Lilla hjärtat
Hej!

Jag har en övervintrad chilipaprika som trivs väldigt bra. Just nu spottar den fram så många frukter att jag nästan blir nervös. Någon som har en aning om hur många frukter som är lämpligt att låta den behålla? Plantan är ungefär midjehög, har rätt kraftig stam och bor i en murarhink på 20 liter.

Chilipaprikan

Vänligen
//Linda
Preussen
CITAT (Lilla hjärtat @ 11-06-2010, 17:34) *
Hej!

Jag har en övervintrad chilipaprika som trivs väldigt bra. Just nu spottar den fram så många frukter att jag nästan blir nervös. Någon som har en aning om hur många frukter som är lämpligt att låta den behålla? Plantan är ungefär midjehög, har rätt kraftig stam och bor i en murarhink på 20 liter.

Chilipaprikan

Vänligen
//Linda

för det första, du ska vara glad över att du får bra skörd. Oro är bara waste of time. står den i en 20l spann så har den det bra. de frukter den ej kan bära tappar den av sig själv.
vad är det för sort? lycka till och njut av skörden.
Lilla hjärtat
Aha, en intelligent planta. Det ante mig ;o) Jamaican Bell heter den. Tack för svaret!

Natti!
//Linda
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon