Jag har fått en härligt kraftig solros i kruka med massor av knoppar Klarar den att stå kvar i sin 12 cm kruka inomhus?? Eller vill den planteras i balkonglådan?
Är solrosor törstiga? Jag antar att de som säljs i krukor inte är samma som jag sått själv. Mina blir långa och taniga medan krukväxten är låg och buskig.
mamamaggan
12-06-2010, 07:19
Har haft solrosor i en stor blomlåda och det har gått bra. Har haft både rätt så höga och låga sorter . Kan inte påstå att de behöver mycket vatten , vattnade som " vanligt " .
kerstin z5-6
12-06-2010, 09:38
och inne mår den inte bra -ut med den på balkongen-gärna lite djupare o mkt större kruka än den du fick den i de är bara transportkrukor. Dina och den du köpt kan vara olika sorter en del är mera buskiga Men har du sått dina på fönsterbrädan utan x ljus är det nog orsaken till rangligheten hos dina plantor
Ålgryte
12-06-2010, 15:38
Tack för hjälpen!
Nu står solrosen i en stor kruka på balkongen. Den ser redan mycket piggare ut i solskenet
fuchsian
15-06-2010, 16:19
CITAT (Ålgryte @ 12-06-2010, 16:38)
Tack för hjälpen!
Nu står solrosen i en stor kruka på balkongen. Den ser redan mycket piggare ut i solskenet
Men va bra att du fick den att överleva. Den är soltålig, men törstig rackare ..... Fuchian
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.