Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hatar du dej själv?, vem är du?
          sqrulan
          Inlägg 31-07-2010, 22:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

confused.gif Vem är man då man tycker att man är bättre än alla andra? Är man BÄST då?????????
          Jag vill också ha en snygg bil??????????
          Vem är man egentligen? Är man ett offer, nån annan har bestämt vad du/jag ska tänka???? Kan man inte bara få vara fri?????????
          Är man fri om man bor nära livet,vad är livet`? Livet är ju DU och den dagen det slutar så är det du som gör slut!!!!!?
          Om jag nångång hittar mitt "rätta jag" då ska jag berätta det. Jag ville berätta nåt som jag har varit med om men jag insåg att det var lönlöst!
          Jag har sett sånt som är snudd på hjärnspökenJag har nog sett ALLT! whist.gif
          Stupid jag! kram1.gif

Om jag vill så kan jag bestämma över mej själv, jag har den gåvan yes.gif Jag kan bestämma det mesta i min omgivning!? Ingen kan förstå och jag har aldrig tänkt på det men fuchian gjorde mej Glad, Lessen och tveksam??????????????

--------------------

Citera
          netha
          Inlägg 31-07-2010, 22:47
          Länk hit: #2

Gäster

CITAT (sqrulan @ 31-07-2010, 23:42) *
          confused.gif Vem är man då man tycker att man är bättre än alla andra? Är man BÄST då?????????
          Vem är man egentligen? Är man ett offer, nån annan har bestämt vad du/jag ska tänka???? Kan man inte bara få vara fri?????????
          Är man fri om man bor nära livet,vad är livet`? Livet är ju DU och den dagen det slutar så är det du som gör slut!!!!!?
          Om jag nångång hittar mitt "rätta jag" då ska jag berätta det. Jag ville berätta nåt som jag har varit med om men jag insåg att det var lönlöst!
          Stupid jag! kram1.gif

Om jag vill så kan jag bestämma över mej själv, jag har den gåvan yes.gif Jag kan bestämma det mesta i min omgivning!? Ingen kan förstå och jag har aldrig tänkt på det men fuchian gjorde mej Glad, Lessen och tveksam??????????????

Alltså ... jag förstår nada av detta ... men så mycket kan jag iaf säga att jag inte hatar mig själv ... jag njuter av att få finnas till.
          Kanske ska du sova natten och komma igen imorron. smile.gif
          Sov gott!

Redigerat av netha: 31-07-2010, 22:48

Citera
          Motti
          Inlägg 31-07-2010, 22:51
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Jag är så pass gammal att jag faktist tycker att jag är en ganska mysig trevlig empatisk människa som bryr mig mycket om dom jag älskar rolleyes.gif är i den åldern då man set mycket varit med om mycket många omkring mig har döt i cancer eller har canser .Jag vill bara leva mitt liv väl utan att såra eller skada någon.Sent om tjyven vill jag ingen ont bara leva mitt liv jag har och leva det väl thanks.gif att leva ett bittert liv !ja då lever man ett dåligt liv som äter upp en till slut g.gif

Citera
          netha
          Inlägg 31-07-2010, 22:52
          Länk hit: #4

Gäster

CITAT (Motti @ 31-07-2010, 23:51) *
          Jag är så pass gammal att jag faktist tycker att jag är en ganska mysig trevlig empatisk människa som bryr mig mycket om dom jag älskar rolleyes.gif är i den åldern då man set mycket varit med om mycket många omkring mig har döt i cancer eller har canser .Jag vill bara leva mitt liv väl utan att såra eller skada någon.Sent om tjyven vill jag ingen ont bara leva mitt liv jag har och leva det väl thanks.gif att leva ett bittert liv !ja då lever man ett dåligt liv som äter upp en till slut g.gif

tummenupp.gif

Citera
          Platinum
          Inlägg 31-07-2010, 22:58
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 2 212
          Medlem nr: 16 777

Tycker man att man är bättre än andra bör man nog tänka efter mer än en gång. = Alla människor är unika. Det finns bara en du och en jag, och du är inte förmer än mig.

Vill jag ha en snygg bil? = Vad har jag för nytta av en snygg bil? Jag har inget körkort och ett fordon fyller ingen annan funktion än att transportera mig från en plats till en annan.

Vem man är? = Man är den man är, sen kan man ha påverkats genom omgivningen till att bli den man är eller så är man fritänkande och struntar i vad omgivningen säger och likväl blir man den man är.

Livet är här, livet är nu, när du dött har det passerat.
          Stupid jag! kram1.gif

Berättad du vad du känner för. Ibland så är det bra att bubbla ur sig, sen att alla andra inte är på samma våglängd kan man ju inte hjälpa speciellt om man rör sig på ett webbforum där alla definitivt inte är stöpt i samma skal.

Alla kan styra över sig själv, sen är det upp till individerna att följa omgivningens önskemål eller inte.

Mindre kluven nu efter att jag kommit med mina visdomsord?

--------------------
          Ooops!

Fotobloggar och Makrofotobloggar gör jag när jag inte gör annat. Titta in om du har lust.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 31-07-2010, 23:01
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Motti,

klokt sagt! Tänker inte ta eller ha hat och bitterhet i mitt liv, gör av dem så fort de dyker upp, sedan om det är sjukdom eller en medmänniska, ber jag om skydd uppifrån och styrkan har jag och mitt hjärta är stor och den fyller jag unde varje natt med kärlek och sänder bort allt negativt.

På morgonen brukar jag vakna och känna mig riktigt fri i mitt hjärta och då skickar jag av det till mina kära som inte mår så bra. En meil --- jag älskar dig som du är ..... rose.gif ... fuchian..
          natti natti, Motti

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-07-2010, 23:05
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Det vore ju olidligt om man gick omkring och hatade sig själv. Jag gör det inte. Jag imponeras inte av människor som tror att dom är förmer än andra och har behov av att skryta och skrävla.

Jag kanske tolkade ditt inlägg fel?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Motti
          Inlägg 31-07-2010, 23:09
          Länk hit: #8

Medlem

bilar är något som tar en från punkt:A till punkt B:,vi kör BMW touring kombi just nu,kan tala om att det känndes häfftigt första två månaderna ,men vad i helsike har en bil med livet att göra,det är bara ett fortskaffningsfordon,man blir inte lycklig av att ha fräna bilar man blir lyckilig av att ha goda vänner som inte dömmer en efter vad man äger utan dömer en från den man verkligen är sin personlighet ,man blir lycklig av att upptäcka att man är en god människa med ett gott hjärta,har inget med fräna bilar att göra alls eller pengar.PENGAR KAN INTE GÖRA EN LYCKLIG,det måste man fixa själv genom att tycka om sig själv och uppslatta andra kompiskram.gif

Citera
          netha
          Inlägg 31-07-2010, 23:13
          Länk hit: #9

Gäster

CITAT (Motti @ 01-08-2010, 00:09) *
          bilar är något som tar en från punkt:A till punkt B:,vi kör BMW touring kombi just nu,kan tala om att det känndes häfftigt första två månaderna ,men vad i helsike har en bil med livet att göra,det är bara ett fortskaffningsfordon,man blir inte lycklig av att ha fräna bilar man blir lyckilig av att ha goda vänner som inte dömmer en efter vad man äger utan dömer en från den man verkligen är sin personlighet ,man blir lycklig av att upptäcka att man är en god människa med ett gott hjärta,har inget med fräna bilar att göra alls eller pengar.PENGAR KAN INTE GÖRA EN LYCKLIG,det måste man fixa själv genom att tycka om sig själv och uppslatta andra kompiskram.gif
          ¨

Så rätt du har! Pengar och ägodelar kan inte köpa lycka ... den måste man hitta själv.

Du måste älska dig själv innan du kan älska och akta andra. wub.gif

Citera
          alle
          Inlägg 31-07-2010, 23:16
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 90
          Medlem nr: 8 722

Oj, det var mer filosofi än jag kan hantera just nu. Får nog sova på saken.

Citera
          sqrulan
          Inlägg 31-07-2010, 23:17
          Länk hit: #11

Medlem

Pratar du med mej? confused.gif

Alla vet att vissa saker är logiska, jag läser mycket om "konstigheter" just nu!
          I min innersta själ så känner jag att folk högaktar mej för den jag är......... dunno.gif
          Jag behöver inte vara taskig mot någon för att hävda mig själv!?

--------------------

Citera
          Platinum
          Inlägg 31-07-2010, 23:19
          Länk hit: #12

Medlem

CITAT (netha @ 01-08-2010, 00:13) *
          ¨

Så rätt du har! Pengar och ägodelar kan inte köpa lycka ... den måste man hitta själv.

Du måste älska dig själv innan du kan älska och akta andra. wub.gif

Det var precis detsamma jag skrev i mitt svar till trådskaparen fast jag formulerade mig annorlunda. Vad är egentligen pengar värt när det handlar om människor, ingenting skulle jag vilja säga. Du kan inte akta eller ringakta andra om du inte vet att du är du. Det finns nog de som inte lärt sig det än men de kommer att göra det med tiden trostar.gif

--------------------
          Ooops!

Fotobloggar och Makrofotobloggar gör jag när jag inte gör annat. Titta in om du har lust.

Citera
          sqrulan
          Inlägg 31-07-2010, 23:21
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (Motti @ 31-07-2010, 23:51) *

rose.gif Du skriver det jag tänker! Kram på dej, min vän!!!!!!!!!

--------------------

Citera
          Platinum
          Inlägg 31-07-2010, 23:23
          Länk hit: #14

Medlem

CITAT (alle @ 01-08-2010, 00:16) *

rotfl.gif Äsch, så komplicerat behöver det inte vara. Når du gott och jag mår gott är jag nöjd med det. smiley_small_hug.gif

CITAT (alle @ 01-08-2010, 00:16) *

rotfl.gif Äsch, så komplicerat behöver det inte vara. Mår du gott och jag mår gott är jag nöjd med det. smiley_small_hug.gif

Redigerat av Platinum: 31-07-2010, 23:25

--------------------
          Ooops!

Citera
          Motti
          Inlägg 31-07-2010, 23:23
          Länk hit: #15

Medlem

Sista träfracken har inga fickor !alltså kan man inte ta med sig sina pengar när man dör,så lev väl och ta vara på livet glöm prylar det är inte det som gör livet.Livet är det du upplever starkt ! kännslor ,barnbarn vänner en vacker sommarkväll en vinterkväll en igelkott en lite fågel eller en vacker fjäril,:)eller att få sova till kl:1100 rolleyes.gif

Citera
          sqrulan
          Inlägg 31-07-2010, 23:26
          Länk hit: #16

Medlem

kompiskram.gif Lev livet nu!

Jag försöker att "peppaa....................

--------------------

Citera
          fuchsian
          Inlägg 31-07-2010, 23:27
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (*Stintan* @ 01-08-2010, 00:05) *
          Det vore ju olidligt om man gick omkring och hatade sig själv. Jag gör det inte. Jag imponeras inte av människor som tror att dom är förmer än andra och har behov av att skryta och skrävla.

Jag kanske tolkade ditt inlägg fel?

Kanske blev det lite fel i nattakröken, men jag menar att när jag får dessa negativa känslorna, ruskar jag av dom snabbt för som du säger, så kan man inte leva sitt liv även att kunna gråta ut det. Det finns en öppenhet hos mig som kan mycket lätt uppfattas fel.
          Jag blir lika lycklig av en kram än något stort(vi går inte in i det) har fått höra många gånger att man kan se barnet i mig, kanske det, sprallig är jag men även solen har sina fläckar, som de säger.
          sov gott1 .... fuchian ...

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-07-2010, 23:29
          Länk hit: #18

Medlem

CITAT (sqrulan @ 01-08-2010, 00:26) *
          kompiskram.gif Lev livet nu!

Jag försöker att "peppaa....................

bravo.gif

--------------------

Citera
          alle
          Inlägg 31-07-2010, 23:31
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 90
          Medlem nr: 8 722

Fuchian, där tror jag du slog huvudet på spiken, "fel i nattakröken". Det tror jag med.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-07-2010, 23:36
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (fuchian @ 01-08-2010, 00:27) *
          Kanske blev det lite fel i nattakröken, men jag menar att när jag får dessa negativa känslorna, ruskar jag av dom snabbt för som du säger, så kan man inte leva sitt liv även att kunna gråta ut det. Det finns en öppenhet hos mig som kan mycket lätt uppfattas fel.
          Jag blir lika lycklig av en kram än något stort(vi går inte in i det) har fått höra många gånger att man kan se barnet i mig, kanske det, sprallig är jag men även solen har sina fläckar, som de säger.
          sov gott1 .... fuchian ...

Mitt inlägg var ett svar på sqrulans huvudinlägg.

--------------------

Citera

6 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          2 användare läser den här tråden just nu (2 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-10-2025, 15:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon