Kan tipsa om en bra sida där man lägger in alla sina nära o käras födelsedagar eller annan högtidsdag.
Kommer upp en påminnelse per mail dagen innan...den har jag haft bra nytta av
www.gratta.nu
pejahren
13-01-2004, 18:39
Men kom då ihåg, att det här är ett enkelt sätt för spammarna att komma åt giltiga mailadresser. Och även om man raderar ut sin adress efter ett tag, så ligger den i registren och KAN misbrukas. Inte säkert att så sker, men risken finns.
Fialotta
13-01-2004, 18:57
Har inte fått ett enda spam ... och inte läggs det ut några mailadresser heller...man gör bara en egen lista på namnet man vill ha påminnelse om... har haft detta ett år...
*Felix matte*
13-01-2004, 19:53
Den sajten skall få besök av mig Stor familj... dryga hundratalet gör det svårt att hålla reda på bemärkelsedagar
Tack för tipset
Maria i Helsingborg
13-01-2004, 22:46
Ni har ingen mobiltelefon med kalender/påminnelse-funktion? Den har man ju i regel lite "närmare" sig..........fast minnet räcker kanske inte till dryga hundratalet förståss
yla
13-01-2004, 22:55
jag använder works kalender till allt o den påminnner mej om allt som jag annars skulle glömma den ligger i min egen dator perfekt faktiskt
och så mobilen förstås då jag inte e hemma o nära min kära dator
Viola
13-01-2004, 23:00
Maudan, ett bra tips..
saiten fick besök av mej - jag testar den med en gång! Inte illa för en, som oftast har uruselt minne och dåligt kom-i-håg...
Allt hittar dom på också !!!
Mvh Viola
Fialotta
13-01-2004, 23:15
Ja...jag tycker den är suverän...kan inte sjutton komma ihåg alla som fyller år...här har vi alla mina o dina barnbarn som är ett måste att komma ihåg
Eva Swahn
14-01-2004, 01:30
Oldwolfie! Den där works kalender - finns den bara på tyska - eller är det jag som är dum
Virgo
14-01-2004, 01:51
CITAT (Eva Swahn @ 14-01-2004, 01:30)
Oldwolfie! Den där works kalender - finns den bara på tyska - eller är det jag som är dum
MS Works finns nog på alla språk även swahili tror jag.
Men om du har outlook så finns ju kalender där oxå.
Gunvor Nilsson
14-01-2004, 06:22
Jag använder mej av Microsoft Outlook´s kalender och den är punktlig som amen i kyrkan med påminnelser. I en hel vecka nu har den påmint mej om att jag skall vara hos frissan kl 11 i dag! Inte en chans att glömma bort. Givetvis alla födelsedagar och annat viktigt som jag lagt in påminner den om i god tid. Och den är i svensk version. /Gunvor
Sylvia
14-01-2004, 18:56
Interflora har också en sådan här funktion. Du bestämmer själv hur många dagar innan du vill bli påminnt (för att ev. hinna skicka blommor, var det väl tänkt!).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.