Full version: hmmm platsar den här
yla
ja alltså man kan ju plantera i allt som har kanter
tongue.gif jaghar hittat den ena baljan i skogen utan botten förstås
den andra är arvegods
men sant är att man kan hålla ogräset utanför
o de e bra
Ann-Christin Lindberg zon II
Ojojojojojoj!!! Man blir ju helt knäpp av LÄNGTAN! när du gör på detta viset Oldwolfie! wacko.gif wub.gif rolleyes.gif

Vilken UUNDERBAR bild! Den ska få ligga på mitt skrivbord, lita på det!!! biggrin.gif

Jag har en stooor, blytung, gammal tvättgryta som jag nog ska släpa ner från rännet till våren, den har ett utloppsrör på sidan och är cirka en meter i diameter - tänk bara, vilken fantastisk plantering jag kommer att kunna göra i den - om jag inte skaffar mig ryggskott när jag släpar ut den förstås! rolleyes.gif
yla
CITAT (Ann-Christin Lindberg zon II @ 20-12-2002, 08:14)
Jag har en stooor, blytung, gammal tvättgryta som jag nog ska släpa ner från rännet till våren, den har ett utloppsrör på sidan och är cirka en meter i diameter - tänk bara, vilken fantastisk plantering jag kommer att kunna göra i den - om jag inte skaffar mig ryggskott när jag släpar ut den förstås! rolleyes.gif

den kommer bergis bli jättevacker o va smart me utloppsröret
be nån stor stark karl om hjälp rolleyes.gif att bära
eller släpa den en bit i taget ,de e ju ett tag till våren så du hinner smile.gif
sen får vi se bilder hoppas jag på din gamla tvättgryta,jag väntar med spänning smile.gif
Jaaaa, jag fick just en idé - jag får passa på när det kommer snö igen (den vi hade har just försvunnit). Då ska jag dra ut den från rännet, och släppa ner den för skogsbacken utanför! Genialiskt! biggrin.gif Kanske kan jag passa på att sätta mig i den och få mig en åktur!! laugh.gif

Maken har tennisarmbåge och förskjutna ryggkotor, så honom vågar jag inte fråga! sleep.gif

Kram!
yla
verkar toppen att passa på o ta en tur i baljan
jag brukar smyga ut på nätterna när det är kälkföre o ta några svängar i backen
det är superduperkul
jag har tillomed en egen rockoflake ,det är en liten bärbar sak att sitta på o få extra bra glid i kälkbacken
ha det kul i jul
Ja det är urkul att åka i backar (sittandes alltså, jag trillar omkull bara jag tittar på ett par skidor), och vi som har en alldeles egen ägandes backe från rännet ner mot huset på baksidan! tongue.gif Ingen farlig väg finns där heller, men man kan dänga in i väggen om man drar på för mycket!! wacko.gif rolleyes.gif

Får väl bottna i tvättgrytan (efter kälkfärden men före planterandet, alltså) med ett dränerande lager (har lite makadam som skulle passa) annars tätnar väl avrinningsröret! Får nog höja upp baljan något också, för röret sitter ju lågt ner mot bottnen.... rolleyes.gif

Kul julfunderingar, verkligen!

Nu har jag världens finaste skrivbordsunderlägg!! Tack! wub.gif
Ina
Vanlig plastkasse är dunder att ha när man skall åka i backar. Det kan dock bli obehagligt om det är lite snö och backen är stenig....
Ann-Christin, det heter inte "trilla omkull", det heter "använda textilbromsen" biggrin.gif biggrin.gif
OK, Ina - det uttrycket har jag inte hört förut, det ska jag genast adoptera! tongue.gif

Nu finns inte en gnutta snö kvar, och så skulle det tydligen förbli över jul. Men KALLT skulle det bli!
blink.gif
*Felix matte*
CITAT (Ina @ 21-12-2002, 00:03)
Vanlig plastkasse är dunder att ha när man skall åka i backar. Det kan dock bli obehagligt om det är lite snö och backen är stenig....
Ann-Christin, det heter inte "trilla omkull", det heter "använda textilbromsen" biggrin.gif biggrin.gif

Vi har en backe alldeles intill men ingen har åkt i den denna vinter!!!
Vad gör nutidens småbarnsföräldrar? Är de så stressade av jobb och alla "måsten" att de inte hinner ta en tur i backen med barnen. wink.gif
Hannele
Vanlig ica-plastpåse kan pan odla potatis i!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon