Full version: Vem är det här?
ängsvädd
Denna lilla krabat var ute sent igår kväll. Vad är det för art?

Meriona
Visst är det väl en groda iallafall och inte en padda? Fast jag är så dålig på sånt, jag pussar alla. smile.gif
Jättefin bild Mimmi! wub.gif
ängsvädd
Ha ha, säkrast det smile.gif Ja, jag tippar också på en groda. Ska bli spännande att se vad experterna svarar smile.gif

Jag har en pytteliten damm på tomten, men den är tillräcklig för att grodorna och/eller paddorna ska hitta dit o leka. Det blir alltid några "kakor" rom som resulterar i grodor eller paddor - så himla kul biggrin.gif
Meriona
Om det är kakor så är det nog grodor, jag har för mig att paddorna lägger äggen i stängar. unsure.gif Men som sagt nån expert dyker nog snart upp. smile.gif
Aqvakul
Är det inte den som kallas "Vanlig groda"?
Gossen Ruda
Till skillnad från en ovanlig groda. biggrin.gif Jo, det ser ut att vara en Vanlig groda. Åkergrodan har mer spetsig nos. Långbensgroda kan man bara skilja på om man tar upp den och kollar benlängden.
fuchsian
CITAT (Meriona @ 14-06-2010, 13:07) *
Visst är det väl en groda iallafall och inte en padda? Fast jag är så dålig på sånt, jag pussar alla. smile.gif
Jättefin bild Mimmi! wub.gif

Visst ser den lite mysko ut, men kan den vara en utomjording? då blir det ingen prins av den ....Fuchian ..
skogstroll
pussa "grodor" kan vara ödesdigert ibland giggle.gif tror många kändistanter gjort det haha (varför injicera när man kan pussa en padda?)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon