aanderss
http://politisktinkorrekt.info/2010/06/13/...-m-storre-an-s/

man kan undra hur valet kommer att gå
herkules
japp, ingen ordning på nånting längre. annat var det på min tid då höger var höger och vänster vänster. till och med tågen gick i rätt tid!

det blir lite tokigt när partierna är så lika varandra och ska liera sig med varandra, folk blir förvirrade och vips så är sverigedemokraterna med i riksdagen.
tack för kaffet!
mamamaggan
CITAT (herkules @ 14-06-2010, 11:19) *
japp, ingen ordning på nånting längre. annat var det på min tid då höger var höger och vänster vänster. till och med tågen gick i rätt tid!
det blir lite tokigt när partierna är så lika varandra och ska liera sig med varandra, folk blir förvirrade och vips så är sverigedemokraterna med i riksdagen.
tack för kaffet!

Det var tider det !!!

Hörde Sören Holmberg på radio i går och han tror att det kan bli så att partiet med populärast partiledare vinner .
Ralf
japp, ingen ordning på nånting längre. annat var det på min tid då höger var höger och vänster vänster.

Och Moderata samlingspartiet var inget arbetarparti
gnon49
Ja, att ideologin skulle avgöra vart man lägger sin röst, är idag nog en sanning som inte gäller i någon högre grad längre.
Och tur är väl det. Vitalisering inom politiken skadar inte. Skarpa politiska gränser tillhör gårdagen.
herkules
CITAT (gnon49 @ 14-06-2010, 14:17) *
Och tur är väl det. Vitalisering inom politiken skadar inte. Skarpa politiska gränser tillhör gårdagen.

tror denna vitalisering enbart skapar förvirring och kaos.
ordning och reda!
Aqvakul
CITAT (herkules @ 14-06-2010, 14:34) *
tror denna vitalisering enbart skapar förvirring och kaos.
ordning och reda!

ja, eventuell "vitalisering" räcker t.v.

Dags för - back to basic... social demokrati...
Betty

tack för kaffet!

yes.gif

Det var bättre förr... giggle.gif
vitavargen
CITAT (gnon49 @ 14-06-2010, 14:17) *
Ja, att ideologin skulle avgöra vart man lägger sin röst, är idag nog en sanning som inte gäller i någon högre grad längre.

Om inte ideologin, får du säga vad är det som ställer Moderaterna bakom den islamiska regimen i Iran?

Vid två tillfällen bjuds vi till demonstrationer i Göteborg (Mitten av mars och slutet på maj 2009). Moderaterna Bildt och Reinfeldt hade bjudit den iranska ambassandens representanter till Göteborg för att öppna en konsulat där.

Alla som utsattes för tortyr av den islamiska regimen i Iran samlades för demonstration emot det motbjudande som Moderaterna ville genomföra (Lägg märke till att representanter för regimen i Iran är torterrare. Det är torterandet som ger en chansen till utveckling hos den regimen).

Än idag har Moderaterna inte velat förklara varför ville de gå ihop med den islamiska regimen och ena sig mot människor som var torterade av den regimen.
aanderss
skall jag vara ärlig så tror jag att alliansen sitter kvar men med knapp knapp marginal
vitavargen
Jag har ingen aning om valresultatet.

2003 sa alla opinionsundersökningar att folk i Sverige ville ersätta kronan med Euron. Men när samma år genomfördes en folkomröstning sa de starkt nej till Euro.

Opinionsundersökningar kan göras vetenskapligt, men om dessa som vi läser idag är de eller är de opinionsbildare vet jag inte.

Edit: Nu ska jag ut.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon