Bee
Det kanske redan finns en sådan här tråd, i så fall ber jag om ursäkt. Men. Son o sonhustru har nyss köpt hus och dom vill naturligtvis fylla trädgården med egna växter (det finns inte mycket mer än gräs där nu). Så jag tänkte att ett presentkort kunde vara bra som inflyttningspresent.
Så, om dom nu inte vill åka till Helsingborg (Cedergrens, Flora Linnea) - vart skall dom då åka för att handla bra grejer? Antar att Plantagen och Blomsterlandet finns där men något annat kul ställe i Malmö som säljer bra växter?
HelenJ
Trädgårdspaletten här definitivt till kategorin "kul ställe". Men om de säljer så mycket buskar, träd och perenner vet jag inte, det är nog mest inneväxter och sommarblommor. Men absolut värt ett besök!

daddel
"Vellinge blomman" och skåneplanter (i staffanstorp) är ju två rejäla ställen som inte ligger allt för långt bort i från malmö!

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon