netaave
Verkar som alla krukväxter jag planterat om i år får svarta småflugor eller vad det är från jorden, flyger runt gör dom iaf.
Har nåt med att man ska sticka ner tändstickor i jorden i bakhuvudet, är det nån som vet nåt om det? Ska dom isf vara otända? Och varför är det bra?
Malin_MeL
Du kan köpa nemablom och vattna med. Det är nematoder, ska bekämpa dem på 2 veckor.

Jag handlade på nätet, har haft sorgmyggor sen förra sommaren och nu äntligen fick jag ändan ur vagnen och beställde...nu ser jag inte en enda längre, och jag har inte ens använt det ännu smile.gif de verkar ha blivit ihjälskrämda av att jag bara beställde smile.gif
nattdjur
Jag testade att lägga några cigarettfimpar i vatten en dag och sen vattna med det. Det dödade mina småflugor effektiv (och gör mig ganska glad att jag inte röker själv).
netaave
CITAT (Malin_MeL @ 09-06-2010, 22:31) *
Du kan köpa nemablom och vattna med. Det är nematoder, ska bekämpa dem på 2 veckor.

Jag handlade på nätet, har haft sorgmyggor sen förra sommaren och nu äntligen fick jag ändan ur vagnen och beställde...nu ser jag inte en enda längre, och jag har inte ens använt det ännu smile.gif de verkar ha blivit ihjälskrämda av att jag bara beställde smile.gif

Var köper jag det?
Malin_MeL
CITAT (netaave @ 10-06-2010, 15:53) *
Var köper jag det?

jag köpte på wexthuset.com
kerstin z5-6
de flesta gardencenters har det höljper även mot myggornas larver i frösådder-fast där upptäcks de oftast först när det är försent
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon