Full version: Ledsen planta
Christa
Jag har satt physalis i stora självvattnande krukor men de ser ledsna ut, speciellt den ena. Frågan är varför och vad jag skall göra nu.

Jag tömde vattenmagasinet idag och luckrade jorden eftersom jag misstänker att det kan ha blivit för vått och kallt. Frågan är om jag måste ta upp dem och plantera dem i en mindre kruka.

Det har ju varit väldigt kallt om nätterna så jag funderar på om det kan hjälpa att jag tar in dem över natten.

De som står i mindre krukor är inte ledsna men är lite ljusa i bladen (se annan tråd)

[attachment=51117:H_ngande_blad.jpg][attachment=51118:Krulliga_blad.jpg]
mamamaggan
Kan ha varit båda delar . Men de vill inte ha för kallt , jag har en del av mina ute på sommaren och då vill de ha över 15 grader iaf.
Bassam
Hej

De ser ut som att det finns mycket vatten på jorden, du kan försöka o plantera dem i vanlig kruka med att du kan inte ger dem vatten före att du känner på finger att jorden torkat.

Obs
Du ska göra nu , annars växter sk dö.
H:Bassam
Christa
CITAT (Bassam @ 17-06-2010, 00:57) *
Hej
De ser ut som att det finns mycket vatten på jorden, du kan försöka o plantera dem i vanlig kruka med att du kan inte ger dem vatten före att du känner på finger att jorden torkat.
Obs
Du ska göra nu , annars växter sk dö.
H:Bassam

Jag har haft den inne i natt för att den skall slippa bli avkyld. När jag luckrade i jorden igår såg jag att det var massor med nya rötter på gång och dom förstör jag om jag planterar om den igen. Jag väntar lite till och ser vad som händer.
Christa
Det var kylan på nätterna som gjorde min planta ledsen. Jag tog in dem på nätterna och då blev de glada igen och växte bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon