CITAT (mirjam @ 11-06-2010, 18:18)

I ett växthus går det ha chiliplantor tillsammans med tomat?
Vid labruskadruvan kan man ha tomatplantor alldeles intill.
Gyllenbär och tomat passar de ihop, och växer de bra med ovan-nämda frukter. känner ni till andra frukter som inte går ihop. De jag vet är potatis och kålväxter måste hållas på avstånd.
Kan Labruska-druvor drabbas av vinlus, hittade nåt skrivet om det, stämmer det? Finns det andra sjukdomar dom kan få och vad i så fall är gynnsamt för dessa.
Visst, mirjam, kan du ha dina tomatplantor och chili ihop, men du menar väl inte att de är i samma kruka?
Jag har min Labruska-planta och tomaten nära varandra, även vad det gäller mini-kiwin, de verkar trivas och växer, fastän inte så fort just nu när det är regningt och kallt.
Jag har inte kollat än vad det gäller vinlus och vinplantan, men ska nog göra det, i fall att. Jag har bara kollat dagligen mina ovannämnda växter under bladen och en övrig översyn. Har hört om en del andra sjukdommar på vinrankan, men min väninna har en gammal labruska och den är ute och de har inte haft mer beskymmer än att fåglarna vill kalasa så de har nät runt druvklasen. Du kanske får mer info av andra som läser dina frågor, för det finns gott om kunniga odlare på nätet så kolla andra diskussioner .... Fuchian ..