Pius
Jag har en kompis som nyligen börjat intressera sig för sin uteplats. Han har plötsligt börjat prata om blommor och växter som aldrig förr. Och även köpt diverse växter.

Eftersom han snart fyller år så funderar jag på att ge honom en trädgårdsbok. Men ingen så där trist om de olika sorterna utan någon mera kåserande och underhållande fast ändå lärorik.

Har ni förslag på någon?

Pius
ingrids
Jag har läst Claras trädgård med stor behållning smile.gif
olgak
Jag tycker att Karin Berglunds Din Trädgård är den bästa trädgårdsboken, inspirerande och mycket kunskap samtidigt. Jag ÄÄÄÄLSKAR den boken smile.gif. Möjligen kan den upplevas för "stor" alltså att den tar upp för mycket olika saker för grundligt? Lycka till!
Olga
Åsa, mälardalen zon 2
Tyärr verkar Lena Israelssons suveräna bok Cityodling ha utgått ur sortimentet men du kan ju tipsa honom om denna bok som ju handlar om hur och vad man kan odla på balkonger och innegårdar, mycket ätligt i boken är det ju också, Lena Israelsson är ju ganska riktad mot ätligt. Boken kan lånas på bibliotek via fjärrlån ifall den inte finns i sortimentet + den kan ju tänkas dyka upp ibland på antikvariat.

http://www.odla.nu/arkiv/rec/91-0-010167-2.shtml

Olle A
"Kåserande och underhållande fast ändå lärorik" stämmer bra in på min favoritbok, "Min bit på jorden" av Anna Horn m fl. Den är ständigt aktuell och inspirerande, och kan köpas för nästan ingenting på närmaste antikvariat.

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon