emmalofo
Hej,

Ska äntligen slå till på varmkompost, och vår kommun erbjuder ett förmånligt pris på Greenline master just nu, så det får nog bli en sådan.

Men när jag läst på lite på nätet ser jag att det finns en Greenline Master och en Greenline Master plus med extra isolering. Behöver jag extra isolering om jag bor i Göteborgs-trakten? Någon som prövat och vet?

Svårt att hitta bra informtation om Greenline på nätet tycker jag.

Tacksam för hjälp!
Törnsångare
Hej emmalofo!

Det är klart att en extra isolering säkert är bra så att nedbrytningen hålls igång även på vintern. Det gäller ju i synnerhet om man slänger hushållsavfall året om.

Jag har två kompostbehållare, Mully och Gröna Johanna. De är inte isolerade sådär väldigt mycket och på vintern avstannar det och fryser i komposten om det är riktigt kallt, som nu i vintras. Trots det tar det bara ca 1 år för att det ska bli fin jord. Jag bor utanför Göteborg i Rävlanda och det är ju inte riktigt samma zon, 3-4 här och i Göteborg är det väl 1-2?

Är det ett förmånligt pris så är det väl bara att hugga till, modellen utan plus verkar ju vara isolerad den också.

Hälsningar Törnsångare
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon