Jag har en 13 år gammal Nelly Moser som brukar blomma överdådigt varje år vid den här tiden. Men i år har den dött bort till största delen och de få blad och blomknoppar den har fått, slokar. Jag har sett enstaka slokande knoppar på den förut om åren, men nu är hela växten drabbad av vad det nu än är.
Kan man göra något? Kan man klippa ned den alldeles kanske och hoppas? Den har grova stammar eftersom den är så pass gammal.
fuchsian
14-06-2010, 08:59
Hej,
Jag har precis planterat min Nelly Moser, fick den på köpet av en tidningsprenumeration. Den ser vacker ut på bild. Hade du din planterad ute? Jag har min i en jättebalja ute och har satt lite smått framför själva stammen.
Blommar den lika rikligt som man ser på bilder? Jag ville ha denna, inte tidningen (den kom endast 3 ggr) och allt kostade då 79kr, det klart att jag bestälde den.
Kan det vara så att du har fått objudet på den? äv. fr. förra sommaren? som den ser ut nu, skulle jag klippa ner rätt ordentligt, även att det kanske inte kommer några blommor. Vad tror du om det? Fuchian
kerstin z5-6
14-06-2010, 16:16
Mkt har bara dött i år-jag tror den kommer igen, ta bort det döda.Min verkar nyss ha vaknat o kommer med nya skott från marknivå
pikapicha
16-06-2010, 11:21
jag klippte ner min Nelly Moser - såg helt död ut. Men den kommer nu nerifrån:)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.