mamman81
Hej jag har sökt och sökt efter en pelargon som heter Karin, skulle så gärna vilja ha en som min moster Karin hade , hann inte få en innan hon gick bort i canser. =( Hoppas nån kan hjälpa mig. smiley_small_hug.gif
Sollan A
Känner inte till någon pellis "Karin" men kolla med pelargonsällskapet.
mamman81
Vet inte riktigt hur man gör men jag får försöka att lösa det. Fick veta att den också kallas för äppelblom. Hoppas på att nån har den.
vitavargen
Här finns flera på tradera, vackra är de också :

http://www.tradera.com/Pelargoner-c3_160508
marya
Titta in på pellispricken.se - en pelargonälskares samling. En helmysig sida där man kan bli sittande länge, länge och bara titta på alla de vackra bilderna!
kentbra
Har också hört att Appleblosum Rosebud kallas för Karin.
Vill du ha en stor planta så messa mig. Jag har två till salu.
[attachment=51055:Pelargon..._rosebud.jpg]

Kent
theseraphim
Om det nu är en vanlig appleblossom så kan man i stort få tag på dem i vilken välsorterad butik som helst då den är lika vanlig som mårbackan.
Åsa, mälardalen zon 2
Det finns 2st pelargoner som heter Karin.

Ingen av dem är samma som appleblossom men den ena av Karinpelargonerna är synonym med äppelblom (som inte är en direktöversättning)

Här hittas bild på de båda Karin-pelargonerna
mamman81
Det är inte nån av dom, denna är laxrosa med vitt ute mot kanterna. Den rätta bilden finns på pelargonsällskapets bildgalleri . Där står den som äppelblom.
aldo
CITAT (mamman81 @ 15-06-2010, 10:40) *
Det är inte nån av dom, denna är laxrosa med vitt ute mot kanterna. Den rätta bilden finns på pelargonsällskapets bildgalleri . Där står den som äppelblom.

Då kan du ju söka på KöP/SÄLJ om du är medlem i PS .
mamman81
Nu har jag fått tag på den, tänk att det finns människor som är snälla.

Jag har blivit medlem i pelargon sällskapet men har inte tillträde på allt än på hemsidan, det kunde ta ett tag, men vart hittar man köp och sälj nånstans , har inte hittat det. blink.gif
aldo
CITAT (mamman81 @ 15-06-2010, 22:29) *
Nu har jag fått tag på den, tänk att det finns människor som är snälla.

Jag har blivit medlem i pelargon sällskapet men har inte tillträde på allt än på hemsidan, det kunde ta ett tag, men vart hittar man köp och sälj nånstans , har inte hittat det. blink.gif

När du blivit medlem och kan logga in på Forumet så ser du vad jag menar =)

Roligt att du hittade din 'Karin' så lycka till med henne i sommar .
mamman81
CITAT (aldo @ 17-06-2010, 20:29) *
När du blivit medlem och kan logga in på Forumet så ser du vad jag menar =)

Roligt att du hittade din 'Karin' så lycka till med henne i sommar .

Tack så mycket. =)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon