Full version: Regn
svennis
Bra med regn men inte börafulla.... crying.gif
REGN 0a.JPG

REGN ah.JPG

fuchsian
CITAT (svennis @ 12-06-2010, 10:39) *
Bra med regn men inte börafulla.... crying.gif
REGN 0a.JPG

REGN ah.JPG

hej svennis, vad i all sin dar... Blev din skottkärra full på en gång? Jag har inte haft ännu sådana skyfall, endast duggregn, men det är inte roligt att vara ute för genomblöt blir man på ett snaffs .... whistling.gif
Som tur är, har jag just nu mest att göra med efterstädning i garaget där jag planterade växter, urk!
Det växer lite dåligt, även i växthuset, men allt ser friskt ut än så länge.
Fick nya blåbär igår, för att de som jag köpte tidigare ville bara inte... några enstaka pinnar stack det ur rabatten, men inget knussel, maken tog med sig eländet och nu har jag 2 jättebuskar att plantera. Det var inte något fel jag hade gjort för allt annat omkring växer, men jag hittade ingen ohyra el, likn. förklaring och nu gick det bra. Vi har köpt andra växter på samma ställe, så de känner oss. Men , hugahuga för regnet! ... Fuchian..
Ezereht
Vad är den rosa rosen för något? Inget regn här vi har mest haft sol, men i dag är det mulet och blåser. Kanske kommer regn i kväll.
renate
Regn,regn,regn hela veckan lång nu är jag trött på all regnandet.Idag är det uppehåll mellan skurarna det blåser på tvären,men har ingen lust att går ut.Inga rosor blommar här förutom kanelrosen med några få blommor,det är för kallt.
malcolm
Ser att du garderat dig med snöspade också svennis men så illa är det väl ändå inte. naughty.gif
svennis
[quote name='malcolm' date='12-06-2010, 15:55' post='1240468']
Ser att du garderat dig med snöspade också svennis men så illa är det väl ändå inte. naughty.gif

Den satt bra... blush.gif Den har blivit använd i vinter..Tänkte jag inte på...har den nu till att ösa jord.

Huldra är rosen.
Kajsa
Ja det var väldigt vad ni får regn i Skåne ! Här är som alltid för lite regn före midsommar. I natt blev det dock 20 mm det är jag tacksam för, men så har vi haft storm hela dagen, grenar över hela trädgården.

Huldra var söt men sicket namn !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon