Törs jag det då när halva ytan som ska sås är en kirskålshärva? Vill ju inte riskera att jag sprider den till den halvan som faktiskt inte består av kirs (än). Fast kanske köra med fräs och sen kratta bort de värsta rötterna?
Såhär såg alltså den här delen av tomten ut förra året:

Från växthuset och mot staketet är det i stort sett enbart kirskål. Övrig yta har i stort sett bestått av japansk lykta. Hela hörnet är i stort sett ogenomträngligt och har inte haft någon som helst funktion. Det som eventuellt växt längst in har inte synts eftersom man inte orkar ta sig igenom djungeln.
I högen har det vuxit en tunn rododenderon, rabarber, en rosenrybs, hosta, pioner, ormbunke, daggkåpa, bolltistel och buskrosor i en enda stor röra. Det mesta mer eller mindre övervuxet med kirs. Därav mitt namn på hörnet = röriga hörnan.
Men i år liknar röran mest ett kalhygge, det enda som är kvar förutom träden och magnolian är pionerna och buskrosen efter att jag gått loss med gräsklipparen. Rabarbern klarar sig nog också men resten får bli gräsmatta. Växhuset slaktades av vintern och är också kasserat.
Tror jag ska gå ut och ta lite nya bilder, inte lika grönt men något att bygga på i alla fall. Det mesta blir alltså gräsmatta för att försöka få kontroll på kirsen. Gräva eller täcka är inte aktuellt.
Hoppsan, det blev lite långt, jag tror jag behövde få babbla av mig lite om mitt trädgårdsprojekt.