CITAT (Ezereht @ 11-06-2010, 14:10)

mja fast angelique kom tillbaka från förr-förra året, och en röd halvylld tulpan jag hade under körsbärsträdet. Tur de blommade över innan dom lila kom lol. Blev ju faktiskt nästan som om det vore genomtänkt blomföljd där

Hej till alla tulpanälskare ,,, eller är det o ta i? Mina tulpaner kom efter 2 år och de var rätt så roliga, väldigt robusta blad, och blommorna gick åt rosa - vit hållet. Köppte dessa under ett besök i Tyskland, men det fanns så mycket att välja att man blev alldeles till sig ....

Kunde inte köpa mer när jag var osäker hur det skulle bli i vår trädgård, men vi har planerat till hösten att resa över igen och då blir det rakt in på Garten Center med en stor vagn. Jag håller på lite smått att planera till hösten, krukor och till nästa vår.
Jag råkade se ett inslag på tv där en trädgårdsmästare berättade att när tulpaner börjar fälla blombladen, pass på med sekatören och klipp ner endast blomstängslen, så ser det renare ut i rabatten, så det var ett bra tips!
Måste ta med den "stora plånboken" och sedan plocka till sig enl min lista och det som råkar komma i vägen, ni förstår...

... Fuchian