Full version: Rattskydd luktar
netha
Köpte detta rattskydd på Mekonomen igår ... det stinker ... något mittemellan bensin och mat och vadsomhelst ... stinker när man släpper handen som värmt upp den.
Ser ut som stommen är gjord av bildäcksliknande gummi.
Undrar ... kan man tvätta det med något medel och få bort lukten?
Måste vara fler än jag som köpt samma.

Aqvakul
Jag hade lämnat tillbaks det.
netha
CITAT (Aqvakul @ 09-06-2010, 22:18) *
Jag hade lämnat tillbaks det.

Ska nog göra ett besök i butiken imorron och höra vad de har att säga om saken.
Iaf så klarar jag inte av lukten ... mår illa.
netha
Inga problem ... fick lämna igen den fastän jag inte hade kvar kvittot. tummenupp.gif
Misstänker att det inte var första de fick ta tillbaka.

Ratten har tagit lukt av den ... tvättade av med rengöringslapp, sån för bilinteriör och spritade efter...
men än finns, om än svag ... lukt kvar.
Huggorm
Är det inte jobbigt att styra med en sån där grej på ratten?
vitavargen
Materialet som luktar så illa har kommit även med skor (sulan).

När jag köper skor har jag lärt mig de sista åren att vika skon väldigt snabbt och många gånger. Sedan luktar jag in i skon. Om jag känner den lukten avstår jag köpet, hur mycket än jag gillar form och färg på dem.

(Undrar om det är resultatet av de senaste årens masstillvekningar på rått och billigt material i Kina ?)
netha
CITAT (Huggorm @ 10-06-2010, 20:55) *
Är det inte jobbigt att styra med en sån där grej på ratten?

Nämen det är väl, skönare och greppvänligare att ha rattskydd/rattmuff ... än den blanka ratten som blir
kokhet i sommarsol och svinkall i vinterkyla.

CITAT (vitavargen @ 10-06-2010, 20:59) *
Materialet som luktar så illa har kommit även med skor (sulan).

När jag köper skor har jag lärt mig de sista åren att vika skon väldigt snabbt och många gånger. Sedan luktar jag in i skon. Om jag känner den lukten avstår jag köpet, hur mycket än jag gillar form och färg på dem.
(Undrar om det är resultatet av de senaste årens masstillvekningar på rått och billigt material i Kina ?)

Tror att innerdelen av rattskyddet är tillverkat av återvunna gamla bildäck.
Är min gissning iaf.
Meriona
Bra att du fick lämna tillbaka eländet! sick.gif

Jag har skinnklädd ratt, den är inte för varm på sommaren och inte för kall på vintern.
netha
CITAT (Meriona @ 10-06-2010, 21:35) *
Bra att du fick lämna tillbaka eländet! sick.gif

Jag har skinnklädd ratt, den är inte för varm på sommaren och inte för kall på vintern.

Är den skinnklädd från början, eller har du klätt den? Finns det skinnremsa att klä med?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon