Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tack och ajö för min del, Kanke återkommer den dagen Odla.nu blir som det var för 4-5
          Monaxe
          Inlägg 26-07-2010, 12:51
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

Har definitivt tröttnat på nivån härinne.
          Det finns säkert de som har åsikter om detta också, att det är dålig stil, bara klaga på andra osv...

Men tyck då gärna det. Jag finns på FB om någon mot förmodan vill ha fatt i mig. Där kan man tack och lov själv välja vem man vill ha kontakt med och inte tvingas att läsa en massa förolämpningar och annat skit som här.

Bye bye/Monica

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          fuchsian
          Inlägg 26-07-2010, 13:31
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Vet du varför elefanterna sätter i röda linser i ögonen?

Nej.

för att kunna gömma sig i vinbärsbusken.

Lämnar er med en liten vits och blir osynlig. angel_not.gif Fuchian .... och tack för mig .... sleeping.gif

Citera
          Gita
          Inlägg 26-07-2010, 13:31
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Monaxe @ 26-07-2010, 13:51) *
          Det finns säkert de som har åsikter om detta också, att det är dålig stil, bara klaga på andra osv...

Men tyck då gärna det. Jag finns på FB om någon mot förmodan vill ha fatt i mig. Där kan man tack och lov själv välja vem man vill ha kontakt med och inte tvingas att läsa en massa förolämpningar och annat skit som här.

Bye bye/Monica

Vilket oerhört onödigt och dumt inlägg! Det är väl bara att sluta läsa och skriva på odla, vilket behov hos dig fyller det att i med stora ord basunera ut att "nu tänker jag minsann sluta, jag står högt över er andra....."
          Om du vill bli ombedd at stanna kvar (vilket rimligen är enda skälet) så kommer du inte att bli det av mig i alla.
          Gita

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 26-07-2010, 14:09
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Monica jag säger bye bye och även jag hoppas att det snart blir bättre här igen.

Och jag tror att många gör med oss. Varken Flumm eller bråktrådar är roliga.
          Ha det bra
          Elisabeth

Citera
          Olle A
          Inlägg 26-07-2010, 14:15
          Länk hit: #5

Gäster

Jag brukar inte lägga mig i sådana här trådar, men förstår mycket väl Monaxe nu. Det är faktiskt tråkigt när seriösa forumister försvinner och tramsarna tar över mer och mer. En del talar om när de försvinner och andra gör det i tysthet, för mig spelar det ingen roll. Vem har påstått att h*n står högt över andra? Tänk om det fanns administratörer som såg vart det bär iväg och brydde sig...

Olle

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 26-07-2010, 14:16
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Ytterligare ett suicide letter, börjar bli många nu. biggrin.gif Varför inte bara strunta i de trådarna som det bråkas i och i nicken som bråkar? Mycket lättare.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Monaxe
          Inlägg 26-07-2010, 14:16
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (Gita @ 26-07-2010, 14:31) *
          Vilket oerhört onödigt och dumt inlägg! Det är väl bara att sluta läsa och skriva på odla, vilket behov hos dig fyller det att i med stora ord basunera ut att "nu tänker jag minsann sluta, jag står högt över er andra....."
          Om du vill bli ombedd at stanna kvar (vilket rimligen är enda skälet) så kommer du inte att bli det av mig i alla.
          Gita

Nej Gita min avsikt var INTE att bli ombedd att stanna kvar. Min avsikt var, att meddela att jag tröttnat på ODLA och att jag i fortsättningen återfinns på Facebook, eftersom det fortfarande finns några personer jag gärna skulle vilja kontakt med.

Jag skrev också att jag misstänkte att jag skulle få spydiga kommentarer efter mitt inlägg här, och det fick jag, precis från den jag misstänkte skulle skriva ett spydigt inlägg. Det måste väl ända gälla samma för dej som det du råder mej till att göra, nämligen att skita i de inläggen som inte intresserar dej. Detta inlägget bör inte ha något intresse alls för dej!

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Alba
          Inlägg 26-07-2010, 14:24
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Det är verkligen trist när medlemmar väljer bort Odla.
          Vi kan väl dra ett streck här och nu och inte skapa ytterligare en tråd med bråk.

----------------

Citera
          Malvia
          Inlägg 26-07-2010, 14:50
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 1 494
          Medlem nr: 4 410

Jag läser bråktrådarna ibland, men undviker att skriva i dom, finns inget behov.

Jag skriver väldigt lite med läser en hel del fakta om odlingar och lär mig mycket. Tjafstrådar lär mig inget.

--------------------
          MVH / Malvia - södra Uppland - zon 4 (3)
          ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
          Be om råd men bestäm själv

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 26-07-2010, 14:52
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Monaxe @ 26-07-2010, 15:16) *
          Nej Gita min avsikt var INTE att bli ombedd att stanna kvar. Min avsikt var, att meddela att jag tröttnat på ODLA och att jag i fortsättningen återfinns på Facebook, eftersom det fortfarande finns några personer jag gärna skulle vilja kontakt med.

Jag skrev också att jag misstänkte att jag skulle få spydiga kommentarer efter mitt inlägg här, och det fick jag, precis från den jag misstänkte skulle skriva ett spydigt inlägg. Det måste väl ända gälla samma för dej som det du råder mej till att göra, nämligen att skita i de inläggen som inte intresserar dej. Detta inlägget bör inte ha något intresse alls för dej!

bravo.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 26-07-2010, 14:58
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Alba @ 26-07-2010, 15:24) *
          Vi kan väl dra ett streck här och nu och inte skapa ytterligare en tråd med bråk.

----------------

Tycker jag också, och ignorera sura och spydiga kommentarer och försöka jobba på att gräl inte ska uppstå smile.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          fuchsian
          Inlägg 26-07-2010, 15:27
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (Alba @ 26-07-2010, 15:24) *

----------------

ALBA,

Ja, det blir bättre så. Vet du var finns "humortråden", har inte hittat det. Man kan alltig roa någon med en vits, men inte sånt som går under bältet.
          Jag har avsagt min medverkan på den "okända-tråden", men även om jag inte får svar på mina frågor om växter, så kanske kan jag blädra igenom för det finns nog någon som har fått svar på det jag velat, så det räcker för min del. ser inte alla inlägg som jag har portat, för att inte bli irriterad, och dessa har inte gett mig ens en uns av riktiga svar. Bättre så och lugnt. ....... sleeping.gif
          Jag kommer inte ha så gott om tid heller att sitta vid datorn, men måste kolla mailen varje dag, för jag får en hel del sånt som kräver svar, reklamen kan man stoppa i "borttaget".
          OK, kan vi komma överens om detta eller måste jag gå rundan med alla? de läser nog detta, skulle jag tro.
          Antagligen kommer jag hoppa av senare, men ville först se hösterbjudanden och fråga om råd.
          Ha det gott!!!! .... Fuchian ....

Citera
          malcolm
          Inlägg 26-07-2010, 15:44
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (Monaxe @ 26-07-2010, 13:51) *

Bye bye/Monica

Ha det gott Monaxe (Monica)" and be careful out there", Jag är inte med på FB... ännu men blir jag det kommer jag att använda samma nick som här om det är ledigt. smiley_small_hug.gif

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 26-07-2010, 17:00
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Så fånigt thumbdown.gif Odla. nu är inte bara "småprat" ... det finns 25 olika avdelningar som är mycket seriösa och lärorika. Så alla ni som tar farväl, smutskasta inte hela Odla Man får uppfattningen att ni bara läser småprat ...

Citera
          Carl
          Inlägg 26-07-2010, 20:07
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Du låter som min svärmor hon var väldigt upprörd över en film på TV som innehöll mycket sex. Det var det värsta hon sett i sitt liv bara snusk hela tiden tyckte hon . Såg du hela frågade jag? ja svarade hon. Varför byte du inte kanal! Då vart skatan tyst!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 26-07-2010, 20:12
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Kommer att sakna Monica här på Odla - en klok och intressant röst!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Peztis
          Inlägg 26-07-2010, 20:34
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Tycker att det är såååå tråkigt när medlemmar känner att "nu är det nog, nu skiter jag i det här - tack och adjö!".
          Ingen ska behöva känna så! Framför allt into om man tänker på att detta är ett forum för oss med ett genuint trädgårds- och odlarintresse!

Har så svårt för att förstå varför detta forum inte kan få vara en "sfär" för oss som älskar växter av alla dess slag samt för dem som tycker om att utbyta olika idéer och tankar utan att för den skull behöva bli trakasserad, nedklankad och utsatta.

Har svårt för att förstå vad den typen av människor gör här på forumet... Varför inte bara säga "jag tycker inte som du men ok då, vi tycker tydligen helt olika i detta avseende"?

Tycker det är jättetrist att se de som inte orkar längre, de som bara försvinner i det stilla eller som i detta fallet "högljutt" tackar för sig. Det kan väl i alla fall aldrig vara meningen med Odla? För är det inte det som många behöver påminnas om - vad är meningen med detta forum: är det att utbyta idéer och tankar eller för att provocera?

Jag vet i alla fall att jag saknar dem som tidigare tackat för sig, och jag kommer så klart att sakna Monaxe också!
          Hoppas att du hittar tillbaka hit - att du trots allt inte kan hålla dig härifrån - och att vi andra då fortfarande finns kvar!

Redigerat av Peztis: 26-07-2010, 20:37

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 26-07-2010, 20:46
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Peztis @ 26-07-2010, 21:34) *
          Tycker att det är såååå tråkigt när medlemmar känner att "nu är det nog, nu skiter jag i det här - tack och adjö!".
          Ingen ska behöva känna så! Framför allt into om man tänker på att detta är ett forum för oss med ett genuint trädgårds- och odlarintresse!

Har så svårt för att förstå varför detta forum inte kan få vara en "sfär" för oss som älskar växter av alla dess slag samt för dem som tycker om att utbyta olika idéer och tankar utan att för den skull behöva bli trakasserad, nedklankad och utsatta.

Har svårt för att förstå vad den typen av människor gör här på forumet... Varför inte bara säga "jag tycker inte som du men ok då, vi tycker tydligen helt olika i detta avseende"?

Tycker det är jättetrist att se de som inte orkar längre, de som bara försvinner i det stilla eller som i detta fallet "högljutt" tackar för sig. Det kan väl i alla fall aldrig vara meningen med Odla? För är det inte det som många behöver påminnas om - vad är meningen med detta forum: är det att utbyta idéer och tankar eller för att provocera?

Jag vet i alla fall att jag saknar dem som tidigare tackat för sig, och jag kommer så klart att sakna Monaxe också!
          Hoppas att du hittar tillbaka hit - att du trots allt inte kan hålla dig härifrån - och att vi andra då fortfarande finns kvar!

tummenupp.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 26-07-2010, 21:49
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

CITAT (Carl @ 26-07-2010, 21:07) *
          Du låter som min svärmor hon var väldigt upprörd över en film på TV som innehöll mycket sex. Det var det värsta hon sett i sitt liv bara snusk hela tiden tyckte hon . Såg du hela frågade jag? ja svarade hon. Varför byte du inte kanal! Då vart skatan tyst!

Tack för den ... skator är faktiskt väldigt intelligenta djur och dessutom vackra naughty.gif

Jag är inte upprörd utan bara lite förundrad över att några inte insett att Odla är mycket mer än småprat.

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 26-07-2010, 22:50
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Många gånger har jag tröttnat på forum, fler än Odla men tar man en paus så kan man ju försöka återvända, fast jag har kanske missat något?

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 02:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon