Sidor: 1, 2
Monaxe
Har definitivt tröttnat på nivån härinne.
Det finns säkert de som har åsikter om detta också, att det är dålig stil, bara klaga på andra osv...

Men tyck då gärna det. Jag finns på FB om någon mot förmodan vill ha fatt i mig. Där kan man tack och lov själv välja vem man vill ha kontakt med och inte tvingas att läsa en massa förolämpningar och annat skit som här.

Bye bye/Monica
fuchsian

Vet du varför elefanterna sätter i röda linser i ögonen?

Nej.

för att kunna gömma sig i vinbärsbusken.

Lämnar er med en liten vits och blir osynlig. angel_not.gif Fuchian .... och tack för mig .... sleeping.gif
Gita
CITAT (Monaxe @ 26-07-2010, 13:51) *
Det finns säkert de som har åsikter om detta också, att det är dålig stil, bara klaga på andra osv...

Men tyck då gärna det. Jag finns på FB om någon mot förmodan vill ha fatt i mig. Där kan man tack och lov själv välja vem man vill ha kontakt med och inte tvingas att läsa en massa förolämpningar och annat skit som här.

Bye bye/Monica

Vilket oerhört onödigt och dumt inlägg! Det är väl bara att sluta läsa och skriva på odla, vilket behov hos dig fyller det att i med stora ord basunera ut att "nu tänker jag minsann sluta, jag står högt över er andra....."
Om du vill bli ombedd at stanna kvar (vilket rimligen är enda skälet) så kommer du inte att bli det av mig i alla.
Gita
Elisabeth-Västkustkolonisten
Monica jag säger bye bye och även jag hoppas att det snart blir bättre här igen.

Och jag tror att många gör med oss. Varken Flumm eller bråktrådar är roliga.
Ha det bra
Elisabeth
Olle A
Jag brukar inte lägga mig i sådana här trådar, men förstår mycket väl Monaxe nu. Det är faktiskt tråkigt när seriösa forumister försvinner och tramsarna tar över mer och mer. En del talar om när de försvinner och andra gör det i tysthet, för mig spelar det ingen roll. Vem har påstått att h*n står högt över andra? Tänk om det fanns administratörer som såg vart det bär iväg och brydde sig...

Olle
Gossen Ruda
Ytterligare ett suicide letter, börjar bli många nu. biggrin.gif Varför inte bara strunta i de trådarna som det bråkas i och i nicken som bråkar? Mycket lättare.
Monaxe
CITAT (Gita @ 26-07-2010, 14:31) *
Vilket oerhört onödigt och dumt inlägg! Det är väl bara att sluta läsa och skriva på odla, vilket behov hos dig fyller det att i med stora ord basunera ut att "nu tänker jag minsann sluta, jag står högt över er andra....."
Om du vill bli ombedd at stanna kvar (vilket rimligen är enda skälet) så kommer du inte att bli det av mig i alla.
Gita

Nej Gita min avsikt var INTE att bli ombedd att stanna kvar. Min avsikt var, att meddela att jag tröttnat på ODLA och att jag i fortsättningen återfinns på Facebook, eftersom det fortfarande finns några personer jag gärna skulle vilja kontakt med.

Jag skrev också att jag misstänkte att jag skulle få spydiga kommentarer efter mitt inlägg här, och det fick jag, precis från den jag misstänkte skulle skriva ett spydigt inlägg. Det måste väl ända gälla samma för dej som det du råder mej till att göra, nämligen att skita i de inläggen som inte intresserar dej. Detta inlägget bör inte ha något intresse alls för dej!
Alba
Det är verkligen trist när medlemmar väljer bort Odla.
Vi kan väl dra ett streck här och nu och inte skapa ytterligare en tråd med bråk.

----------------
Malvia

Jag läser bråktrådarna ibland, men undviker att skriva i dom, finns inget behov.

Jag skriver väldigt lite med läser en hel del fakta om odlingar och lär mig mycket. Tjafstrådar lär mig inget.
ängsvädd
CITAT (Monaxe @ 26-07-2010, 15:16) *
Nej Gita min avsikt var INTE att bli ombedd att stanna kvar. Min avsikt var, att meddela att jag tröttnat på ODLA och att jag i fortsättningen återfinns på Facebook, eftersom det fortfarande finns några personer jag gärna skulle vilja kontakt med.

Jag skrev också att jag misstänkte att jag skulle få spydiga kommentarer efter mitt inlägg här, och det fick jag, precis från den jag misstänkte skulle skriva ett spydigt inlägg. Det måste väl ända gälla samma för dej som det du råder mej till att göra, nämligen att skita i de inläggen som inte intresserar dej. Detta inlägget bör inte ha något intresse alls för dej!

bravo.gif
ängsvädd
CITAT (Alba @ 26-07-2010, 15:24) *
Vi kan väl dra ett streck här och nu och inte skapa ytterligare en tråd med bråk.

----------------

Tycker jag också, och ignorera sura och spydiga kommentarer och försöka jobba på att gräl inte ska uppstå smile.gif
fuchsian
CITAT (Alba @ 26-07-2010, 15:24) *

----------------

ALBA,

Ja, det blir bättre så. Vet du var finns "humortråden", har inte hittat det. Man kan alltig roa någon med en vits, men inte sånt som går under bältet.
Jag har avsagt min medverkan på den "okända-tråden", men även om jag inte får svar på mina frågor om växter, så kanske kan jag blädra igenom för det finns nog någon som har fått svar på det jag velat, så det räcker för min del. ser inte alla inlägg som jag har portat, för att inte bli irriterad, och dessa har inte gett mig ens en uns av riktiga svar. Bättre så och lugnt. ....... sleeping.gif
Jag kommer inte ha så gott om tid heller att sitta vid datorn, men måste kolla mailen varje dag, för jag får en hel del sånt som kräver svar, reklamen kan man stoppa i "borttaget".
OK, kan vi komma överens om detta eller måste jag gå rundan med alla? de läser nog detta, skulle jag tro.
Antagligen kommer jag hoppa av senare, men ville först se hösterbjudanden och fråga om råd.
Ha det gott!!!! .... Fuchian ....
malcolm
CITAT (Monaxe @ 26-07-2010, 13:51) *

Bye bye/Monica

Ha det gott Monaxe (Monica)" and be careful out there", Jag är inte med på FB... ännu men blir jag det kommer jag att använda samma nick som här om det är ledigt. smiley_small_hug.gif
Snöflinga

Så fånigt thumbdown.gif Odla. nu är inte bara "småprat" ... det finns 25 olika avdelningar som är mycket seriösa och lärorika. Så alla ni som tar farväl, smutskasta inte hela Odla Man får uppfattningen att ni bara läser småprat ...
Carl

Du låter som min svärmor hon var väldigt upprörd över en film på TV som innehöll mycket sex. Det var det värsta hon sett i sitt liv bara snusk hela tiden tyckte hon . Såg du hela frågade jag? ja svarade hon. Varför byte du inte kanal! Då vart skatan tyst!
Aqvakul
Kommer att sakna Monica här på Odla - en klok och intressant röst!
Peztis
Tycker att det är såååå tråkigt när medlemmar känner att "nu är det nog, nu skiter jag i det här - tack och adjö!".
Ingen ska behöva känna så! Framför allt into om man tänker på att detta är ett forum för oss med ett genuint trädgårds- och odlarintresse!

Har så svårt för att förstå varför detta forum inte kan få vara en "sfär" för oss som älskar växter av alla dess slag samt för dem som tycker om att utbyta olika idéer och tankar utan att för den skull behöva bli trakasserad, nedklankad och utsatta.

Har svårt för att förstå vad den typen av människor gör här på forumet... Varför inte bara säga "jag tycker inte som du men ok då, vi tycker tydligen helt olika i detta avseende"?

Tycker det är jättetrist att se de som inte orkar längre, de som bara försvinner i det stilla eller som i detta fallet "högljutt" tackar för sig. Det kan väl i alla fall aldrig vara meningen med Odla? För är det inte det som många behöver påminnas om - vad är meningen med detta forum: är det att utbyta idéer och tankar eller för att provocera?

Jag vet i alla fall att jag saknar dem som tidigare tackat för sig, och jag kommer så klart att sakna Monaxe också!
Hoppas att du hittar tillbaka hit - att du trots allt inte kan hålla dig härifrån - och att vi andra då fortfarande finns kvar!
Aqvakul
CITAT (Peztis @ 26-07-2010, 21:34) *
Tycker att det är såååå tråkigt när medlemmar känner att "nu är det nog, nu skiter jag i det här - tack och adjö!".
Ingen ska behöva känna så! Framför allt into om man tänker på att detta är ett forum för oss med ett genuint trädgårds- och odlarintresse!

Har så svårt för att förstå varför detta forum inte kan få vara en "sfär" för oss som älskar växter av alla dess slag samt för dem som tycker om att utbyta olika idéer och tankar utan att för den skull behöva bli trakasserad, nedklankad och utsatta.

Har svårt för att förstå vad den typen av människor gör här på forumet... Varför inte bara säga "jag tycker inte som du men ok då, vi tycker tydligen helt olika i detta avseende"?

Tycker det är jättetrist att se de som inte orkar längre, de som bara försvinner i det stilla eller som i detta fallet "högljutt" tackar för sig. Det kan väl i alla fall aldrig vara meningen med Odla? För är det inte det som många behöver påminnas om - vad är meningen med detta forum: är det att utbyta idéer och tankar eller för att provocera?

Jag vet i alla fall att jag saknar dem som tidigare tackat för sig, och jag kommer så klart att sakna Monaxe också!
Hoppas att du hittar tillbaka hit - att du trots allt inte kan hålla dig härifrån - och att vi andra då fortfarande finns kvar!

tummenupp.gif
Snöflinga
CITAT (Carl @ 26-07-2010, 21:07) *
Du låter som min svärmor hon var väldigt upprörd över en film på TV som innehöll mycket sex. Det var det värsta hon sett i sitt liv bara snusk hela tiden tyckte hon . Såg du hela frågade jag? ja svarade hon. Varför byte du inte kanal! Då vart skatan tyst!

Tack för den ... skator är faktiskt väldigt intelligenta djur och dessutom vackra naughty.gif

Jag är inte upprörd utan bara lite förundrad över att några inte insett att Odla är mycket mer än småprat.
ingrid fuxwall
Många gånger har jag tröttnat på forum, fler än Odla men tar man en paus så kan man ju försöka återvända, fast jag har kanske missat något?
netha
Bara så tråkigt att forumet tillåts smutsas ner av personer som enbart är ute i syfte att söndra och får medlemmar att lämna. sad.gif

Mentha-Arvensis
CITAT (ingrid fuxwall @ 26-07-2010, 22:50) *
Många gånger har jag tröttnat på forum, fler än Odla men tar man en paus så kan man ju försöka återvända, fast jag har kanske missat något?

måste inflika att oftast är det tyvärr så att dom jobbiga ellementen brukar ta över forum när dom seriösa tröttnar.

Det som brukar bli resultatet av en paus är att fler seriösa pausar och fler oseriösa tillkommer.

Jag har sett ett gäng forum gå i graven som resultat av pauser.

då är det nog bättre (men inte helt politiskt korrekt.)
att ignorera allt oseriöst.

Sen undrar jag lite varför det är så populärt att ge bort sitt liv till företag som vidareförmedlar allt av intresse till högstbjudande ???
(vilket klart och tydligt framgår i regelverket på det kontrakt man fyller i för medlemsskap i fb...)
Motti
Om jag nu ska ta mig ton !så finns det vissa personet här som hugger som gammla gäddor efter allt och inget!sen i en annan tråd kan de omgöra sig om hur hemska en del kan vara mot varandra här och hur elaka en del är confused.gif det gör mig väldigt konfundersam hur det står till hos en del !måste man inte också vara en anings självkritisk här och titta på sig själv innan man svajsar runt i sådana trådar,att vara blind inför sina egna aggrestioner ter sig väldigt konstigt för mig rtfm.gif jag är här för jag tycker det är kul och för jag känner att jag har en del "Sybervänner"som är likasinade,jag är inte här för att skaffa vänner för livet för dom har jag redan wub.gif det är väl bara att skita i alla som är elaka och vill illa ,att inte gå i svaromål helt enkelt för då har de ju inget att gnälla över till sist,de vill ju provosera oss till att bli förb:nade och ilskna.Enklaste sättet är att inte bry sig om dom som vill förgifta forumet med elakheter och personliga påhopp,svara dom inte ignorera dom.

Kram till alla goa människor här från Motti kompiskram.gif
herkules
jag tycker att odla är ett fantastiskt forum!
för första gången i mitt liv tänkte jag ge mig på att steka bacon i micron, eftersom jag inte visste hur jag skulle göra så googlade jag och hamnade på odla.
några blad på en av mina balkongblommor fick små hål, gogglade och hamnade på odla.
här får man recept, lära sig massor om natur, det finns inget om blommor och odling som inte någon vet och småprat har roat mig många sömnlösa nätter.
jag skulle önska att folk inte tog sig själva på så stort allvar.
odla är ett av de snällaste forum som finns på internet och var inte ett dugg bättre(?) för några år sedan.
abbbe skrev ett bra inlägg i någon tråd, leta reda på den!
*Stintan*
CITAT (herkules @ 27-07-2010, 09:16) *
för första gången i mitt liv tänkte jag ge mig på att steka bacon i micron, eftersom jag inte visste hur jag skulle göra så googlade jag och hamnade på odla.
några blad på en av mina balkongblommor fick små hål, gogglade och hamnade på odla.
här får man recept, lära sig massor om natur, det finns inget om blommor och odling som inte någon vet och småprat har roat mig många sömnlösa nätter.
odla är ett av de snällaste forum som finns på internet och var inte ett dugg bättre(?) för några år sedan.

tummenupp.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Ja visst var det bättre förr Herkules.

Nu kanske man kan inte jämföra hur det var när odla var nytt men ändå var det bättre. Men redan tidigt kom det alltid någon in som försökte att bråka.

Och om man tittar nu, så fort det är ett "het" ämne så dyker vissa personer upp.
Sen förstår jag inte heller varför vissa alltid måste ha sista ordet? Och man behöver inte heller såga andra nere vid anklarna bara för att man är kanske bättre på att skriva.

Inte heller förstår jag, när många alltid säger "du behöver ju inte läsa det" . Skall man överlåter forumet till några få då ? Skall man bara ha flummtrådar eller bråktrådar här som behärskas av några? Jag tycker inte det.

Elisabeth
silos
Alla vill förändra världen, men ingen vill förändra sig själv//Okänd

Alla generaliseringar är farliga, även den här// Alexandre Dumas fils

Alla känner björnen, men björnen känner ingen//Finska ordspråk

Alltid leende, alltid artig, alltid vänlig //Japanska ordspråk

Att förstå är att förlåta allt// Franska ordspråk

Det finns mängder av visa människor i våran fantastiska värld! smiley_small_hug.gif

herkules
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-07-2010, 09:32) *
Nu kanske man kan inte jämföra hur det var när odla var nytt men ändå var det bättre. Men redan tidigt kom det alltid någon in som försökte att bråka.
Och om man tittar nu, så fort det är ett "het" ämne så dyker vissa personer upp.
Sen förstår jag inte heller varför vissa alltid måste ha sista ordet? Och man behöver inte heller såga andra nere vid anklarna bara för att man är kanske bättre på att skriva.
Inte heller förstår jag, när många alltid säger "du behöver ju inte läsa det" . Skall man överlåter forumet till några få då ? Skall man bara ha flummtrådar eller bråktrådar här som behärskas av några? Jag tycker inte det.
Elisabeth

fast även du måste ju hålla med om dessa som ni kallar för bråktrådar är de mest lästa (och underhållande?) trådarna på småprat.
jag gillar en del bråktrådar, det är skoj att slänga käft för att sen i nästa tråd vara helt överens.
jag tycker inte att man behöver "överlåta" forumet till något/några man tycker skriver dumt, det är faktiskt bara att ta tillbaka forumet och göra det till det man vill.
man ska inte underskatta att hoppa vissa trådar/medlemmar, gillar man inte så gillar man inte och skiter således i att läsa.
inte 17 går vi runt och utsätter oss för saker/människor vi inte tycker om, antingen undviker vi eller så försöker vi göra något åt det.
sen är inte odla inte bara småprat utan består av så många fler avdelningar som ju bara är guld.
på't igen bara! smile.gif
ingrid fuxwall
Förstår inte hur Ni hinner bråka nu när det händer så mycket ute i naturen och det finns så mycket att ta tillvara
netha

Kan hålla med dig i varje ord ... samtidigt som jag tycker det är trist att folk lämnar forumet pga "tjafs"
Skrev själv en gång ungefär samma ang forumet och vad det betytt/jag lärt mig här ... då blev jag utskrattad av en medlem (snyggt inpackad pik) och raderade därför inlägget.
Idag skulle jag inte göra så. smile.gif
Malin_MeL
ledsen är jag över att det är så tråkig stil här inne numer och att så många som jag gillar slutar att vara här. Jag är väl själv rätt så inaktiv för tillfället, känner ingen större lust att förmedla mig, man vet ju aldrig om ens svar blir behandat med respekt eller ej. så jag avstår oftast. nu använder jag endast odla som ett uppslagsverk, och så är jag i trädgårdsdelen, men jag saknar faktiskt många av de kunskapskällor som slutat hänga här.

man kanske kunde göra en ny del av forumet som heter struntprat eller skitsnack där man kan samla de nya knäppa trådarna som faktiskt inte platsar i småprat biggrin.gif
ängsvädd
CITAT (Malin_MeL @ 27-07-2010, 23:53) *
ledsen är jag över att det är så tråkig stil här inne numer och att så många som jag gillar slutar att vara här. Jag är väl själv rätt så inaktiv för tillfället, känner ingen större lust att förmedla mig, man vet ju aldrig om ens svar blir behandat med respekt eller ej. så jag avstår oftast. nu använder jag endast odla som ett uppslagsverk, och så är jag i trädgårdsdelen, men jag saknar faktiskt många av de kunskapskällor som slutat hänga här.

man kanske kunde göra en ny del av forumet som heter struntprat eller skitsnack där man kan samla de nya knäppa trådarna som faktiskt inte platsar i småprat biggrin.gif

Kul idé - Skitsnack - mycket passande. Eller Grälprat wink.gif smile.gif
Malin_MeL
Grälprat! tummenupp.gif
alle
CITAT (herkules @ 27-07-2010, 11:31) *
fast även du måste ju hålla med om dessa som ni kallar för bråktrådar är de mest lästa (och underhållande?) trådarna på småprat.
jag gillar en del bråktrådar, det är skoj att slänga käft för att sen i nästa tråd vara helt överens.
jag tycker inte att man behöver "överlåta" forumet till något/några man tycker skriver dumt, det är faktiskt bara att ta tillbaka forumet och göra det till det man vill.
man ska inte underskatta att hoppa vissa trådar/medlemmar, gillar man inte så gillar man inte och skiter således i att läsa.
inte 17 går vi runt och utsätter oss för saker/människor vi inte tycker om, antingen undviker vi eller så försöker vi göra något åt det.
sen är inte odla inte bara småprat utan består av så många fler avdelningar som ju bara är guld.
på't igen bara! smile.gif

Klockrent herkules! Måste faktiskt erkänna att de här bråktrådarna är väldigt spännande att följa, enda anledningen till att jag loggar in här i mellanåt. Vem behöver dokusåpor när det finns Odla.nu? Och då får ni superpräktiga och helylleprofiler säga vad ni vill men titta bara på antal visningar, vilka trådar öppnas mest?

Fast när drevet börjar gå och de personliga angreppen haglar, då får jag en lätt kväljande känsla i magen. Och allt för ofta kan man se de giftiga pilarna inlindade i falsk välmening från de gamla rävarna. Det är det allra värsta tycker jag.
herkules
CITAT (Malin_MeL @ 27-07-2010, 23:53) *
/.../man kanske kunde göra en ny del av forumet som heter struntprat eller skitsnack där man kan samla de nya knäppa trådarna som faktiskt inte platsar i småprat biggrin.gif

vem bestämmer vad som platsar?
xlxl67
1-2 moderatorer med befogenheter att stänga flytta trådar kan bestämma vad som platsar. Vet ej hur det är nu.

Förstår inte varför så mga tycker det är tråkig stämning?! I trädgårdstrådarna är det väl inget tjafs o de utgör ju 80% av forumet. I natur-tråden har jag inte läst ett enda otrevligt inlägg. Hur hjälpsamt o trevligt som helst. I småprat har jag sett enbart 3 trådar det sista som varit "provocerande/bråkiga" till innehållet. Det är en spottstyver.

Trots att mga andra forum är betydligt hårdare modererade tycker jag det funkar väldigt bra här trots ingen moderering alls.

Edit: stavfel ändrade
herkules
CITAT (xlxl67 @ 28-07-2010, 07:35) *
1-2 moderatorer med befogenheter att stänga flytta trådar kan bestämma vad som platsar. Vet ej hur det är nu.
/.../

det jag tänkte var att det som intresserar mig kanske inte intresserar någon annan och tvärtom.
då kan det bli svårt att bestämma vad som platsar.
sen så klart kan ju rena övertramp plockas bort.
men övertramp kan ju också tolkas olika smile.gif
*Stintan*
CITAT (herkules @ 28-07-2010, 09:00) *
det jag tänkte var att det som intresserar mig kanske inte intresserar någon annan och tvärtom.
då kan det bli svårt att bestämma vad som platsar.
sen så klart kan ju rena övertramp plockas bort.
men övertramp kan ju också tolkas olika smile.gif

tummenupp.gif
silos
CITAT (Motti @ 27-07-2010, 00:36) *
Om jag nu ska ta mig ton !så finns det vissa personet här som hugger som gammla gäddor efter allt och inget!sen i en annan tråd kan de omgöra sig om hur hemska en del kan vara mot varandra här och hur elaka en del är confused.gif det gör mig väldigt konfundersam hur det står till hos en del !måste man inte också vara en anings självkritisk här och titta på sig själv innan man svajsar runt i sådana trådar,att vara blind inför sina egna aggrestioner ter sig väldigt konstigt för mig rtfm.gif jag är här för jag tycker det är kul och för jag känner att jag har en del "Sybervänner"som är likasinade,jag är inte här för att skaffa vänner för livet för dom har jag redan wub.gif det är väl bara att skita i alla som är elaka och vill illa ,att inte gå i svaromål helt enkelt för då har de ju inget att gnälla över till sist,de vill ju provosera oss till att bli förb:nade och ilskna.Enklaste sättet är att inte bry sig om dom som vill förgifta forumet med elakheter och personliga påhopp,svara dom inte ignorera dom.
Kram till alla goa människor här från Motti kompiskram.gif

Mycket klokt skrivit!
Till.ex.när jag är ute med mina vovsingar så kommer det då och då otrevligheter från medmänniskor,men jag vänder då ryggen till och "stänger"mina öron.Jag har inte kunnat tidigare göra på det viset,men det kan vara rent av livsfarligt att fräsa ifrån sig,man vet jo aldrig hurudana
kompiskram.gif människor är inombords.
malcolm
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-07-2010, 09:32) *
Elisabeth

Även på den gamla goda tiden var det bättre förr... rolleyes.gif
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 28-07-2010, 13:55) *

tummenupp.gif giggle.gif
Mollis

Måste ha varit fantastiskt bra för 100 år sen då...
RitRat
Jag har inga som helst problem med "tjafset" - om det nu mot förmodan skulle komma upp något sånt på trädgårdsavdelningarna - det är bara att lämna tråden och läsa på annat ställe. As simple as that!!! Småprat har mer av den varan.
Jag vill inte heller hålla kontakt med några enskilda personer här, utan bara lära mig om odling.
xlxl67

laugh.gif Bästa jag hört på länge!
Huggorm
CITAT (Mollis @ 28-07-2010, 14:07) *
Måste ha varit fantastiskt bra för 100 år sen då...

För hundra år sedan hade vi nyss gått in i industrialiseringen, och halva landets befolkning emigrerat till amerika. Jag kan nästan garantera att gamlingarna hävdade att det var bättre förr även då...
fuchsian

Nog är det så att dom äldre i nästan varje generation brukar säga att det var bättre förr. ....fuchian ....
Gossen Ruda

Det är fel att det var bättre förr, det är bara lite sämre nu.
fuchsian
CITAT (RitRat @ 28-07-2010, 14:10) *
Jag har inga som helst problem med "tjafset" - om det nu mot förmodan skulle komma upp något sånt på trädgårdsavdelningarna - det är bara att lämna tråden och läsa på annat ställe. As simple as that!!! Småprat har mer av den varan.
Jag vill inte heller hålla kontakt med några enskilda personer här, utan bara lära mig om odling.

Jättebra RitRat, det finns så mycket annat att läsa och fråga, så det är enkelt att hoppa över nån skit-fläckt på vägen, men som du nämner, växterna behöver inget sånt utan omsorg och massor av kärlek.
Vi är ju så många att detta är inte någon klubb för att ta med sig hem.
Det räcker med växterna, privatliv har man hemma. ....... fuchian .....
herkules
en del var bättre förr men inte det här forumet.
fuchsian

Vi ska behålla Odla vad det är, ett växt och mat och lite mellan där forum. Jag har inte anvävt datorn mera än till examensarbete och läxor när jag fick min i mitten av 90-talet. Skriver många brev och datorn hat underlättat det betydligt, för jag hade gått en vanl maskinskrivningskurs innan så det kan gå undan som attan med alla fingrar.

Periodvis har jag haft svårt att sova av olika anledningar och under dessa nätter skrev jag min första bok och min andra är halvvägs.
Vardagarna tar ju tiden till annat, så embart att blättra och läsa är roligt. En sak fattar jag inte alls ---- har inte nutidens människorna nån humor alls? Min dotter brukar säga till mig att näee inte en historia till, även att jag kör ett par till tills jag får en kudde i huvudet, allt med mycket skratt. detta har även minskat mellan vännerna och alla har bråttom, ser inte vad som sker just nu som går att påverka, utan planer och planer.......och sedan orkar de inte mer .... hur kul är det? ....... confused.gif .... Fuchian ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon