Sidor: 1, 2
netaave
Vi har bestämt oss för att svika Dansbandsveckan i Malung i 1 år för att göra något annat. Vi tänker inte planera så mycket utan väder och vind får avgöra. Sista minutenstugor finns ju alltid. Till Rättvik på crusingkvällen vill vi nog i år igen men går ju åka över dan, blir mycket "över dan" och "en till tvånattsövernattningar" i år tror vi.
Vi har ju dessutom mycket fint i vår närzon som man glömmer bort lite. Känns rätt ok att inte planera så mycket.
herkules
jag tar hundarna med mig och åker hem till Värmland ett par veckor, sen blir det en sväng till Geiranger i Norge också. resten av sommarlovet är det Sthlm som gäller smile.gif
mosquito
Jag ska nog titta på fotbolls-vm. Har inte så många andra planer smile.gif
fuchsian
CITAT (mosquito @ 12-06-2010, 17:36) *
Jag ska nog titta på fotbolls-vm. Har inte så många andra planer smile.gif

Jag ska gå på en knyppelkurs i Vadstena under 2v. samt träffa mina vänner där. Under den tiden hoppas jag att maken sköter mina växter, men det har gått bra innan. Sedan kommer ví nog ut och segla om vädret blir stabilt, annars blir det små turer. Min stora sommarlöfte; - att cyckla ner några kilon.
Till hösten åker vi till Tyskland, lagom till höstväxtmarknaden, även om maken trivs bäst bland bilaffärer.
Lite av varje får det bli .... angel_not.gif Fuchian
Aqvakul
En vecka i Italien och resten i Blekinge med lite planerade och oplanerade utflykter i närområdet..
Huggorm
Skall förmodligen jobba det mesta av sommaren, men två veckor skall jag nog ta ledigt. Då skall jag jobba på stugan så den blir beboelig inför vintern. Kanske någon kortare tur inom landet också. Utomlands åker jag bara på vintern, den svenska sommaren är för fin för att slösa bort och alldeles tillräckligt varm
malcolm
[attachment=50975:Bild037.jpg]

Jag har inga planer alls inför sommaren, hoppas på att få följa med min bror till hans sommarhus i Österbotten (Finland) ett par veckor och så vill jag förstås göra massor av utflykter med min kanot när vädret så tillåter. Har en canadensare som jag gärna gör heldagsutflykter med i insjöarna kring Sthlm:s södra förorter och är det någon som vill följa med så är det bara att höra av sig. yes.gif
netaave
CITAT (fuchian @ 12-06-2010, 17:44) *
Jag ska gå på en knyppelkurs i Vadstena under 2v. samt träffa mina vänner där. Under den tiden hoppas jag att maken sköter mina växter, men det har gått bra innan. Sedan kommer ví nog ut och segla om vädret blir stabilt, annars blir det små turer. Min stora sommarlöfte; - att cyckla ner några kilon.
Till hösten åker vi till Tyskland, lagom till höstväxtmarknaden, även om maken trivs bäst bland bilaffärer.
Lite av varje får det bli .... angel_not.gif Fuchian

Var också på en knyppelkurs i Vadstena för många år sedan. Knypplar du mycket? Här blir det ingenting nu förtiden
Uggi
Åker till Italien på onsdag och är borta en vecka, sedan blir det sommarstugan vid sjön Viken, måste även vara hemma och se till hus och trädgård, ev en Norrlandsresa med bil i slutet av Augusti.
[attachment=50976:Viken_sj_sidan.jpg]
Anma
Vi ska vara på stugan mest. Kanske blir det en tripp till Eckerö med färjan, det är ju 50 års jubileum och allt. Det var över ett år sedan sist vi åkte och åt oss mätta på smörgåsbordet.
I augusti blir det eventuellt "förnyelsebröllop" ( de ska förnya löftena efter 15 år) i Finland, men det är inte bestämt. Vi firar 15 år bröllopsdag vi också, men redan i Juli, funderar på att åka till Wij trädgårdar då, men det beror på vädret.
Annars blir det att vara hemmavid och njuta av sommaren!
Motti
Efter som vi ha sjötomt och egen badstrand ser jag ingen anlednig till att åka någon stanns;)nja kanske London igen då ) men i höst maybee.
hattstugan
JOBBA tom mitten på Augusti! Kan hända att det blir någon kortare tur till Ljusdal och Systers och Svågers stuga där! Annars inget planerat! Tillåter kassan vill jag åka till England!!!
Motti
en Paraplydrink och lite sol sen kan man låtsas att man är vart man vill ju giggle.gif
hattstugan
rotfl.gif rotfl.gif
Motti
När det är varmt soligt så brukar jag göra en kanna Sangria med mycket Rom i och helt plötsligt är jag på Teneriffa giggle.gif smal har jag blivit då helt plötsligt och har en miniminibikini på mig rotfl.gif
Skruttis
Vi ska måla om huset och pyssla i trädgården. cool.gif
Åker inte gärna bort på sommaren, däremot till hösten/vintern.
kerstin z5-6
Jag och ett jättelikt tomt handbagage ska åka till Amsterdam blomma.gif
man kanske kan åka båt hem
Klint
Vi hade också tänkt måla om huset men behöver hjälp med "övervåningen" målarna var bokade redan ifjol! Kanske får vi vänta till nästa år.Drömmen är en vecka i på Österlen (tack för alla tips å påhejningar)så nu går tele å mail varma.Vi har fått ändrat schema så det känns inte som vi har nån semester alls nästan,men men man ska va gla att man har jobb!
Platinum
En veckas semester tog jag ut redan i april, en till vecka blir det nu i juni och resterande semesterdagar sparar jag till augusti, september. Ledigt i juli är inte önskvärt uppifrån ledningshåll eftersom det är högtopp vad gäller aktiviteter på jobbet just när det är "turistsäsong".

Nu under veckan som kommer i juni så är både jag och sambon lediga och om vädret tillåter så hade vi tänkt oss någon dagsutflykt. Måhända kan det tänkas bli besök vid Trollharens fiskeläge, Älgparken och Wij trädgårdar i Ockelbo eller dagstur med Eckerölinjen och ett stopp vid Öregrund på hemvägen. I övrigt tar man dagarna som de kommer och bara njuter av att man är fri från plikter och kan rulla tummarna om man känner för det.
sommarhumla
Gör sällan upp semesterplaner utan vill ta dagen som den kommer. Kanske någon spontanutflykt eller bara sitta ute i trädgården och fika och njuta av allt som växer. Jag tycker det är så skönt att få ladda arbetsbatterierna i lugn och ro. Har en "tradition" och det är när jag kommer hem fredagen innan semestern börjar så dricker jag kaffe och njuter när jag smuttar på min konjak, det är mitt sätt att inleda ledigheten sen kan vad som helst få hända, eller inte hända.
Meriona
Jag ska segla med min far en vecka, men nu snart ska jag ha 3 veckor varav två samtidigt med sonen. Inte nödvändigt att vi gör nåt vettigt, kanske nån dagsutflykt annars blir det nog mest soft. Är det badväder badar vi, annars ska de säkert spela golf, så då är jag chaffis. wink.gif Känns som om vi kan leva på minnen från Mexicoresan ett litet tag till....
netaave
CITAT (Motti @ 13-06-2010, 02:23) *
När det är varmt soligt så brukar jag göra en kanna Sangria med mycket Rom i och helt plötsligt är jag på Teneriffa giggle.gif smal har jag blivit då helt plötsligt och har en miniminibikini på mig rotfl.gif

Ska det inte vara cognac i sangria? ja förutom vinet då

Mitt recept

SANGRIA

3 liter rödvin 12 %

3 liter vitt vin 12 %

4 liter fruktsoda

1 fl 75 cl Royal Brandy 40 %

florsocker

massor av frukt, apelsiner, lite citron, bananer, ananas och carambole i skivor. Ev. också vindruvor.

Aqvakul
CITAT (netaave @ 13-06-2010, 18:32) *
Ska det inte vara cognac i sangria? ja förutom vinet då

Mitt recept

SANGRIA
3 liter rödvin 12 %

3 liter vitt vin 12 %

4 liter fruktsoda

1 fl 75 cl Royal Brandy 40 %

florsocker

massor av frukt, apelsiner, lite citron, bananer, ananas och carambole i skivor. Ev. också vindruvor.

Är receptet för två eller fyra personer? crazy.gif
skogstroll
jag tar nog dagen som den kommer, mycket trädgård lär det bli biggrin.gif
elleave
CITAT (Aqvakul @ 13-06-2010, 19:13) *

Det beror på hur tötstig man är... flirting.gif giggle.gif

För övrigt längtar jag till det blir varmt, soligt och badväder....
netaave
CITAT (Aqvakul @ 13-06-2010, 19:13) *

Hehe det är makens recept dom hade på mässen wink.gif kommer från min svåger i Barcelona från början.
Man får väl översätta det till 4 cl rött, 4 cl vitt, 1 dl fruktsoda och 1 cl cognac per glas och socker o frukt efter smak då wink.gif
fuchsian
CITAT (netaave @ 12-06-2010, 18:19) *
Var också på en knyppelkurs i Vadstena för många år sedan. Knypplar du mycket? Här blir det ingenting nu förtiden

Hej netaave,
Det tackar jag! en knyppelkompis bland blommor och bin....Jag upptäckte knypplingen i mitten av 90-talet när jag sökte gamla spetsar till mina porslinsdockor fr. slutet av 1800-talet. Sen var jag fast! Ett nytt handarbete kom i mit liv. Jag har gått 2 av de betygssatta 2-veckors kurserna, men sedan hoppade jag på kryckor efter en operation av min fot, så jag anmälde mig till de frivilliga kursserna där mängden spets inte var det viktiga.
Jag knypplade igenom 2 operationer till hemma, men jag har alltid åkt till Vadstena, och blev väldigt förtjust i fri knyppling. de med blommor, tomtar och olika djur. Man blev ju färdig rätt fort med ett motiv.
Jag har knypplat rätt mycket sedan jag började och har flera dynor på gång. Sedan jag fick massor av läxor och skaffa klienter till "utbildningen" jag gick, så de 2 sista åren hade jag inte tid med kursser, men trots det har jag kontakterna och hälsar på mina vänner där under kurstiden.
Nu blev jag färdig med sk. utbildning i slutet av mars i år, så jag tänkte göra lite av varje och få vila och jag kommer att ta itu med alla mina dynor och spetsar till senare på hösten när trädgården inte behöver mig. Jag har verkligen saknat det, men när annat kommer i ens väg så får man välja. Jag brukar släpa på min minsta dyna mellan båten och växthuset, så lite blir det gjort...Hur kom du i kontakt med knypplingen? ... naughty.gif fr. Fuchian
netaave
CITAT (fuchian @ 14-06-2010, 17:27) *
Hej netaave,
Det tackar jag! en knyppelkompis bland blommor och bin....Jag upptäckte knypplingen i mitten av 90-talet när jag sökte gamla spetsar till mina porslinsdockor fr. slutet av 1800-talet. Sen var jag fast! Ett nytt handarbete kom i mit liv. Jag har gått 2 av de betygssatta 2-veckors kurserna, men sedan hoppade jag på kryckor efter en operation av min fot, så jag anmälde mig till de frivilliga kursserna där mängden spets inte var det viktiga.
Jag knypplade igenom 2 operationer till hemma, men jag har alltid åkt till Vadstena, och blev väldigt förtjust i fri knyppling. de med blommor, tomtar och olika djur. Man blev ju färdig rätt fort med ett motiv.
Jag har knypplat rätt mycket sedan jag började och har flera dynor på gång. Sedan jag fick massor av läxor och skaffa klienter till "utbildningen" jag gick, så de 2 sista åren hade jag inte tid med kursser, men trots det har jag kontakterna och hälsar på mina vänner där under kurstiden.
Nu blev jag färdig med sk. utbildning i slutet av mars i år, så jag tänkte göra lite av varje och få vila och jag kommer att ta itu med alla mina dynor och spetsar till senare på hösten när trädgården inte behöver mig. Jag har verkligen saknat det, men när annat kommer i ens väg så får man välja. Jag brukar släpa på min minsta dyna mellan båten och växthuset, så lite blir det gjort...Hur kom du i kontakt med knypplingen? ... naughty.gif fr. Fuchian

Det var när jag gjorde min folkdräkt, gav mig 17 på att hela dräkten som jag ju hoppas ska gå i arv några generationer iaf skulle vara helt handgjord så också spetsarna på mösstycket. Jag spann t.o.m. lintråden den är sydd med själv. (dock inte varpen i väven)
I och med att jag då lärde mig knyppla så fick jag göra en del åt andra också. Sen gav det ena det andra och när jag ärvde riktiga linnelakan så gjorde jag klänningar till tjejerna när dom var små med knypplade detaljer. Lite gardinkanter o så har jag också gjort.
Vi är några st härifrån som gick två kurser i Vadstena och en i Linköping, vi vävde våra dräkttyger samtidigt och blev klara ungefär samtidigt också. Nu sätter fingerlederna lite stopp, så det har inte blivit så jättemycket de senaste 10 åren men jag kan sakna det lite ibland.

fuchsian
CITAT (netaave @ 14-06-2010, 18:29) *
Det var när jag gjorde min folkdräkt, gav mig 17 på att hela dräkten som jag ju hoppas ska gå i arv några generationer iaf skulle vara helt handgjord så också spetsarna på mösstycket. Jag spann t.o.m. lintråden den är sydd med själv. (dock inte varpen i väven)
I och med att jag då lärde mig knyppla så fick jag göra en del åt andra också. Sen gav det ena det andra och när jag ärvde riktiga linnelakan så gjorde jag klänningar till tjejerna när dom var små med knypplade detaljer. Lite gardinkanter o så har jag också gjort.
Vi är några st härifrån som gick två kurser i Vadstena och en i Linköping, vi vävde våra dräkttyger samtidigt och blev klara ungefär samtidigt också. Nu sätter fingerlederna lite stopp, så det har inte blivit så jättemycket de senaste 10 åren men jag kan sakna det lite ibland.

jo, det är så att allt har sin mening och sin tid under ens livstid. Fick du atros i dina fingerleder? det har jag också, men jag är inte reumatiker. Det har varit lugnt nu nästan ett år ... utan värk... Men jag tror på att pilla med det som går är nyttigt för att lederna inte ska må sämre. Jag har flera klienter med dessa diverse olika smärtor, jag kan inte ge dom nytt, men kan underlätta smärtorna. Det var ju detta med fingrarna som jag blev såååå rosenrasande förra sommaren att jag ställde frågan --- är det meningen att jag ska hjälpa andra, så hur i katten tror ni att jag kan det med dessa fingrar! Det räckte --- värken försvann, så då är det meningen att fortsätta hjälpa andra.... det händer ju så mycket och allt går inte bota med piller, men man kan ge lindring, gott med det.... angel_not.gif Fuchian
Meriona
Man kan väl inte ha artros utan att vara reumatiker, artros är en reumatisk värk. unsure.gif
Tikka
Jag hoppas sommaren kommer sista veckan i juli o 4 v framåt wink.gif då har jag semester.
Blir att ta dagen som den kommer o hoppas på mycket skogsturer med svampplockning o bär...sen båturer med fiske, grillning o bad förstås biggrin.gif
4:an
Efter detta året med allt vad pluggande på högskolan innebär och jobba heltid och vara instruktör två kvällar i veckan...och denna vinter....så skall jag göra absolut ingenting! Hängmattan, talbok och familjen det är det som ryms i min semester....!
netaave
CITAT (fuchian @ 14-06-2010, 19:49) *
jo, det är så att allt har sin mening och sin tid under ens livstid. Fick du atros i dina fingerleder? det har jag också, men jag är inte reumatiker. Det har varit lugnt nu nästan ett år ... utan värk... Men jag tror på att pilla med det som går är nyttigt för att lederna inte ska må sämre. Jag har flera klienter med dessa diverse olika smärtor, jag kan inte ge dom nytt, men kan underlätta smärtorna. Det var ju detta med fingrarna som jag blev såååå rosenrasande förra sommaren att jag ställde frågan --- är det meningen att jag ska hjälpa andra, så hur i katten tror ni att jag kan det med dessa fingrar! Det räckte --- värken försvann, så då är det meningen att fortsätta hjälpa andra.... det händer ju så mycket och allt går inte bota med piller, men man kan ge lindring, gott med det.... angel_not.gif Fuchian

Ja tillsvidare har jag diagnosen artros ,men både mamma o mormor är o var reumatiker så risken finns att jag också blir det så småningom, än visar inte blodproven på det men jag har ont i flera leder. försöker också hålla igång gör ju inte ont förrän efteråt o hur det än är mår jag bättre när jag rör mig trots värk, och den finns det ju hjälp mot.

CITAT (Meriona @ 14-06-2010, 21:16) *
Man kan väl inte ha artros utan att vara reumatiker, artros är en reumatisk värk. unsure.gif

Men det är olika diagnoser lik förbenat
Meriona
RA (Ledgångsreumatism) och artros är inte samma sak nej, men reumatiker är man om man har en reumatisk sjukdom. Strunt samma, det var inte det tråden handlade om.
xlxl67
Om ca 4-5 dagar tänkte jag ta en sväng upp förbi Vätterns västra strand och upp till Västmanland för att sedan svänga vidare upp mot Uppland o Gästrikland o sedan hem igen. Det blir Hardcore-naturresa. smile.gif
*Stintan*
CITAT (xlxl67 @ 15-06-2010, 09:35) *
Om ca 4-5 dagar tänkte jag ta en sväng upp förbi Vätterns västra strand och upp till Västmanland för att sedan svänga vidare upp mot Uppland o Gästrikland o sedan hem igen. Det blir Hardcore-naturresa. smile.gif

Aha en bit resa på Tidernas väg, kanske med fika i Gysinge eller nån annan fin plats längs Dalälven.
skogstroll
jag såg man kunde ta en dagstripp till Gotska Sandön så det kanske blir en sån tripp i sommar smile.gif
fuchsian
CITAT (Meriona @ 14-06-2010, 21:16) *

Hej Meriona, .. 000.gif .. Jag vet inte hur kunnig du är med detta, men man skiljer mellan reumatism och artros.
Även om de flesta som inte har sjukvårdsutbildning klumpar ihop dessa 2 olika tillstånd. Visst katten värker det i båda fallen, men reumatism innefattar de stora lederna i kroppen och det går att bevisa med ett blodprov, men däremåt när det handlar om artros, som oftast börjar i dom yttersta lederna i fingrar har inget med reumatism att göra och det går att bevisa med ett blodprov som visar vara negativ mot allt som reumatism heter.
Oftast stannar artrosen vid dessa yttersta lederna, men det kan ibland, inte ofta (enl. läkarna) också angripa den följande leden och då får man diagnosen --- multippel artros.
Ortobedöverläkaren sade att den som kan lista ut varför och hur man kan hjälpa en med artros ---- kommer att få nobelpriset! .... så det ligger på detta vis med dessa 2 olika saker ..... yes.gif ... Fuchian ..
fuchsian
CITAT (netaave @ 14-06-2010, 22:51) *
Ja tillsvidare har jag diagnosen artros ,men både mamma o mormor är o var reumatiker så risken finns att jag också blir det så småningom, än visar inte blodproven på det men jag har ont i flera leder. försöker också hålla igång gör ju inte ont förrän efteråt o hur det än är mår jag bättre när jag rör mig trots värk, och den finns det ju hjälp mot.
Men det är olika diagnoser lik förbenat

Jadå, det är skillnad mellan vanl. artros och reumatism. Man har inte större chanch att få reumatism för att man råkar ha atros, håll reda på "saker" och "saker", som proffs kan jag denna biten, men fortsätt med era semesterplaneringar ..... Blev bara lite .... njaaa, jag ska inte ta upp mina kunskaper och mitt jobb .... Ucsh! ..vilket det än är så ont gör det ..... tummenupp.gif Fuchian
ninnisky
CITAT (fuchian @ 15-06-2010, 17:13) *
Jadå, det är skillnad mellan vanl. artros och reumatism. Man har inte större chanch att få reumatism för att man råkar ha atros, håll reda på "saker" och "saker", som proffs kan jag denna biten, men fortsätt med era semesterplaneringar ..... Blev bara lite .... njaaa, jag ska inte ta upp mina kunskaper och mitt jobb .... Ucsh! ..vilket det än är så ont gör det ..... tummenupp.gif Fuchian

njaa, jag ska inte heller ta upp mina kunskaper som proffs på mitt område och som dessutom drabbad av äftlig multippel artros.... med ett flertal operationer bakom mig!

Min sommar kommer att tillbringas på vårt sommarställe. Sätter mig på den nysnickrade verandan, tittar ut över sjön, tar fram min symaskin och om under sker.... så blir det ett lapptäcke och om inte så kanske bara en tummetott. dunno.gif

Skönt blir det i allafall!
Kryddan03
CITAT (ninnisky @ 15-06-2010, 19:34) *
njaa, jag ska inte heller ta upp mina kunskaper som proffs på mitt område och som dessutom drabbad av äftlig multippel artros.... med ett flertal operationer bakom mig!

Min sommar kommer att tillbringas på vårt sommarställe. Sätter mig på den nysnickrade verandan, tittar ut över sjön, tar fram min symaskin och om under sker.... så blir det ett lapptäcke och om inte så kanske bara en tummetott. dunno.gif

Tack, ninnisky, för att du fick mig att sätta mig på mina värkande händer och inte låta dem smärtsamt löpa på tangentbordet. wink.gif

Det låter helt underbart med en à la scout "alltid redo" symaskin på verandan och låta andan falla på - eller inte. smile.gif

ninnisky
CITAT (Kryddan03 @ 15-06-2010, 18:43) *
Tack, ninnisky, för att du fick mig att sätta mig på mina värkande händer och inte låta dem smärtsamt löpa på tangentbordet. wink.gif

Det låter helt underbart med en à la scout "alltid redo" symaskin på verandan och låta andan falla på - eller inte. smile.gif

Själv väntar jag på att det här kaoset:
[attachment=51082:IMG_4020.JPG]

Skall återgå till "normaltillstånd" så att jag kan odla igen:
[attachment=51083:IMG_1778.JPG]
[attachment=51084:IMG_1864.JPG]

Håller tummar att det går fort, fort att återställa den fina uteplatsen!
Kryddan03
CITAT (ninnisky @ 15-06-2010, 21:19) *
Håller tummar att det går fort, fort att återställa den fina uteplatsen!

Ännu en gång, Tack! Behövde verkligen lite uppmuntran kände jag. smile.gif
fuchsian
CITAT (ninnisky @ 15-06-2010, 19:34) *

Ninnisky, .... det är mycket missuppfattningar bland gemene man just ang. reumatiska saker och ytterligare hittas det fler. Det var ju trevligt att träffa en doktor till på denna linjen. Jag har också multipper artros, men än tar jag inte kniven till det. Det finns andra alternativ som funkar.
I min familj har flera konstaterad reumatism med blodprov, men de har inte fått artroser. Vi är så att säga på var sin sida av linjen.
Sedan jag fick svar och hjälp för mina fingrar, så är jag lycklig att slippa ha ont. Knölarna i lederna har minskat till hälften, så det ser inte så illa ut. ....... angel_not.gif Fuchian
ninnisky
CITAT (fuchian @ 16-06-2010, 17:05) *
Ninnisky, .... det är mycket missuppfattningar bland gemene man just ang. reumatiska saker och ytterligare hittas det fler. Det var ju trevligt att träffa en doktor till på denna linjen. Jag har också multipper artros, men än tar jag inte kniven till det. Det finns andra alternativ som funkar.
I min familj har flera konstaterad reumatism med blodprov, men de har inte fått artroser. Vi är så att säga på var sin sida av linjen.
Sedan jag fick svar och hjälp för mina fingrar, så är jag lycklig att slippa ha ont. Knölarna i lederna har minskat till hälften, så det ser inte så illa ut. ....... angel_not.gif Fuchian

Huruvida artros är det ena eller andra tänker inte jag diskutera vidare i denna tråd. Den som vill kan öppna en ny sådan och diskutera vidare där

Här pratar vi om den underbara sommaren med stundande semester och vad vi har för planer för den!
Anma
Jag tror det lutar mot en tripp till London också, fast det blir nog snarare i höst än i sommar som det verkar. yes.gif
zissi
Gotland wub.gif ..längtar!

Var där -92 senast, känns som det var i går. Var tar tiden vägen?
Anki på Öland
Har semester sen i torsdags smile.gif Har varit uppe i Stockholm på klassåterförening, träffat alla barnbarnen och även hunnit med ett besök hos kompis med en av mina valpar (vuxen nu). Massor av härliga skogspromenader och trevliga snackestunder!!
Anki
Aqvakul
CITAT (Anki på Öland @ 16-06-2010, 20:32) *
Har semester sen i torsdags smile.gif Har varit uppe i Stockholm på klassåterförening, träffat alla barnbarnen och även hunnit med ett besök hos kompis med en av mina valpar (vuxen nu). Massor av härliga skogspromenader och trevliga snackestunder!!
Anki

Flyr ölänningarna Öland i juli? confused.gif
Kryddan03
CITAT (Aqvakul @ 16-06-2010, 20:38) *
Flyr ölänningarna Öland i juli? confused.gif

Nej, det är bara juni som är den allmänna flyktmånaden på Öland. wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon