När jag går in på inkomande sms så kommer det upp en "skyllt"inga medelande" !innerbär att jag inte kan ta imot sms eller skicka några för den "skylten blockerar inkorgen !hur gör jag för att få bort den spärren ?
Red Top
12-06-2010, 22:58
På min mobil betyder det helt enkelt att jag inte har några nya meddelande i inkorgen. Skickar sms gör jag under skriv meddelande. Men du kanske har en modernare variant.
Men det är som en liten vit tavla sojm kommer upp och jag kan inte heller läsa de sms jag fått,om man fått ett sms brukar man ju kunna läsa det och trycka på"svara" och smsa tillbaks !vet inte om det har med att gubben skickade ett typ msn efter det så liksom låste det sig.Ja du vet !får du ett sms så kan du ju trycka :svara det försvann för mig i dag ?Kan det vara någon spär ?
Du har nog raderat alla meddelanden du haft i inkorgen, den är alltså tom. Gå in på "nytt meddelande" eller "skriv meddelande" eller något liknande (lite olika beroende på vad du har för mobil) istället för inkorgen.
Har en Eriksson !vart går man in på "Nya medelande "?
Vet inte hur din sony ericsson-modell är i menyerna, men det kan finnas något under sms/meddelanden där det den heter skriv nytt/nytt/skriv eller liknande, prova dig fram så hittar du säkert till rätt efter ett tag =)
suck !men tack för all hjälp:)
*Stintan*
13-06-2010, 05:46
Gå in i Menyn, välj Meddelanden, välj sedan Skriv nytt och därefter SMS.
CITAT (Motti @ 12-06-2010, 23:46)

När jag går in på inkomande sms så kommer det upp en "skyllt"inga medelande" !innerbär att jag inte kan ta imot sms eller skicka några för den "skylten blockerar inkorgen !hur gör jag för att få bort den spärren ?
Plocka ut batteri och simkort ... sätt i dem igen och starta telefonen så får du tillbaka alla meddelanden.
Så var det iaf i min Ericsson .... alla mina samtal var också försvunna.
malcolm
13-06-2010, 10:50
Köp en Nokia eller en Samsung istället, Ericsson är bara krångel.
Jag har haft Ericsson K800i i flera år , fick den av dotter som köpte ny
Den har fungerat felfritt ochg gör så än idag.
Enda problemet var den gången all data ang sms och samtal försvann ...
men det var som sagt lätt avhjälpt.
skogstroll
14-06-2010, 14:06
prova skicka ett till dig själv så kan du ju se om det kommer någe
malcolm
14-06-2010, 18:23
Jag jobbar för ett företag med ett par tusen anställda där man i princip har tagit bort alla fasta telefoner, istället har personalen utrustats med mobiler och man har fått välja mellan Nokia och Ericsson. De som valde Nokia har inga problem (inte jag heller) men Ericsson krånglar jämt.
Har haft min Nokia 3230i i fem år nu och det har aldrig varit några problem, dessutom är menyerna lättbegripliga
Dottern med familj var här i går och de fixade telefonen enkelt,tror det berode på att gubben bombaderat mig med msm

Annars är jag nöjd med min Eriksson :)den fungerar bra !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.