

Men skogstroll! smiley_small_hug.gif Inte ta bort tråden! Det är väl ingen som tycker det är något fel med den här tråden, och du har samma rätt som alla andra att skapa trådar. Alla känner med dig. Men visst, jag förstår att det inte är lätt att söka/få ett nytt jobb. trostar.gif
zissi
smiley_small_hug.gif trostar.gif
Alba
Bördan känns ofta lättare då man får ventilera sin irritation och ledsenhet.
Jag vet att byta jobb är ingen lätt sak. Jag tror att alla uppriktigt förstår dig och försöker stötta dig och vill dig väl.
Ta inte bort tråden - skriv om du känner att du vill.
smiley_small_hug.gif
*Stintan*
trostar.gif smiley_small_hug.gif hoppas du har semester snart.

[attachment=50894:rolf_lidberg4.jpg]
herkules
det är faktiskt helt ok att inte vara karriärmänniska.
om du pallar - gör det du ska och åk sen hem och njut av din trädgård!
smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon