Full version: Kalas!
Nettan8
Förra året satte jag fröer från vita echinaceor o även ´green wizard´. Några små stackare kom upp o jag i min iver hade glömt att märka dem. Så när jag satte ut dem i rabatten så hade jag ingen aning om de var de vita eller de svart/gröna. Det var små ynka plantor o de försvann snabbt och blev inget av dem det året. Jag hade totalt glömt dem när jag i förrgår såg denna starka 1M! höga planta. För visst e det en ´green wizard´som tittat upp?????.... (o jag som köpte 3 nya nästan samma dag jag upptäckte dessa). Det är såååå kul!!!
Ezereht
Ingen aning, men vad roligt biggrin.gif
kerstin z5-6
Ja du har en grön trollkarl:)grattis
Nettan8
Tack tack!!! Vet att många inte är så förtjusta i denna, men jag tycker den e så fräck!
kerstin z5-6
Jag älskar den :)jag gillar allt konstigt
Wilmer
Me like, har försökt fröså men inte lyckats no.gif Så, grattis sådan läckerhet i rabatten kompiskram.gif
Nettan8
CITAT (Wilmer @ 14-06-2010, 23:09) *
Me like, har försökt fröså men inte lyckats no.gif Så, grattis sådan läckerhet i rabatten kompiskram.gif

Tack,, nej den var ju inte så lätt o få fram tyckte jag. Var inte så många som grodde o de som kom upp va inte mycket att hoppa för, men den verka ju ha tagit sig iår. tummenupp.gif Man kanske ska se om man vågar ta fröer från denna i höst o se om man kan få upp fler,, hur de nu blir
kerstin z5-6
Echinacea verkar vara ljusgroende= så fröna på ytan och"klistra fast dem där med en blomspruta, täck inte med jord.
De har långsam och oregelbunden groning.Ibland verkar en kylperiod sätta fart på dem.
Gererellt har de även rätt långsam tillväxt år ett, så plantorna är små även sent på säsongen.men överlever bra ute i alla fall.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon