Full version: Ockerhyra
Adri-Anne
3500 kr för en etta på 20 kvm.!!!
Där man får dela med nio andra studenter, ett trinettkök, dusch och ett vardagsrum.
I stället för att sänka hyran så mycket som möjligt för att ge ungdomarna en möjlighet att klara sig, tar man istället ockerhyror och stänger ute dom som inte har annat än ett studiebidrag att klara sig på.
År ungdomarna under arton och över tjugonio, om det inte finns några barn att försörja, så får dom inget bostadsbidrag . Likaså om dom åker till Öland och plockar jordgubbar, under sommaren.
Jag tycker man stjälper istället för att hjälpa.
Ewa L
Hjälp! Var betalar man sådana fantasi-priser? Eller är det jag som lever i en fantasi-värld?
Vad blir kvadratmeterhyran?
Adri-Anne
Hyran betalas i Kalmar. Hyran pr kvm och månad, blir 171 kr.
Susanne i Linköping
Hyran 3500, gäller den 12 månader om året? Här i Linköping betalar studenterna bara 10 månader om året, 3500 i tio månader blir 35000 kr/år, utslaget på 12 månader motsvarar i så fall en månadshyra på 2917 kr. Å andra sidan är det många som knappast är i sina korridorsrum över sommaren. Rummen är möblerade, vilket också drar upp hyran. Men de korridorsrum jag sett här har alla haft egen dusch. Och det gemensamma köket har varit ett rejält kök, inget trinettkök (vad det nu är exakt).

Nä, 3500 var dyrt hur jag än försöker räkna ut det. sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon