Jag blir inte klok på mina bladlöss... Dödar de hela tiden med såpspritvatten men de rackarns äggen kläcks och så efter några dagar är chili och paprikornaplantorna helt täckta igen.

Jag har inte kokat blandningen, är det ett krav för att den ska funka? Nu måste jag antingen hitta något kraftfullare eller döda plantorna. Jag funderar starkt på att prova med tobakssaft kombinerat med att köpa nyckelpigor. Men det är ju inte så trevligt med massa nycklepigor inomhus. 5-6 stycken tänkte jag hålla mig till... Hade 2 innan som gjorde sitt jobb men de har tydligen bestämt sig för att flytta

Fö har jag mycket bra inomhusodling här med endast 3 st spotligts med 25w päronlampor ganska högt ovanför plantorna. De står i söder fönster och utan extralampor i badrummet under takfönster. Tänder på morgonen vid 6 och på kvällen fram till 10-11. Verkar inte gå nån nöd på dem.
Jag vill INTE använda något kemiskt bekämpningsmedel som går upp i plantan, dels har vissa av de redan fåt frukt och sen går det helt emot min odlingsfilosofi. Då blir det hellre yxan och börja om...
Snälla ni som verkar ha gedigen erfarenhet av detta. HJÄLP! Jag älskar mina plantor och vill kunna odla inomhus hela vintern.
Tack på förhand.
Ius
PS. Bladlössen är vita och de största ganska stora.