Full version: Impulsköp idag!
tvilling77
Tänk vad det kan locka att vandra omkring bland rosor! Nu blev det en klätterros..tänker nog låta honom klättra på ett armeringsjärn....funderar lite på vem han ska få sällskap av runt fötterna.... confused.gif
Kajsa
Just så gjorde jag med, impulshandlade William Baffin för den rosen gillar jag ! Hade dåligt samvete för att den fick grävas bort för fönstermålning förra sommaren, det sved. Nu har jag en ny !

Runt fötterna har du alla dom perenner du gillar, allt passar !
Den kan bli lite storkbent så något högre kanske.
tvilling77
Jag ser på dina bilder att du har/hade den tillsammans med Aicha! Jag har ju nyss planterat en sån! Kanske kan jag sätta den tillsamman med Aicha och härma dig lite? wink.gif
Behöver den nåt att klättra på? Hur nära satte du W. baffin och Aicha? ha ha många frågor blir det!
Kajsa
Nja, Aicha kan bli 3 x 2.5 m så den tar för sig, passar längre bak i en trädgård som insynsskydd eller liknande.
William Baffin blir 2 - 3 m hög och inte så bred ca 1.5 m

Min nya W. Baffin kommer i samma rabatt men högre upp och inte framför ett fönster så den får vara kvar nu.
Aicha tog jag också bort det kanske blir en ny men då på ett klokare ställe, inte mot en vägg.

Jo man får stötta upp W. Baffin med flera kraftiga störar !
tvilling77
Jag har satt Aicha mer som ett insynsskydd just på grund av hennes storlek...måste ta mig en funderare var jag ska sätta W. Baffin...
kerstin z5-6
Jag har i tre år , mer kanske haft WB i ett cementrör som står ovanpå backen.. ja rätt ovanpå..
Hade aldrig testat om det inte varit så att jag kunder köpa en hoper av rosor billigt via trg föreningen.
Den har klarat även denna vinter i det utsatta läget och utan gödning eller skötsel på 2 år
Tålig herre , minst 1,5:)i höjd
tvilling77
Ja det är bra att han är tålig! En fråga bara, måste man sätta dit ev klätterställning/stöd direkt vid plantering eller går det bra att göra senare? Jag tänkte om man liksom skadar rötterna om man kör ner det i backen senare?!
kerstin z5-6
Ne .. det går bra att sätta dit när som helst,första året kanske den klarar sig med nåt lågt eller inget alls dessutom smile.gif
tvilling77
CITAT (kerstin z5-6 @ 17-06-2010, 09:54) *
Ne .. det går bra att sätta dit när som helst,första året kanske den klarar sig med nåt lågt eller inget alls dessutom smile.gif

Tur! Som att man inte har nog att göra liksom...ha ha men sambon ska få göra nåt av armeringsjärn tror jag, men som sagt...första året får den klara sig med nåt lägre!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon