Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Säkerhetskontroll på facebook
          ryss_борис
          Inlägg 08-10-2010, 22:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

Ja, varför i allsin dar måste man ibland skriva in en sk säkerhetskontroll när man kollar någons facebook? Är det personen själv som bestämmer att alla som ska titta måste skriva in denna eller? Bara undrade i största allmänhet, och kan inte kolla själv, då jag inte är medlem på skitsidan.

Sedan så kan väl inte folk se att man varit inne på deras sida, om man ej är medlem själv? Hade ju varit lite pinsamt om gamla bekanta sett att jag varit inne på deras sidor ett flertal gånger när jag varit riktigt uttråkad etc -cry-.gif

Redigerat av ryss_борис: 08-10-2010, 22:30

Citera
          netha
          Inlägg 08-10-2010, 22:32
          Länk hit: #2

Gäster

CITAT (ryss_бори @ 08-10-2010, 23:30) *
          Ja, varför i allsin dar måste man ibland skriva in en sk säkerhetskontroll när man kollar någons facebook? Är det personen själv som bestämmer att alla som ska titta måste skriva in denna eller? Bara undrade i största allmänhet, och kan inte kolla själv, då jag inte är medlem på skitsidan.

Sedan så kan väl inte folk se att man varit inne på deras sida, om man ej är medlem själv? Hade ju varit lite pinsamt om gamla bekanta sett att jag varit inne på deras sidor ett flertal gånger när jag varit riktigt uttråkad etc -cry-.gif

?

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 08-10-2010, 22:34
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (netha @ 08-10-2010, 23:32) *
          ?

Menar du att du inte kan besvara min fråga pga okunskap inom ämnet, eller förstod du inte själva frågeställningen? :/

Citera
          Anma
          Inlägg 08-10-2010, 22:35
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (ryss_бори @ 08-10-2010, 23:30) *

Du är inte medlem, men du kollar andras sidor? Hur då? Man måste ju vara medlem själv för att se någons profil, även om den är öppen. Man kan inte se vem som varit på ens sida, nej. Det som avslöjar ett besök är om man skriver något.

Säkerhetskontroll har jag råkat ut för när jag loggat in från utlandet.

Redigerat av Anma: 08-10-2010, 22:36

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 08-10-2010, 22:36
          Länk hit: #5

Medlem

CITAT (Anma @ 08-10-2010, 23:35) *
          Du är inte medlem, men du kollar andras sidor? Hur då? Man måste ju vara medlem själv för att se någons profil, även om den är öppen. Man kan inte se vem som varit på ens sida, nej. Det som avslöjar ett besök är om man skriver något.

Nej, man måste inte vara medlem för att kolla någons sida ju?? Testa själv att googla nåt vanligt namn bara.

Citera
          netha
          Inlägg 08-10-2010, 22:36
          Länk hit: #6

Gäster

CITAT (ryss_бори @ 08-10-2010, 23:34) *
          Menar du att du inte kan besvara min fråga pga okunskap inom ämnet, eller förstod du inte själva frågeställningen? :/

Inte pga okunskap ... inte heller att jag inte förstod frågan ... men ... varflör frågar du som inte är medlem på FB? Du kan ju inte vara in och glutta på någons sida så länge du inte själv reggat dig ... Så?

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 08-10-2010, 22:37
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (netha @ 08-10-2010, 23:36) *
          Inte pga okunskap ... inte heller att jag inte förstod frågan ... men ... varflör frågar du som inte är medlem på FB? Du kan ju inte vara in och glutta på någons sida så länge du inte själv reggat dig ... Så?

Jo, det är precis det jag kan, iaf själva profilsidan. Det är den jag menar.

Citera
          netha
          Inlägg 08-10-2010, 22:38
          Länk hit: #8

Gäster

CITAT (ryss_бори @ 08-10-2010, 23:36) *
          Nej, man måste inte vara medlem för att kolla någons sida ju?? Testa själv att googla nåt vanligt namn bara.

Skitsnack! Du kan bara hitta dem som har öppen profil ... och de är inte så många utöver artister och andra sk kändisar.
          Och överhuvudtaget att du ska kunna se någon enda profil på FB så MÅSTE du vara reggad medlem!

Redigerat av netha: 08-10-2010, 22:39

Citera
          Motti
          Inlägg 08-10-2010, 22:38
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Har aldrig varit med om någon säkerhetskontrol på Facebook som du beskriver det !däremot kan du ju välja hur mycket du lämnat ut av dig själv!om du vill skriva offentligt så alla kan läsa eller om du skriver helt privata medelanden till personen det berör,du väljer helt själv hur privat du vill vara.

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 08-10-2010, 22:39
          Länk hit: #10

Medlem

CITAT (netha @ 08-10-2010, 23:38) *
          Skitsnack! Du kan bara hitta dem som har öppen profil ... och de är inte så många utöver artister och andra sk kändisar.

Läs ovan. Jag syftar på själva huvudsidan. Den kan man visst kolla utan att vara medlem. Googla själv nåt random namn och klicka på FB-länken...

Citera
          Anma
          Inlägg 08-10-2010, 22:43
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (ryss_бори @ 08-10-2010, 23:36) *

Ok, då har jag råkat bara googla på sådana som har stängd profil. För jag har inte kunnat se logg på dem jag googlat.

jag sökte mig själv, kunde inte hitta mig. Jag har dold profil.

Citera
          netha
          Inlägg 08-10-2010, 22:43
          Länk hit: #12

Gäster

CITAT (ryss_бори @ 08-10-2010, 23:39) *
          Läs ovan. Jag syftar på själva huvudsidan. Den kan man visst kolla utan att vara medlem. Googla själv nåt random namn och klicka på FB-länken...

OK ..., där får jag ge mig .. de som lämnat öppet för ALLA att söka dem ... då kan du i bästa fall hitta dem genom Googlesökning ... men de flesta har nog ändå spärrat allt utom namn och ev bild ... detta för att gamla skolkamrater osv kan söka.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 08-10-2010, 22:44
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Jag håller med Ryss där, det är massa männsikor som inte låser sina profiler och då kan man läsa inlägg mm. det kanske blir ovanligare, men jag brukar kolla runt på folks profiler om jag är osäker på vem det är när jag googlat fram dem och deras FB profil kommer fram i resultaten tex. Tror inte någon ung människa jag råkat på har haft olåst, de kanske är mer internetvisa? MEN ingen kan väl se om du varit inne om du inte lämnat ett FB stamp på sidan och det kan du ju inte göra utan konto?

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 08-10-2010, 22:47
          Länk hit: #14

Medlem

Äh, då är det lugnt. Jag har endast varit inne på själva huvudsidan, alltså inte kunnat läsa folks meddelanden eller så. Hade bara känts lite fånigt om ytligt bekanta kunnat se jag kollat deras huvudsidor ett antal gånger det senaste året. Pinsamt ni vet, men ibland har man jävligt tråkigt helt enkelt.

Citera
          Motti
          Inlägg 08-10-2010, 22:48
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Det står ju att en del helt klart att en del inte skriver i Facebook offenligt utan bara tar personliga medelenden och lämnar inte ut något om sig själva!enkelt !

Citera
          Wilmer
          Inlägg 08-10-2010, 23:01
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (ryss_бори @ 08-10-2010, 23:47) *
          Äh, då är det lugnt. Jag har endast varit inne på själva huvudsidan, alltså inte kunnat läsa folks meddelanden eller så. Hade bara känts lite fånigt om ytligt bekanta kunnat se jag kollat deras huvudsidor ett antal gånger det senaste året. Pinsamt ni vet, men ibland har man jävligt tråkigt helt enkelt.

Nu uttryckte jag mig SLARVIGT förlåt, det heter ju (jag fick kolla) LOGG, det är statusmeddelande, det kan man läsa hos de som inte spärrat det och det hittar jag MÅNGA som inte gjort! Personliga meddelanden mellan personer kan man inte läsa - om de inte lagt dem direkt i LOGGEN för då kan de läsas av alla, om man inte spärrat sin FB sida.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          netaave
          Inlägg 08-10-2010, 23:04
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (netha @ 08-10-2010, 23:38) *
          Och överhuvudtaget att du ska kunna se någon enda profil på FB så MÅSTE du vara reggad medlem!

Jo om du googlar på personen så kan du genom sökresultaten där tydligen se profilen men inga statusar eller personliga uppgifter, men tror det försvinner med den nya sekretessen

--------------------

Citera
          Wilmer
          Inlägg 08-10-2010, 23:41
          Länk hit: #18

Medlem

Netaave, nu ser jag inga loggar, så kan det nog vara!

Redigerat av Wilmer: 08-10-2010, 23:45

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Berith
          Inlägg 09-10-2010, 06:30
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Wilmer @ 09-10-2010, 00:01) *
          Nu uttryckte jag mig SLARVIGT förlåt, det heter ju (jag fick kolla) LOGG, det är statusmeddelande, det kan man läsa hos de som inte spärrat det och det hittar jag MÅNGA som inte gjort! Personliga meddelanden mellan personer kan man inte läsa - om de inte lagt dem direkt i LOGGEN för då kan de läsas av alla, om man inte spärrat sin FB sida.

Men hallelåja!! fear.gif Nu blir jag ju jätterädd ju. Reggade mej ju häromdan och var väldigt tveksam till om jag skulle våga.... Sånt här skräms!

Vad ska jag tänka på? Vad ska jag göra? Var ska jag kryssa i nåt viktigt? Vad pratar ni om...? unsure.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Anma
          Inlägg 09-10-2010, 09:08
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (Berith @ 09-10-2010, 07:30) *
          Men hallelåja!! fear.gif Nu blir jag ju jätterädd ju. Reggade mej ju häromdan och var väldigt tveksam till om jag skulle våga.... Sånt här skräms!

Vad ska jag tänka på? Vad ska jag göra? Var ska jag kryssa i nåt viktigt? Vad pratar ni om...? unsure.gif

Gå in på konto (höger övre hörna) välj sekretessinställnigar och kolla om det står endast vänner under de olika punkterna. Om inte, klicka på anpassa och välj det alternativ som du tycker passar bäst vid varje punkt.
          Hoppas att du fattar vad jag menar, svårt att förklara.

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 08:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon