Pratade med min mamma på telefon tidigare idag. När hon frågade vad jag gjorde sa jag att jag var inne på odla.
Naturligtvis frågade hon vad det var. När jag berättade att det är ett forum för växtinttresserade blev hon genast ointresserad men så sa jag att det faktiskt finns mer än växter att skriva/diskutera om.
När jag läste upp namnen på en del trådar så satt hon tyst och lyssnade tills jag kom till den här.
Det kom ett vrålskratt i andra änden av luren följt av ' ja, där kommer då inte du att göra några inlägg!', följt av ytterligare ett gapflabb.
Nej, egentligen hade jag inte tänkt göra något inlägg här då jag är helt värdelös på handarbete och totalt ointresserad. Bara för att hon nu sa vad hon sa så måste jag ju göra ett inlägg.
Min kära mor talade om för mig, när jag glatt kom hem från skolan med en påbörjad bebiströja för att visa henne, att jag var en skam för familjen varpå hon repade upp hela skiten.
Nu sa hon inte detta elakt och jag hade mina aningar om vad som hända skulle. Jag hade vrängt hela bakstycket. Hon stickade snabbt om den för mig. (jag fick en femma i betyg för den tröjan, visst hade jag varit duktig som stickat en hel tröja själv?

)
Det där med 'en skam' är en sak vi alltid skämtat om då handarbetsgenen verkligen hoppat över en generation. Min mamma, mormor, mormors mor osv har alltid hållt på med all sorts handarbete och även gjort väldigt mycket på beställning som de sålt.
Ge mig en hammare så kan jag fixa det mesta men en sticka, virknål eller nål är i mina händer potentiella vapen.
Tappade en stoppnål i sängen en gång. Den bara försvann.

Efter två år så hittades den. Min far och en av hans vänner skulle låna min stereo för att lyssna på en skiva. Helt plötsligt hör vi ett illvrål!!
Jag och mamma tittade direkt på varandra och utbrast 'STOPPNÅLEN'!!!!
Japp, den satt i en gubbskinka.
Jag började på en julvepa (korsstygn) när jag var 14. Det tog 14 år att få den klar.
Virkning fixar jag inte heller. Jag kan inte ens virka såna däringa 'långa snören'.
Nej, här inne kommer ni nog inte hitta mig nåt mer. Jag önskar att jag hade talang för den sortens handarbete men tyvärr. Jag har fått hitta andra intressen istället.