Jag blev helt bestört när jag läste ditt inlägg.
Det viktigaste jag kan säga till dig är DU MÅSTE BE OM HJÄLP! DETTA KLARAR DU INTE SJÄLV! Du har fått en del råd har i tråden vart du kan vända dig, och det kan vara en första lösning men jag tror att du behöver läkarhjälp. Har du någon bra läkarkontakt via sonen? Sedan finns ju alltid öppen psykiatrisk mottagning.
Jag har ju förstått av vad du har skrivit tidigare att du har varit med om oerhörda svårigheter och jag begriper ju att du måste vara en människa långt utöver det vanliga som har orkat och klarat så mycket. Man kan inte alltid klara upp allting själv, man måste kunna be om hjälp också!
Jag har träffat människor som försökt ta livet av sig och ibland funderat hur de tänkt, speciellt om de har småbarn. Men det gäller att inse att friska människor inte tar livet av sig, det mår dåligt och är helt enkelt sjuka. Anledningarna till depression är så många och olika för olika människor så det är olika typ av hjälp som olika människor behöver. Du måste absolut skaffa läkarhjälp!
Det är första steget. Sedan tycker jag att du ska titta på vad det finns för olika kursutbud. Kanske skaffa en ny hobby. Jag vet att det låter hurtigt och käckt men detta kan du göra efter du varit hos läkare och fått hjälp och börjar må lite bättre.
Vi på odla finns för dig. Även om vi är tykna ibland så är det oftast med glimten i ögat fast det händer att det blir allvar ibland. Vi behöver dina diskussioner och inlägg här!
Ge sonen en

från mig för att han ringde ambulansen.