|
*Stintan*
18-06-2010, 12:51
CITAT (fuchian @ 18-06-2010, 13:42)  Aqvakul ..... Jag har inte bett någon att gilla mig och jag vet att här hittas bara fel .fel.. fel ...Alldeles för jobbigt att starta nåt med med denna klientel ...... MOLLIS kan ta och dra ....... Du är bara för mycket  Vad vill du med din medverkan i forumet egentligen?
Gunilla T
18-06-2010, 13:35
Hur i hela fridens namn kan min tråd om fåglarna utvecklas till detta? Jag bad dig respektera ämnet fuchia men du valde att inte göra det. Du är oförskämd mot andra som skriver i forumet och du citerar och svarar dig själv...  ingen missförstår dig, dina inlägg är kränkande. Du lärde dig inget när du blev avstängd - synd om du är intresserad av odling. Fuchsia heter det förresten...
fuchsian
18-06-2010, 14:54
CITAT (Gunilla T @ 18-06-2010, 14:35)  Hur i hela fridens namn kan min tråd om fåglarna utvecklas till detta? Jag bad dig respektera ämnet fuchia men du valde att inte göra det. Du är oförskämd mot andra som skriver i forumet och du citerar och svarar dig själv...  ingen missförstår dig, dina inlägg är kränkande. Du lärde dig inget när du blev avstängd - synd om du är intresserad av odling. Fuchsia heter det förresten... GUNILLA T, Har du inte läst i början av denna sida? Där jag ber om ursäkt och att jag fattade fel, när jag inte läste tråden från början. Har du missat detta inlägg, eller annars är du ute efter mer bråk, det vete f...n, jag har skrivit och förklarat mig, men vad är det då om du inte inse det jag skrev en stund sedan. Joo, det är jävligt synd om växterna, det håller jag med om. Om du skulle titta i medlemregistret ang min signum, skulle du se att det är många som använder det i olika former, så jag har min egen version, som de flesta om denna namn. Du ska inte komma med lögner .... jag vet inte vem som sprider dessa lögner att jag har varit acstängt, stämmer inte. Varför ska jag ta på mig nån annans fel och brister. Läs lite mer om andra inlägg i olika avdelningar, då ska du se på kattfajter.... Jag häpnade hur vissa beter sig, då är jag bara en piss i Missippi...  Det få vara nog me era elakheter! ... Fuchian ..
CITAT I går så hände det, fyra starungar på gräsmattan och i träden och skrek och gapade efter mat och den vuxna staren tog väl hand om de små.
Katterna fick utegångsförbud så stararna fick vara ifred. Jag visste att det dröjer bara något dygn innan de är borta, idag har de flyttat.
Ibland slutar naturens tragedier lyckligt, jag tyckte så synd om den - samtidigt full av beundran. CITAT (Gunilla T @ 16-06-2010, 16:47)  Två kattfröknars försvarstal; Jag heter Tara men min matte kallar mig för Taralina Tuttefina Teckenberg. För 12 år sedan kom jag till min matte och husse...har inte haft det så bra om man säger så. En man som drack så mycket alkohol att han glömde bort mig och att jag behövde lite mat ibland också, var min husse då. En snäll tant som var vår granne ringde till polisen som hämtade mig och jag fick komma till katthemmet...jag var så rädd.
Där hittade min matte mig och jag fick flytta hem till henne. Min matte är snäll, hon vet att jag blir så rädd om det är tomt i kattmatskoppen så hon ser till att det alltid finns mat. Jag har aldrig jagat fåglar, är nog lite för långsam (och lite tjock) och en enda gång har jag fått en näbbmus men då blev matte inte glad. Nää...jag bryr mig bara om att det finns mat i koppen och så vill jag vara med matte i trädgården hela dagarna - går aldrig längre bort.
Och jag heter Jammakatt fast matte kallar mig alltid för Fisse
I höst blir det tio år sedan jag hittade min matte. Det var höst, november - kallt och blåsigt. Jag var bara tio veckor ungefär och någon tog mig från min mamma och slängde ut mig i skogen. Jag var sååå rädd och så hungrig. Jag hittade mattes altan där ute i skogen och hon hörde hur jag jamade där ute i regnet och mörkret. Men jag blev så rädd när hon försökte fånga mig så jag sprang iväg. Då hämtade matte köttbullar som hon satte i en rad och när jag skulle ta din sista ur hennes hand fick hon fast mig.
Jag är ff rädd för främmande människor och jag älskar bara min matte - lite grann husse också förstås. Jag har tagit två fåglar som matte vet om iaf! Det var fågelungar - dom vuxna är lite för smarta för mig. Min matte håller koll på när det är dags för småfåglarna att flytta ut och då får jag husarrest under någon vecka. Jagar sork gör jag förstås men matte blir inte glad och brukar ta dem från mig - hon är lite lustig, tycker att allt utom liljebaggar ska få leva.CITAT (Gunilla T @ 18-06-2010, 09:03)  Tack du, jag tror det gick fint. När ungarna lämnar holkarna brukar de samlas i stora flockar här ner på gärdena och i skogskanten. Ett enormt tjattrande, ungarna tigger mat och de vuxna hjälps åt med att mata dem. De brukar inte stanna så länge men i förrgår när jag gick med hundarna så fanns stor flockar med starar kvar - till min stora glädje faktiskt!
...så "mina" starar har nog hittat sin flock! Det var verkligen flera lyckliga slut. En fröjd att läsa. Härligt med människor som du som månar om sina medvarelser. Edit: ändrade citeringen fick inte till den och glömde att förhandsgranska
Gunilla T
18-06-2010, 16:44
Oj, det var snällt Rihane  detdär med djur ligger mig varmt om hjärtat - barn och djur är de mest värnlösa på jorden - utelämnade till vuxnas väl och ve. Men någon större insats gör jag knappast här ute i skogen - försöker låta bli att skadda iaf. En som verkligen gör en insats på Nya Zeeland är Orkidetjuven!!!...
fuchsian
18-06-2010, 17:02
CITAT (Gunilla T @ 18-06-2010, 17:44)  Oj, det var snällt Rihane  detdär med djur ligger mig varmt om hjärtat - barn och djur är de mest värnlösa på jorden - utelämnade till vuxnas väl och ve. Men någon större insats gör jag knappast här ute i skogen - försöker låta bli att skadda iaf. En som verkligen gör en insats på Nya Zeeland är Orkidetjuven!!!... GUNILLA, .... Har du läst det inlägget där jag ber om ursäkt, att allt gick fel, det kan jag ta på mig.  Fuchian
CITAT (Gunilla T @ 18-06-2010, 17:44)  Oj, det var snällt Rihane  detdär med djur ligger mig varmt om hjärtat - barn och djur är de mest värnlösa på jorden - utelämnade till vuxnas väl och ve. Men någon större insats gör jag knappast här ute i skogen - försöker låta bli att skadda iaf. En som verkligen gör en insats på Nya Zeeland är Orkidetjuven!!!... Att göra så lite skada man kan ,så gott det går, är en bra inställning tycker jag. För stararna gjorde du en insats därute i skogen förringa inte det. Har inte så järnkoll på forumet läser sporadiskt speciellt i småprats delen och missar "natur" för det mesta, men Orkidétjuven har jag förstått att hon är en eldsjäl. Värd all respekt för det hon gör. Inte bara prat där. Kiwifågeln, människans oförstånd och katter känner jag till( när nu Nya Zeeland kom på tapeten.)
Aqvakul
18-06-2010, 17:30
Psst.. Orkidétjuven heter Joakim...
CITAT (Aqvakul @ 18-06-2010, 18:30)  Psst.. Orkidétjuven heter Joakim... Ooops, F´låt Orkidétjuven.
Orkidétjuven
19-06-2010, 10:43
CITAT (Gunilla T @ 18-06-2010, 17:44)  En som verkligen gör en insats på Nya Zeeland är Orkidetjuven!!!... CITAT (Rihane @ 18-06-2010, 18:11)  Orkidétjuven har jag förstått att han är en eldsjäl. Värd all respekt för det han gör.  awwwwwww Säg till om ni har vägarna förbi ngn så kan ni få en privat guide.
fuchsian
24-06-2010, 16:25
CITAT (Gunilla T @ 17-06-2010, 18:38)  Fuchian, du kan väl starta egna trådar om du vill diskutera något i stället för att tramsa sönder alla andra trådar.. Nej du, Gunilla T, jag tänker inte starta några trådar, det kvittar vad jag skulle vilja diskutera för att ni hänger inte med. Du kallar det att "tramsa sönder" när du inte fattar, var det då det du lärde på skolbänken, tros??? Jag har överseende med dom som inte hänger med, de ramlar av undan för undan och sedan kan en bra debatt börja, så ser jag på detta ....  Fuchian ..
fuchsian
24-06-2010, 17:48
CITAT (fuchian @ 24-06-2010, 17:25)  Nej du, Gunilla T, jag tänker inte starta några trådar, det kvittar vad jag skulle vilja diskutera för att ni hänger inte med. Du kallar det att "tramsa sönder" när du inte fattar, var det då det du lärde på skolbänken, tros??? Jag har överseende med dom som inte hänger med, de ramlar av undan för undan och sedan kan en bra debatt börja, så ser jag på detta ....  Fuchian .. Detta, Gunilla, är det lyckliga slutet från denna tråden. Finns inget vettigt längre i den att diskutera, endast att ni ger er på mig. Det är bara så att några trådar börjar jag inte förran tonen mot mig blir bättre, annars tramsa vidare ni .... ......  Fuchian ...
fuchsian
25-06-2010, 17:53
CITAT (Aqvakul @ 18-06-2010, 09:20)  Skärp dig nu fuchian!
Gunilla startade tråden och kan faktiskt hävda att vi andra ska hålla oss till ämnet.
Har du något eget på hjärtat, så starta en ny tråd!
//Anders Ta och skärp dig själv först innan du kastar sten i glashuset. Jag har mycket på hjärtat men de hör inte till i detta forum. Vad Gunilla hävdar, bryr jag mig inte om längre, hon har gjort sig omöjlig .......
Ytterligare ett raffinerat sätt att förstöra en helt oförarglig och framför allt, en intressant tråd.
Är det det som är problemet fuchian? Att du inte får uppmärksamhet i varje tråd?
Är det därför du pratar sönder varje tråd som är intressant för alla andra utom för dig möjligen...
Följden blir att man inte läser dina inlägg, till och med hoppar över de inlägg där man ser att du står som sista svarsgivare.
fuchsian
26-06-2010, 16:03
CITAT (Monaxe @ 26-06-2010, 03:02)  Ytterligare ett raffinerat sätt att förstöra en helt oförarglig och framför allt, en intressant tråd.
Är det det som är problemet fuchian? Att du inte får uppmärksamhet i varje tråd?
Är det därför du pratar sönder varje tråd som är intressant för alla andra utom för dig möjligen...
Följden blir att man inte läser dina inlägg, till och med hoppar över de inlägg där man ser att du står som sista svarsgivare. Monaxe, Varför nagelfar ni mina inlägg och kallar att jag förstör? Även om svaret inte faller er på läppen, låt bli det då, så gör jag, håller mig undan när det börjar brännas. Jag skriver inte här att bli Er "superstjärna" utan av de frågor som verkar intressanta. samtidigt ger jag f...sen i om ingen läser vad jag skriver, mycket enklare så. Numera går jag inte in i diskussioner så ofta som jag gjorde i början för att det finns sån klan-klang i forumet av vissa medlemmar som vill endast förstöra allt man lägger sig i. Jag har ju bett om att ignonera det ni inte gillar ----- fattar ni inte ens det, då ..... Nä, nu drar jag mig på semester och håll på ni som inget hänt Bla. bla...
vitavargen
26-06-2010, 16:48
CITAT (fuchian @ 26-06-2010, 17:03)  ................................... Varför nagelfar ni mina inlägg och kallar att jag förstör? ............................ Jag har förut skrivit i en annan tråd till dig att jag är villig att läsa dig om du startar en blogg ( eller vad som helst) och berättar om dina föräldrars erfarenheter från andra världskriget. Så som du gör i denna tråd tvingar du mig att säga ifrån, för Gunilla T har inte startat en tråd för att du och jag ska lägga in inlägg efter inlägg( påminner om spam) och bemöta det som är gammal (från 17 &18 juni). Hon vill inte att du skriver i tråden. Respektera det !
malcolm
10-07-2010, 16:55
CITAT (Orkidétjuven @ 13-06-2010, 01:45)  Jag gillar inte idéen med utekatter. Man ska inte släppa lös introducerade rovdjur i naturen, vilket katter är. I så fall är det bättre att bygga en rymlig kattinhägnad om man tycker att de ska kunna vara utomhus. Det är bäst för allt. Kan inte se någon nytta med männsikor i naturen heller och i jämförelse med katter är de sistnämnda betydligt mindre skadliga. En stor inhägnad för männsikorna vore kanske nå´t att satsa på, undrar hur många som får plats innanför staketet runt Arlanda tex.
malcolm
10-07-2010, 22:12
Människan är fantastisk för hur skulle annars en söt historia om några starar kunna kunna leda till denna "diskussion"....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|