Jag skulle behöva ett mirakelmedel dvs ett fläckborttagningsmedel som man inte behöver använda vid tvätt eftersom det i mitt fall gäller två stora trasmattor och ett överkast. Och de går inte in i min tvättmaskin.
Finns det medel som man kan stryka på och sen borsta eller dammsuga bort som verkligen tar bort fläckar?
Jag har använt ett mattmedel som knappt gjorde någon skillnad alls, fläcken var kvar.
Det är fläckar efter katternas kräkningar, de har ju en förmåga att kräkas på mattor, suck. Och mattorna är ljusa så de syns väldigt bra.
Är det någon som har förslag vore jag väldigt tacksam?
Pius
Vanish Oxi Action Soffa & Matta tror jag kan va nåt.
Maggan H
16-06-2010, 10:34
Det finns ett pumpspray i järn/kemaffär som heter Sixten. Vet inte om det finnns kvar dock, det är några år sen. Det tar rost, olja och en massa annat, tom tuggummi tror jag.
ninnisky
16-06-2010, 12:36
Det finns också ett shampo som heter Hagerty Foam Shampo som jag använt ett flertal gånger. Senast förra veckan på en persisk matt. Finns hos mattaffärer. Kanonbra tycker jag! Skummet "masseras" in på fläckarna och när det torkat så dammsugar man bort resterna.
herkules
16-06-2010, 13:31
prova galltvål
Super 10 (Golden Produkts)tar all skit till och med gräsfläckar,har annvänt det i 20 år så jag vet att det är bra plus att det är Miljövänligt.
malcolm
16-06-2010, 23:08
Sax funkar alltid, klipp bort fläcken.

annars tror jag på galltvål som saluförs av bla. Clas Ohlson. Lycka till!
netaave
16-06-2010, 23:11
CITAT (Motti @ 17-06-2010, 00:05)

Super 10 (Golden Produkts)tar all skit till och med gräsfläckar,har annvänt det i 20 år så jag vet att det är bra plus att det är Miljövänligt.
Det är ju bara såpa
Tvättar bort kissfläckar efter kaninen på mattan med min ångtvättkanna, funkar bra utan andra medel.
ängsvädd
17-06-2010, 22:51
Citronsåpa kanske?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.