Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Inredning, tips, ideer och bilder., Väggtexter, chabloner, gardiner, tapeter m.m.
          sqrulan
          Inlägg 10-09-2010, 10:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

Jag startar en inredningstråd där vi kan skriva och fråga om allt, visa bilder och ge goda råd. Vad tror ni om det, finns det nåt intresse?
          Jag börjar med mina första frågor och hoppas att jag får lite matnyttiga svar:

Jag tycker att det verkar så fint med dessa väggtexter och även olika texter på tyger m.m.
          Kan man hitta dom på nätet någonstans så att man kan ladda ner chabloner och göra egna tryck?
          Satt och tittade igenom tidningen Lantliv och blev så inspirerad. rolleyes.gif

Ge mej gärna tips och ideer för det skulle vara så roligt att försöka. Man måste väl ha en skrivare vad jag har fattat tänker köpa en men vilken är bäst i så fall? Kopiera upp storleken kan man väl göra på bibliotekets kopiator?

Nä fy, jag är så dålig på sånt här, kom med förslag kanske nån bra länk eller finns det nåt forum kanske?

(finns det nu en liknande tråd redan så kan jag flytta min fråga dit istället)

--------------------

Citera
          Alba
          Inlägg 10-09-2010, 11:04
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Vilken bra ide med tråden.
          Jag gillar också väggord och har haft fundering på att göra själv.
          Jag har inte hittat något bra för just väggord men hittade gratis Schabloner

Man kan även beställa med valfri text här

Jag hoppas det kommer in måååånga tips.

Redigerat av Alba: 10-09-2010, 11:12

Citera
          Anma
          Inlägg 10-09-2010, 11:09
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Här finns massor med väggdekoration.

Citera
          zissi
          Inlägg 10-09-2010, 11:59
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem nr: 5 640

Bra idé sqrulan! tummenupp.gif
          Visst är det fint med väggtexter men jag är så urbota dålig på att få till det så jag köpte vita bokstäver i trä till sovrummet "SOV GOTT" i stället.

--------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3

Citera
          Alba
          Inlägg 10-09-2010, 12:02
          Länk hit: #5

Medlem

CITAT (zissi @ 10-09-2010, 12:59) *
          Bra idé sqrulan! tummenupp.gif
          Visst är det fint med väggtexter men jag är så urbota dålig på att få till det så jag köpte vita bokstäver i trä till sovrummet "SOV GOTT" i stället.

Jag tycker det är snyggt även vita i trä. Jag har sett "Toalett" i vitt trä.

Citera
          sqrulan
          Inlägg 10-09-2010, 12:05
          Länk hit: #6

Medlem

Kul att ni gillade min idé, hoppas få många tips som vi alla kan sitta och fantisera och planera om i vintermörkret som kommer.
          Jag hittade denna sida men har inte hunnit med att kolla så noga, ska snart på jobbet.
          http://www.vimsadekor.se/default.asp

Åhhh jag är även så sugen på att sy en egen hissgardin med lite spets och romantik! Finns många mönster på nätet.
          Har bestält efter Panduros katalog. Ska se om det finns sån där "schablonplast" där så att man kan skriva och skära ut egna texter.

Panduro har vita träbokstäver tycks jag minnas. g.gif

Redigerat av sqrulan: 10-09-2010, 12:07

--------------------

Citera
          zissi
          Inlägg 10-09-2010, 12:27
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem nr: 5 640

Jag är inte så duktig på att sy så i julas fick jag en idé att använda gamla ärvda kökshanddukar, ett grovt snöre och träklädnypor till att göra en köksgardin. Då blev det handdukar med röda inslag i och nu i sommar har jag handdukar med blått i. Ett litet tips bara för er som helst undviker att ta fram symaskinen.
          Bifogad bild

Här är det enda kortet jag hade på julgardinen där det inte var en massa människor med. Lite ser ni kanske iaf.

--------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3

Citera
          mojan
          Inlägg 10-09-2010, 13:09
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 1 785
          Medlem nr: 9 395

CITAT (zissi @ 10-09-2010, 13:27) *
          Jag är inte så duktig på att sy så i julas fick jag en idé att använda gamla ärvda kökshanddukar, ett grovt snöre och träklädnypor till att göra en köksgardin. Då blev det handdukar med röda inslag i och nu i sommar har jag handdukar med blått i. Ett litet tips bara för er som helst undviker att ta fram symaskinen.
          Bifogad bild

Här är det enda kortet jag hade på julgardinen där det inte var en massa människor med. Lite ser ni kanske iaf.

Kul idé!

--------------------
          Zon 3

Citera
          Meriona
          Inlägg 10-09-2010, 16:55
          Länk hit: #9

Gäster

Gillar man text på väggen (jag tillhör inte den skaran) så finns det mängder med sånt att hitta på Tradera.

Citera
          sqrulan
          Inlägg 11-09-2010, 04:58
          Länk hit: #10

Medlem

Det var ju en rolig ide zizzi, jag är ingen expert på att sy heller men jag kan väl om jag tar ej i kragen.

Har nu fattat att man ska ha en bläckstråleskrivare och något som heter transferpapper då kan man ladda ner ord, siffror, bilder m.m och sedan skriva ut dom på ett transferpapper. Det verkar enkelt att sedan ta transferpapperet, lägga det på tyget och stryka fast.

Började prata om detta på jobbet och en av mina arbetskompisar verkar kunna mycket om detta, vilken tur jag har! rolleyes.gif
          Måste nu bara hitta en bra skrivare.

www.attitude.se Där finns lite roliga saker.
          www.mixr.se Var en intressant länk.

--------------------

Citera
          Alba
          Inlägg 11-09-2010, 15:23
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (zissi @ 10-09-2010, 13:27) *
          Bifogad bild

Snyggt Zissi.
          Jag har sett något liknande i en blogg. Hon hade köpt en gammal jutesäck på loppis med text på och satt upp i ett fönster.

CITAT (sqrulan @ 11-09-2010, 05:58) *
          Det var ju en rolig ide zizzi, jag är ingen expert på att sy heller men jag kan väl om jag tar ej i kragen.

Har nu fattat att man ska ha en bläckstråleskrivare och något som heter transferpapper då kan man ladda ner ord, siffror, bilder m.m och sedan skriva ut dom på ett transferpapper. Det verkar enkelt att sedan ta transferpapperet, lägga det på tyget och stryka fast.

Började prata om detta på jobbet och en av mina arbetskompisar verkar kunna mycket om detta, vilken tur jag har! rolleyes.gif
          Måste nu bara hitta en bra skrivare.

www.attitude.se Där finns lite roliga saker.
          www.mixr.se Var en intressant länk.

Typsnitt / fonter kan man ladda ner gratis på nätet och lägga in idatorn.
          Då kan man få riktigt snygga texter med ett utseende man gillar.

Citera
          sqrulan
          Inlägg 13-09-2010, 12:00
          Länk hit: #12

Medlem

Var hittar man sånt Alba? Jag är inte så bra på sånt där men är villig att lära mej. yes.gif

Här hittade jag ett ställe med riktigt bra priser, funderar ju på en hissgardin till ett av mina fönster och jag gillar dom där romantiskt lantliga.
          http://www.textilonnet.se/default.asp?pgid=308

Ska försöka att sy egna hissgardiner med spets och med en rundstav i så att dom inte blir så säckiga då man hänger upp dom. Jag bor lite tokigt till men kanske till helgen blir det en liten shoppingrunda.

tummenupp.gif Hittade detta, visste inte ens att sånt fanns! santa.gif
          http://www.1001freefonts.com/

Redigerat av sqrulan: 13-09-2010, 12:04

--------------------

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 13-09-2010, 12:17
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

Vilka läckra hissgardiner på denna länk http://www.textilonnet.se/default.asp?pgid=308 Tack för den sqrulan.
          Dom hade dessutom en massa olika färger på Lintyger, det tycker jag om. Syr värmeljuspåsar och brödpåsar i Lin och bomull eller bara lin, blir jättefint tummenupp.gif

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          sqrulan
          Inlägg 13-09-2010, 12:24
          Länk hit: #14

Medlem

CITAT (titti49zon6 @ 13-09-2010, 13:17) *
          Vilka läckra hissgardiner på denna länk http://www.textilonnet.se/default.asp?pgid=308 Tack för den sqrulan.
          Dom hade dessutom en massa olika färger på Lintyger, det tycker jag om. Syr värmeljuspåsar och brödpåsar i Lin och bomull eller bara lin, blir jättefint tummenupp.gif

Ja visst var det och till rimligt pris också. Värmeljuspåse skulle jag behöva för dom ligger bara och dräller överallt, kanske jag skulle sy en sån också! giggle.gif Måste nog ta ledigt från jobbet för att hinna med allt jag vill göra!!

--------------------

Citera
          sqrulan
          Inlägg 13-09-2010, 12:34
          Länk hit: #15

Medlem

Jag fick lite renoveringsdille i vår och bestämde mej för att det fula bruna köket skulle renoveras så jag skickade iväg luckorna till en firma som målade om dom. Färgen är egentligen väldigt ljuuustgrön med det ser man inte på bilderna, så här blev det:
          Först en bild på hur det såg ut, brunt o fult från 80-talet.
          Bifogad bild

Bifogad bild

Bifogad bild

Bifogad bild

Vilken skillnad det blev, så mycket ljusare och trevligare för lite drygt 4000:-
          Ny matta på golvet blev det också.

Nu ska det tapetseras om, ny spisfläkt ska köpas, nytt kakel och jag tror att jag ska måla om köksbordet och köpa nytt om några år i stället.

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 13-09-2010, 12:41
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Det klassiska sättet att föra över bilder till en vägg är att använda en overheadapparat, då kan man få vilken storlek man vill men man bör vara någorlunda säker på handen sedan när man ritar upp konturerna/målar.

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 13-09-2010, 12:43
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

Jag älskar inredning men väggord och lantligt romantiskt som nämnts i tråden ger mig allergiska utslag wink.gif

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          sqrulan
          Inlägg 13-09-2010, 12:49
          Länk hit: #18

Medlem

tummenupp.gif Ha ha ja smaken är som baken och man får ju tycka vad man vill, jag skulle själv inte vilja ha ett helt hus med sånt men lite tycker jag är fint och särskilt på sommaren. Vad gillar du för inredningsstil Whiskuchi?

Malcolm visst är det ett bra sätt, har sett hur dom gör på tv men då måste man ha rätt vägg för det och det har inte jag. Jag har inte sådär stilrent som man kan se på vissa bilder, här är det en salig blandning. En inredningsexpert skulle bli galen här. giggle.gif

rättat stavning.

Redigerat av sqrulan: 13-09-2010, 12:50

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 13-09-2010, 12:51
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (sqrulan @ 13-09-2010, 13:34) *
          Jag fick lite renoveringsdille i vår och bestämde mej för att det fula bruna köket skulle renoveras så jag skickade iväg luckorna till en firma som målade om dom. Färgen är egentligen väldigt ljuuustgrön med det ser man inte på bilderna, så här blev det:
          Först en bild på hur det såg ut, brunt o fult från 80-talet.
          Bifogad bild

Bifogad bild

Bifogad bild

Bifogad bild

Vilken skillnad det blev, så mycket ljusare och trevligare för lite drygt 4000:-
          Ny matta på golvet blev det också.

Nu ska det tapetseras om, ny spisfläkt ska köpas, nytt kakel och jag tror att jag ska måla om köksbordet och köpa nytt om några år i stället.

Vad fint det blev, mycket bättre än det murrriga bruna. tummenupp.gif Du är välkommen hem till mig när du vill eftersom här finns massor av renoveringsbehov. whistling.gif

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 13-09-2010, 13:20
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

CITAT (sqrulan @ 13-09-2010, 13:49) *
          tummenupp.gif Ha ha ja smaken är som baken och man får ju tycka vad man vill, jag skulle själv inte vilja ha ett helt hus med sånt men lite tycker jag är fint och särskilt på sommaren. Vad gillar du för inredningsstil Whiskuchi?

Jag gillar de flesta designklassikerna, och älskar 50-talets inredning. Och då menar jag inte amerikanskt 50-tal à la hamburgerrestaurang utan mer som det såg ut i Sverige på den tiden. Stringhyllan är underbar (jodå, jag vet att den kom något år tidigare)

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera

11 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 19:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon