anki/ronninge
[attachment=51006:DSC_5584.JPG] [attachment=51007:DSC_5601_2.JPG]

[attachment=51008:DSC_5603_2.JPG]

är det en flickslända?
hade så mörka vingar
har jag inte sett förut.

Ingela i Segersberg
Vackra bilder på Blå jungfruslända, Anki. tummenupp.gif Såna här sländor har jag försökt att få på bild, men inte lyckats. Jag tycker de är såå vackra!!!
anki/ronninge
aha tusen tack, nu lärde jag mig nått nytt! Blå jungfruslända, det ska jag notera . var på nätet och försökte leta men jag lyckades inte så bra. Att fotografera sländor är inte lätt smile.gif och jag håller verkligen med, så vacker!
CITAT (Ingela i Segersberg @ 14-06-2010, 08:06) *
Vackra bilder på Blå jungfruslända, Anki. tummenupp.gif Såna här sländor har jag försökt att få på bild, men inte lyckats. Jag tycker de är såå vackra!!!

Lokan
Vilken vacker slända!! Har aldrig sett den! Och fina bilder! tummenupp.gif
ängsvädd
Mycket vacker slända <3 Grattis till fyndet biggrin.gif
skogstroll
jättefin! man blir glad när man ser dem. Jag har haft larver i dammen och för nån vecka sen såg jag en spräcklig liten rackare men den var för snabb för min kamera tongue.gif
Chamomille
Oj så vacker! Fina bilder smile.gif
Orkidétjuven
Superfin. Var rädd om dem. De minskar på väldigt många håll i europa.-
fuchsian
CITAT (Orkidétjuven @ 16-06-2010, 00:08) *
Superfin. Var rädd om dem. De minskar på väldigt många håll i europa.-

Sländan vid dammen ... Man blir glad av en sån fin bild. Man märker att det finns mindre av fjärillar nuförtiden än det var då man bar barn och bodde på landet. Det är synd att det vackra av vår natur känns hotad. boven är ju människan själv, mindre grälsjuka och ettriga människor bara ökar ..... angel_not.gif så hela atmosfären lider av det vi orsakar...
Fuchian ..
skogstroll
om inte folk vara så himla gräsmattefixerade med vidriga studsmattor, utan satte en liten blomma i rabatten istället så skulle det nog göra stor skillnad. tänk att man överlevde barndomen utan studsmatta.... lärde mig så blomfrön istället...
zissi
Otroligt vacker färg på sländan, speciellt på första bilden. tummenupp.gif

fuchsian
CITAT (skogstroll @ 16-06-2010, 16:07) *
om inte folk vara så himla gräsmattefixerade med vidriga studsmattor, utan satte en liten blomma i rabatten istället så skulle det nog göra stor skillnad. tänk att man överlevde barndomen utan studsmatta.... lärde mig så blomfrön istället...

Skoggstroll, det som var, det försvinner i samma takt som all stress får människorna må dåligt och sätta sig bakom sin dataskärm och vräka ut. bättre var det förr, när man blev riktigt piss off kunde man gå till skogen och skrika sig hes tills man hade lugnat ner sig. Som barn fanns det endast nån trasdocka och nån billeksak till lill-brossan. Nu fattar man inte ens snacket fr, "utomjordingarna" = våra tonåringar. Jag fattar inte att de är nästan slut vid 30-35, då vi andra hade vårt liv ordnad och under fritiden kunde man vända sig till naturen och små sjöar att plaska i ...... tummenupp.gif ... Fuchian ..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon