Full version: Bilder
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24
niklaswik
Södra länken är fel, men det är i rätt region om man säger så... smile.gif
Anma
CITAT (niklaswik @ 12-01-2007, 11:22)
Södra länken är fel, men det är i rätt region om man säger så... smile.gif

Årstatunneln? Eller är det samma sak? Har noll koll på Sthlm nu mera... laugh.gif
evelina
Eugenia Tunneln??
niklaswik
Årstatunneln är samma sak, rätt svar är:

Eugeniatunneln!

Grattis evelina till det fina priset som blir...hmm.. äran.. smile.gif


Kommer fler väg-bilder snart, då lite svårare såna (tror jag). smile.gif
niklaswik
Här är en lite svårare bild, kanske framförallt för att motivet kanske inte är nåt man tänker på när man kör förbi direkt. Som ledtråd kan jag säga att vägen går uppe till höger (som ni kanske ser), dessutom handlar det om en plats i Hälsingland.

Bildkvalitén är tveksam eftersom min kamera/mobil inte gillar mörker plus att det snöade ganska mycket när jag tog bilden, igår kväll.


Blir förvånad om någon svarar rätt här.

netaave
CITAT (niklaswik @ 12-01-2007, 11:50)
Här är en lite svårare bild, kanske framförallt för att motivet kanske inte är nåt man tänker på när man kör förbi direkt. Som ledtråd kan jag säga att vägen går uppe till höger (som ni kanske ser), dessutom handlar det om en plats i Hälsingland.

Bildkvalitén är tveksam eftersom min kamera/mobil inte gillar mörker plus att det snöade ganska mycket när jag tog bilden, igår kväll.


Blir förvånad om någon svarar rätt här.


Bergvik?
niklaswik
Njae, det börjar på "B", så mycket kan jag säga.. Annars svarar aldrig nån rätt.. biggrin.gif
netaave
CITAT (niklaswik @ 12-01-2007, 12:00)
Njae, det börjar på "B", så mycket kan jag säga.. Annars svarar aldrig nån rätt.. biggrin.gif

Bollnäs?
niklaswik
CITAT (netaave @ 12-01-2007, 12:03)
CITAT (niklaswik @ 12-01-2007, 12:00)
Njae, det börjar på "B", så mycket kan jag säga.. Annars svarar aldrig nån rätt.. biggrin.gif

Bollnäs?

Rätt!! Jag skulle nog varit snålare med ledtrådar.. biggrin.gif

Det är vid Bollnäs "västra ände" på vägen mot Edsbyn/Falun.

Dom flesta som åker förbi bollnäs åker väl till fjällen, då kommer man inte förbi det här stället, därför kanske det är ännu svårare för er.
vickeva
CITAT (Berith @ 12-01-2007, 09:44)
Ingen aning - men ååh så stiliga folk var på den tiden. wub.gif

visst var de!!
man kan säga som ledtråd att det bedrivs annan verksamhet i byggnaden sedan 2001. En verksamhet som bara finns på 3 andra ställen i landet...
Gossen Ruda
CITAT (Gossen Ruda @ 11-01-2007, 21:04)
Vi kan ta den andra bilden också, längre söderut.


Mer exakt heter "platsen" Sinarpsdalen. För den som vill veta lite mer var jag stod så gå in på länken till kartsök. Skriv in Sinarpsdalen som sökord och sänd. På kartan som dyker upp finns det en mast markerad i överkanten lite till höger. Gå från masten rakt ner tills skogen övergår i fält och platsen är funnen.

Så här i efterhand ser jag att alla blåa höga blommor på ängen, syns bättre på originaldiat, tycks vara åkervädd. Förmodligen fanns här då mängder med Väddsandbin och kanske även Guldsandbin. wub.gif
evelina
En ny??

Piccante
CITAT (evelina @ 12-01-2007, 15:19)
En ny??


Uddevallabron?
evelina
Rätt den var för lätt!! laugh.gif
Alba
Var är vi nu ?


Gossen Ruda
Vid den bron som är namnad efter den strömmen som fått namn av ett afrikanskt djur? rolleyes.gif
Alba
CITAT (Gossen Ruda @ 12-01-2007, 16:29)
Vid den bron som är namnad efter den strömmen som fått namn av ett afrikanskt djur? rolleyes.gif

Bra att du inte skrev ut namnet - kul att se om någon annan kan.


Ja - jag förstod att du skulle ta det. Googlade du ?
Gossen Ruda
Nä, jag har en bok som Banverket och Vägverket gemensamt gett ut och som handlar om gamla broar och den här bron finns givetvis med, den är unik.
Piccante
Jag hittade en bild till. Var är detta?
vickeva
CITAT (Alba @ 12-01-2007, 16:19)
Var är vi nu ?



då gissar jag på Lejonströmsbron... är det rätt, tog jag det enbart på Rudas ledtråd..
Piccante
CITAT (vickeva @ 12-01-2007, 17:40)
då gissar jag på Lejonströmsbron... är det rätt, tog jag det enbart på Rudas ledtråd..

Så du tror inte på Elefantåbron eller Babianforsabron då? Kan mina gissningar vara så fel blink.gif
Gossen Ruda
Varför inte krokofantbron? laugh.gif

Lejonströmsbron i Skellefteå är Sveriges längsta träbro, drygt 200 m. Ursprungligen byggd 1737 men givetvis ombyggd och renoverad några gånger sen dess.
Gossen Ruda
CITAT (Leocarpus @ 12-01-2007, 17:30)
Jag hittade en bild till. Var är detta?

Spiken?
Alba
CITAT (vickeva @ 12-01-2007, 17:40)
CITAT (Alba @ 12-01-2007, 16:19)
Var är vi nu ?



då gissar jag på Lejonströmsbron... är det rätt, tog jag det enbart på Rudas ledtråd..

Rätt
netaave
????



Piccante
CITAT (Gossen Ruda @ 12-01-2007, 18:17)
CITAT (Leocarpus @ 12-01-2007, 17:30)
Jag hittade en bild till. Var är detta?

Spiken?

Javisst är det Spiken. Den var för lätt den oxå. För de som inte vet var Spiken ligger så är det på Kållandsö i Vänern. Sveriges största fiskeläge vid en insjö om jag inte missuppfattat det hela.
karjo
Vilken vacker bild! Jag drar till med Åre! smile.gif

Edit: Oj, jag missade att citera utan gjorde bara nytt inlägg... Jag gissar så klart på Netas bild, sist på s 75. rolleyes.gif
Piccante
Nu har jag hittat bilden som jag har letat efter länge. Det är ingen stad/ ort utan snarare en plats. Jag tror att den kan vara rätt lurig. En bygata kantad med rätt små stugor, förmodligen är det mest fiskare som har bott där.
netaave
CITAT (karjo @ 13-01-2007, 16:54)
Vilken vacker bild! Jag drar till med Åre! smile.gif

Edit: Oj, jag missade att citera utan gjorde bara nytt inlägg... Jag gissar så klart på Netas bild, sist på s 75. rolleyes.gif

Jajamensan Åreskutan västra sida
netaave
CITAT (Leocarpus @ 13-01-2007, 22:36)
förmodligen är det mest fiskare som har bott där.

Ålabodarna
Piccante
CITAT (netaave @ 14-01-2007, 00:50)
Ålabodarna

Var ligger det?

Nä detta är nära en "omsjungen" plats och man kommer nästan... ända dit med spårvagn nr 11.
vickeva
CITAT (Leocarpus @ 14-01-2007, 01:05)
CITAT (netaave @ 14-01-2007, 00:50)

Ålabodarna

Var ligger det?

Nä detta är nära en "omsjungen" plats och man kommer nästan... ända dit med spårvagn nr 11.

*googlar........ och finner Saltholmen...?
karjo
CITAT (karjo @ 13-01-2007, 16:54)
Vilken vacker bild! Jag drar till med Åre! smile.gif

Edit: Oj, jag missade att citera utan gjorde bara nytt inlägg... Jag gissar så klart på Netas bild, sist på s 75. rolleyes.gif

Tjoho! biggrin.gif
Piccante
CITAT (vickeva @ 14-01-2007, 08:51)
CITAT (Leocarpus @ 14-01-2007, 01:05)
CITAT (netaave @ 14-01-2007, 00:50)

Ålabodarna

Var ligger det?

Nä detta är nära en "omsjungen" plats och man kommer nästan... ända dit med spårvagn nr 11.

*googlar........ och finner Saltholmen...?

Jag skrev nästan ända dit med 11ans spårvagn. Du får fortsätta en bit från Saltholmen med annat färdmedel. Lite svårt ska det vara tongue.gif
Gossen Ruda
Brännö kanske. Det är dans på Brännö brygga...
vickeva
CITAT (Gossen Ruda @ 14-01-2007, 11:35)
Brännö kanske. Det är dans på Brännö brygga...

CITAT
detta är nära en "omsjungen" plats

med betoning på nära??
Piccante
CITAT (vickeva @ 14-01-2007, 11:38)
CITAT (Gossen Ruda @ 14-01-2007, 11:35)
Brännö kanske. Det är dans på Brännö brygga...

CITAT
detta är nära en "omsjungen" plats
med betoning på nära??

Ja denna bygata ligger mycket riktigt på Brännö men jag kom inte via den berömda bryggan där man dansade utan från andra hållet. Färjan lägger viss till på flera ställen på Brännö. Det heter nog Rödsten där jag klev i land. Mitt kort är taget från öns ICA affär (eller var det Konsum?).
netaave
CITAT (Leocarpus @ 14-01-2007, 01:05)
CITAT (netaave @ 14-01-2007, 00:50)

Ålabodarna

Var ligger det?

Nä detta är nära en "omsjungen" plats och man kommer nästan... ända dit med spårvagn nr 11.

Skåne, utanför Helsingborg
evelina
En ny????

evelina
Ingen som vet????
Farmor
Har ingen aning, men det ser ut som en stor park, så min gissning blir Haga-parken i Stockholm.
Eva i Skåne
En bild till.

Dom går väl om varandra lite, men...
Var finns dessa skulpturer?
evelina
CITAT (Farmor @ 16-01-2007, 18:42)
Har ingen aning, men det ser ut som en stor park, så min gissning blir Haga-parken i Stockholm.

Fel! smile.gif
evelina
CITAT (evelina @ 16-01-2007, 13:52)
En ny????


Puttar upp!
Farmor
Jag håller mig till Stockholm och gissar på att det är någonstans på Djurgården.
evelina
CITAT (Farmor @ 18-01-2007, 10:51)
Jag håller mig till Stockholm och gissar på att det är någonstans på Djurgården.

Nej det är inte från Sthlm det ligger i en mindre stad.
evelina
CITAT (Eva i Skåne @ 16-01-2007, 22:03)
En bild till.

Dom går väl om varandra lite, men...
Var finns dessa skulpturer?

Sofieros park!
netaave
Den här kanske inte är så svår?



mulle
År det tornen från Uppsala domkyrka, kanske?
Mulle
lena:-)
CITAT (evelina @ 18-01-2007, 11:48)
CITAT (Eva i Skåne @ 16-01-2007, 22:03)
En bild till.

Dom går väl om varandra lite, men...
Var finns dessa skulpturer?

Sofieros park!

....hm ligger dessa kanske i Vanås slottspark?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon