Christa
Jag har satt physalis, chili och paprika i Änglamarks urnjord. Det växer som sjutton men bladen blir ganska bleka. Nu är physalisen väldigt blek i tillväxtzonen.

Vad kan fattas dem?

Vi har satt penseer i urnjorden och de ser förväxta ut men även de har varit lite bleka i de nyaste bladen. Mörkare bladnerver och blekt emellan.

Preussen
CITAT (Christa @ 16-06-2010, 07:30) *
Jag har satt physalis, chili och paprika i Änglamarks urnjord. Det växer som sjutton men bladen blir ganska bleka. Nu är physalisen väldigt blek i tillväxtzonen.

Vad kan fattas dem?

Vi har satt penseer i urnjorden och de ser förväxta ut men även de har varit lite bleka i de nyaste bladen. Mörkare bladnerver och blekt emellan.

hur blek är väldigt blek? physalis kan vara ljus nämligen. hur växer chilen?
Christa
[attachment=51119:Bleka_blad.jpg][attachment=51120:Bleka_fl_ckar.jpg]
Bassam
Hej

Jag tycker att de saknar järn så du kan ger dem naturlig gödsel ell flyttande gödsel.
H:Bassam

Christa
Det var kylan på nätterna som gjorde bladen bleka. Jag tog in dem på nätterna och plantorna blev fina.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon