Jadå min favoritkisse har varit inlagd. Han hade blivit påkörd, brutit ett framben och hade ett 13½ cm långt sår på bröstet som var varigt och geggigt och luktade ruttet kött för att han inte kom hem på en gång. Jag trodde aldrig han skulle klara sig, men veterinären lappade ihop honom. Stationsvård i nästan en vecka tror jag det var, över jul dessutom. Veterinären cyklade dit tom på julafton för att ta hand om min katt

(liten djurklinik med bara en veterinär och en assistent). Katter
har verkligen nio liv, de klarar nästan vad som helst, din kommer säkert att bli bra, hon också.
När jag sedan jobbade hos samma veterinär hade jag en katt med liknande symptom som din. På kvällen åt hon som vanligt, på natten spydde hon och på morgonen var hon helt apatisk. Jag tog med henne till jobbet varje dag, vi gav olja, kontrastmedel och röntgade och väntade, men det var helt stopp. På kvällarna tog jag med henne hem. I sista stund innan hon skulle opereras började hon kräkas, och då kräkte hon upp ett stort nystan med mask

Jag hade ju bara avmaskat mot bandmask

Så hon hade inget föremål som satt fast, det var bara mask, hon avmaskades och blev snabbt helt bra. Sen dess köper jag maskmedel som tar död på alla sorters mask.
Känner med dig

och håller tummarna, du får hålla oss uppdaterade