Full version: uppsnurrad..
vanjalarsa
Hur gör ni?
Jag har en fasadflagga som hela tiden snurrar upp sig. Himla irriterande. Har ni samma lilla problem och vad gör ni åt det.?
Tacksam för svar och tips!
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Aqvakul
Jag känner igen problemet, men har tyvärr ingen lösning..
ninnisky
Samma lilla problem här! Har funderat på att sy fast ett blyband "nertill" för att se om det kan hjälpa - men inte kommit till skott än.

fuchsian
CITAT (ninnisky @ 15-06-2010, 17:52) *
Samma lilla problem här! Har funderat på att sy fast ett blyband "nertill" för att se om det kan hjälpa - men inte kommit till skott än.

Har ingen flagga och inga beskymmer heller ..... angel_not.gif Fuchian
Lokan
Tvätta flaggan och stärk den! Kanske hjälper, lite grann iaf.!
Aqvakul

Även jag har närt denna tanke, men jag är rädd att flaggan kommer att trasas sönder..
Anma
Vår snurrar upp sig och ner sig efter eget behag. Den mesta tiden är den som den ska, ouppsnurrad.
ninnisky
CITAT (Aqvakul @ 15-06-2010, 16:40) *
Även jag har närt denna tanke, men jag är rädd att flaggan kommer att trasas sönder..

Att den trasas upp tror jag inte är så farligt! Vår är av en kraftig polyesterväv och om man syr en kanal där blybandet ska vara tror jag inte det OK.

Neee, jag måste nog testa snart känner jag. Vi kan inte gå i ovisshet i ett så viktigt ärende!
vanjalarsa
tack för alla svar!
Att det är ett viktigt ärende har jag inte alls menat eller påstått . Bra ett irritationsmoment.
netha

Samma funderingar hade jag ... men flaggan hänger ju inte rakt ner eftersom stången är i lutning
och då ser det inte snyggt ut när blybandet tynger.
ninnisky
CITAT (vanjalarsa @ 15-06-2010, 17:16) *
tack för alla svar!
Att det är ett viktigt ärende har jag inte alls menat eller påstått . Bra ett irritationsmoment.

Förlåt, men jag var bara lite ironisk när jag skrev viktigt ärende! Jag tycker också att det är irriterande trostar.gif
vanjalarsa
det är lugnt.....
Anma
CITAT (netha @ 15-06-2010, 19:32) *
Samma funderingar hade jag ... men flaggan hänger ju inte rakt ner eftersom stången är i lutning
och då ser det inte snyggt ut när blybandet tynger.

Man kanske kan sätta någon tyngd bara i den ändan som är nedåt?
Aqvakul
CITAT (Anma @ 15-06-2010, 20:10) *
Man kanske kan sätta någon tyngd bara i den ändan som är nedåt?

Nere i hörnan då?
Bengalow
Trä in en stålstråd i sömmen nertill....simsalabim! Blåser det för mycket där den hänger så fortsätt med sidosömmarna också.
Aqvakul
CITAT (Bengalow @ 15-06-2010, 20:16) *
Trä in en stålstråd i sömmen nertill....simsalabim!

Det låter lagom enkelt i min smak - ska testas ... tummenupp.gif
gnon49
Kan man inte sätta något "snyggt" ovanpå som hindrar flaggan från att gå hela varvet runt, typ ornament av storlek mindre. Bara en tanke.
netha
CITAT (Bengalow @ 15-06-2010, 20:16) *
Trä in en stålstråd i sömmen nertill....simsalabim! Blåser det för mycket där den hänger så fortsätt med sidosömmarna också.

Testade och även om det blåser bara lite så for den runt stången
och så hänger den inte alls fint när nederkanten är stel.
Föredrar en vajande flagga som snor sig men som ju också snor ut sig. tummenupp.gif

Trär man ståltråd även i kanterna ... då tycker jag det ärt lika att hänga upp en stel pappflagga.
Anma
CITAT (Aqvakul @ 15-06-2010, 20:11) *
Nere i hörnan då?

japp.
Snöflinga

Provade med att sätta duktyngder i form av jordgubbar på nederkanten ... riktigt snyggt biggrin.gif
Aqvakul
CITAT (Snöflinga @ 15-06-2010, 22:14) *
Provade med att sätta duktyngder i form av jordgubbar på nederkanten ... riktigt snyggt biggrin.gif

kan du "skicka" en bild.. giggle.gif
Snöflinga
CITAT (Aqvakul @ 15-06-2010, 22:17) *
kan du "skicka" en bild.. giggle.gif

Skäms för att säga det, men jag vet inte hur man gör dunno.gif Men prova ! Det funkar riktigt bra och så kan man öka på eller ta bort efter vindstyrka sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon