Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Carema
          *Stintan*
          Inlägg 24-06-2014, 06:58
          Länk hit: #61


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Har man inget annat att komma med än at dra upp blöjhistorien igen så lider man nog av nån sorts torka. Hur mycket annat elände som faktiskt varit fakta har inte journalister skrivit om gällande Carema och hur mycket kommer aldrig ut. Kan det vara för att dra fokus från något annat som artikeln är skriven.

          Var fick du själv "Årets journalist" ifrån? Det var ju också en osanning! Betyder det att allt du skriver är osanning? Nej det tror inte ens jag utan bara att du inte alltid har alla fakta vilket du själv verkar tro.

          Det är väl ganska uppenbart att det är dåligt för moderaterna när privata aktörer får dåligt rykte och att man då tar till alla medel för att bättra på det. Sanningen brukar springa ikapp en oavsett vad det gäller. Jag undrar ändå vad det är som skulle göra artikeln Gita länkar till så intressant idag? Journalister ska granska, det är viktigt, och det vore väl konstigt om det aldrig skulle skrivas något som var dåligt underbyggt.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Gita
          Inlägg 24-06-2014, 09:29
          Länk hit: #62


          Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem sedan:
          20-11-2006
          Medlem nr: 8 833



          CITAT (*Stintan* @ 24-06-2014, 07:58) *
          Har man inget annat att komma med än at dra upp blöjhistorien igen så lider man nog av nån sorts torka. Hur mycket annat elände som faktiskt varit fakta har inte journalister skrivit om gällande Carema och hur mycket kommer aldrig ut. Kan det vara för att dra fokus från något annat som artikeln är skriven.

          Var fick du själv "Årets journalist" ifrån? Det var ju också en osanning! Betyder det att allt du skriver är osanning? Nej det tror inte ens jag utan bara att du inte alltid har alla fakta vilket du själv verkar tro.

          Det är väl ganska uppenbart att det är dåligt för moderaterna när privata aktörer får dåligt rykte och att man då tar till alla medel för att bättra på det. Sanningen brukar springa ikapp en oavsett vad det gäller. Jag undrar ändå vad det är som skulle göra artikeln Gita länkar till så intressant idag? Journalister ska granska, det är viktigt, och det vore väl konstigt om det aldrig skulle skrivas något som var dåligt underbyggt.

          Oojoojojo... du ger dig aldrig , eller hur? Hur tokigt det än blir för dig.
          Gita
           
          Citera
          fvd
          Inlägg 24-06-2014, 09:39
          Länk hit: #63


          Medlem
          Antal inlägg: 1 371
          Medlem sedan:
          21-08-2009
          Medlem nr: 25 623



          thumbdown.gif thumbdown.gif thumbdown.gif thumbdown.gif thumbdown.gif thumbdown.gif thumbdown.gif


          --------------------
          Zon 1
           
          Citera
          kerstinbern
          Inlägg 24-06-2014, 12:19
          Länk hit: #64


          Medlem
          Antal inlägg: 940
          Medlem sedan:
          23-04-2011
          Medlem nr: 42 015



          CITAT (Gita @ 23-06-2014, 17:20) *
          Huruvida skribentenen fått det ena eller andra priset är väl ändå ganska oväsentligt och en moderat bakgrund gör väl inte heller hans arbete på något sätt mindre viktigt.
          Diskussionen om i vilken mån det inom journalistiken är försvarbart att använda sig av uppenbara lögner är väl ändå det intressanta. Eller borde i alla fall vara det intressanta!
          Skall jag tyda kerstinbern och pejori som om ni tycker att det är helt OK att ljuga bara det gynnar "rätt part"???
          För trots allt när gäller det här med vägande av blöjor för att spara pengar var de många som faktiskt trodde att det var så alt. fortfarande tror att det är så.

          Är det då inte bra om någon försöka visa på sanningen? Även om denne någon är en moderat?
          Gita



          "Dagens Nyheters reportrar Josefine Hökerberg och Mia Tottmar nominerades i går till Stora journalistpriset i kategorin "Årets avslöjande" för artiklarna om det privata vårdföretaget Carema."

          http://www.dn.se/kultur-noje/de-nomineras-...istpriset-2012/

          Stora journalistpriset (som de inte vann men väl nominerades till, och i detta fall är det en oberoende jury som nominerar inte en tidning som köper en nominering!) är ett mycket större pris

          "– Efter de första artiklarna satt jag och Josefine i telefon hela dagarna. Under mina 33 år på Dagens Nyheter har jag aldrig varit med om något liknande. Hundratals personer hörde av sig. Det var anställda och före detta anställa på Carema, anhöriga till dem som vårdades, tjänstemän i flera kommuner och Stockholms läns landsting. En del handlade om missförhållanden på kommunala äldreboenden, en del om andra privata boenden, men det mesta handlade om Carema."

          Redigerat av kerstinbern: 24-06-2014, 12:21
           
          Citera
          Gita
          Inlägg 24-06-2014, 18:43
          Länk hit: #65


          Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem sedan:
          20-11-2006
          Medlem nr: 8 833



          CITAT (kerstinbern @ 24-06-2014, 13:19) *
          "Dagens Nyheters reportrar Josefine Hökerberg och Mia Tottmar nominerades i går till Stora journalistpriset i kategorin "Årets avslöjande" för artiklarna om det privata vårdföretaget Carema."

          http://www.dn.se/kultur-noje/de-nomineras-...istpriset-2012/

          Stora journalistpriset (som de inte vann men väl nominerades till, och i detta fall är det en oberoende jury som nominerar inte en tidning som köper en nominering!) är ett mycket större pris

          "– Efter de första artiklarna satt jag och Josefine i telefon hela dagarna. Under mina 33 år på Dagens Nyheter har jag aldrig varit med om något liknande. Hundratals personer hörde av sig. Det var anställda och före detta anställa på Carema, anhöriga till dem som vårdades, tjänstemän i flera kommuner och Stockholms läns landsting. En del handlade om missförhållanden på kommunala äldreboenden, en del om andra privata boenden, men det mesta handlade om Carema."

          Hoppla,hoppla Kerstinbern, här kopierar du in något som är två år gammalt som svar på en högaktuell artikel som behandlar journalistik och etik. Vad är det egentligen du vill säga??Skribenterna du hänvisar till, är de på något sätt ett försvar för att använda sig av rena lögner i granskande journalistik. Eller vad menar du?
          Förstår inte heller vad den ena eller andra nomineringen eller priset har med sakfrågan att göra.

          Kan du svara rakt upp och ner, ja eller nej på min fråga? [i]Tycker du[/i] att det är OK att använda lögner för att få igång ett drev eller nå sitt syfte?
          Gita
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-06-2014, 18:47
          Länk hit: #66


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Gita @ 24-06-2014, 10:29) *
          Oojoojojo... du ger dig aldrig , eller hur? Hur tokigt det än blir för dig.
          Gita


          Din vana trogen går du till personangrepp när argumenten tryter.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-06-2014, 18:53
          Länk hit: #67


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Gita är du verkligen säker på att det var blöjorna som startade "drevet". Var det inte redan igång sen länge när blöjorna kom på tal?


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera

          4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-04-2024, 16:34
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon