Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jag retar mig på....
          Christina i Taxi...
          Inlägg 26-10-2010, 11:46
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

......."folk som inte kan lägga "nästa-kund-pinnen" efter sina varor på kassabandet, borde få böta!
          Särskilt när de står kvar och hindrar nästa kund från att börja lasta upp sina varor!!"
          *GRRRRR*
          ranting.gif

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          skogstroll
          Inlägg 26-10-2010, 11:55
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

när jag sist var i "pinnsituationen" så störde jag mig på kassörskan som satt och såg dum ut och la pinnen allllllra allra närmast henne själv där ingen kunde nå den, och det fanns bara en pinne som vi fick hoppa efter för att få tag i den

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          fuchsian
          Inlägg 26-10-2010, 12:00
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Det använder jag alltid när jag är mer och handlar och brukar ge en vänlig nick och leende till den bakomvarande för att visa att jag gör det av välvilja för oss båda. Det brukar gå hem och särskilt de äldre som inte ens når dem, är tacksamma och man kan få sig en liten pratstund i kön.
          Det är för allmän trevnad jag gör det och underlätta ev. den som inte når pinnar. ... Fuchsian.....

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-10-2010, 12:25
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 26-10-2010, 12:46) *
          ......."folk som inte kan lägga "nästa-kund-pinnen" efter sina varor på kassabandet, borde få böta!
          Särskilt när de står kvar och hindrar nästa kund från att börja lasta upp sina varor!!"
          *GRRRRR*
          ranting.gif

Jaaa det är hemskt irriterande. Att handla överhuvudtaget är bland det värsta jag vet och var det inte så att jag vill kunna se vad det är jag handlar för mat så skulle jag handla över internet och få den hemlevererad.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          skogstroll
          Inlägg 26-10-2010, 12:36
          Länk hit: #5

Medlem

samma här... folk e så ohyfsade tycker jag. De kör sina vagnar hur som haver och knuffas och beter sig. Vad är det med folk?

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 26-10-2010, 12:57
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (*Stintan* @ 26-10-2010, 13:25) *
          Jaaa det är hemskt irriterande. Att handla överhuvudtaget är bland det värsta jag vet och var det inte så att jag vill kunna se vad det är jag handlar för mat så skulle jag handla över internet och få den hemlevererad.

Instämmer helt!
          Jag skriver t o m min matlista i rätt ordning efter hur varorna finns tillgängliga i butiken och vill att det ska ta så kort tid som möjligt att få handlandet utfört.
          Och ja, i detta fallet med "handlande & "nästa-kund-pinne" är jag en riktigt sur morrhoppa! devil.gif

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          malcolm
          Inlägg 26-10-2010, 13:11
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag handlar nästan uteslutande på Willys numera och där har de infört självscanning av varorna så man slipper stå i någon kassakö, bekvämt att kunna stoppa ner varorna direkt i kassarna och sedan betala med kort innan man rullar ut. Nu har de iof. sig kontroller emellanåt och då måste man packa upp allting och stämma av mot kvittot men det har aldrig varit några problem. Senast när jag var och handlade såg jag att de byggt en slags låda av glasfiber som var låst med hänglås där oxfilén låg, tydligen finns det folk som stjäl och struntar i att scanna in det som är dyrt.

När jag handlar i en butik som saknar självscanning har jag för vana att alltid ställa varorna på rad med streckkoderna mot mig men det finns sådana som retar sig på det och står och trampar och vill börja lasta upp på bandet fast det tar längre tid om man bygger varuberg då den som sitter i kassan måste vrida på varenda vara. Många gånger har det hänt att den som står bakom mig i kön har börjat lasta upp på bandet innan jag är klar och det retar mig nå´t fruktansvärt. ranting.gif

Citera
          andersen
          Inlägg 26-10-2010, 14:56
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

"Pinnen" retar jag mej inte på, därimot folk som kör på en med matvagnen i kassa kön, har blivit påkörd över hälsenan flera gånger det gör så djävla ont, funderar på om man skall kasta sig ner och rulla runt som fotbollspelarna gör i Italien.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          malcolm
          Inlägg 26-10-2010, 15:34
          Länk hit: #9

Medlem

Ser fram emot att se dig rullandes på golvet inne på lilla ICA eller på Food Market. rotfl.gif

Citera
          andersen
          Inlägg 26-10-2010, 15:37
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

Ja det vore en syn för gudarna biggrin.gif

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Cathis
          Inlägg 26-10-2010, 15:39
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 3 545
          Medlem nr: 9 230

Bildbevis krävs på det annars lär vi aldrig tro på dig giggle.gif

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 26-10-2010, 15:41
          Länk hit: #12

Medlem

CITAT (Cathis @ 26-10-2010, 16:39) *
          Bildbevis krävs på det annars lär vi aldrig tro på dig giggle.gif

Tar med mobiltelefon med inbyggd kamera eftersom andersen och jag bor i samma kvarter. giggle.gif

Redigerat av malcolm: 26-10-2010, 15:43

Citera
          Monarda
          Inlägg 26-10-2010, 16:14
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem nr: 5 125

CITAT (malcolm @ 26-10-2010, 14:11) *
          När jag handlar i en butik som saknar självscanning har jag för vana att alltid ställa varorna på rad med streckkoderna mot mig men det finns sådana som retar sig på det och står och trampar och vill börja lasta upp på bandet fast det tar längre tid om man bygger varuberg då den som sitter i kassan måste vrida på varenda vara. Många gånger har det hänt att den som står bakom mig i kön har börjat lasta upp på bandet innan jag är klar och det retar mig nå´t fruktansvärt. ranting.gif

Brukar också göra som du när det inte är en scanningbutik av hänsyn och för att underlätta. Det brukar vara uppskattat, i alla fall av den som sitter i kassan.
          Var det någon som såg den trevlige Kjell i programmet om Ullared igår, när han kastade upp varorna i en hög på bandet? nono.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 26-10-2010, 17:03
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Jag brukar bara handla utan att reta mig på någon eller något. Jag ser det oftast som ett nödvändigt ont.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          fuchsian
          Inlägg 26-10-2010, 18:37
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Det är väl inget att hetsa upp sig för? visst blir man påkört av varuvagnar men har dock inte råkat på något elakt och ett leende kan lätta upp den jäktade lite gran och då känner jag mig inte stressad eller irriterad.
          Kontentan av det hela är att försöka se det ljust varje dag, mycket bra förebyggandet av stressjukdommar och annan skit.
          Sen om det finns otrevliga mytomaner, så är det bara gå sin väg och göra sitt och glömma skiten. Den är ju inte till någon nytta. .. tummenupp.gif .. fuchsian ....

Citera
          bergvallmo
          Inlägg 26-10-2010, 19:25
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 1 461
          Medlem nr: 26 801

Om nån kommer och dammtorkar hos mig så kan jag gärna fara och handla i gengäld smile.gif För att dammtorka är banne mig det tråkigaste som finns av vardagssysslor.

--------------------
          Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag...

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 26-10-2010, 19:54
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Om nån kör av mig hälsenorna, ja då bli rjag arg. Folk kör kors och tvärs utan hänsyn. Det behövs inte.

Min smabo lägger alltid streckkoden så som kanssörskan skall ha den, även lägger han pinnen efters sina varor på bandet.

Men så kommer dom efter honom..... När han skall betala med kort, ja dp sitter dom redan i axlarna på honom... Då kan han vända om sig och fråga om det är koden dom är ute efter... Det är otrevligt.

Likaså när man står vid en bankomat, samma sak där.

Man säger ju alltid att tyskarna inte kan stå o kö men i Tyskland finns överallt en gul streck där folk skall stå bakom. Vid bankomat, vid banken, vid posten osv och det är mycket trevligare

Och aqva säg inte nu att du tycker att det är trevligt när dom kör av dig helsenorna, när som vill se din bankkod osv. Då ljuger du... du är inte bättre än vi andra vanliga männsikor.....

Elisabeth

Citera
          netha
          Inlägg 26-10-2010, 20:23
          Länk hit: #18

Gäster

Har aldrigt tänkt på om kunden före lagt pinnen ... eller om jag kanske själv tagit och lagt den ...iaf så lägger jag alltid en efter mina varor.

Har aldrig råkat ut för folk som knuffas eller kör på hälsenorna ... aldrig störts av andra kunder ... det är absolut sanning.
          Eller ... inte riktigt sant ändå ... jag störs så förbaskat av att en del ... både kvionnor och män häller på sig en flaska luktvatten när de går ut och handlar ... det borde vara straffbart angry.gif

Citera
          skogstroll
          Inlägg 27-10-2010, 08:57
          Länk hit: #19

Medlem

finns det regler för vem som lägger pinnen egentligen? g.gif jag brukar göra det för att vara schysst men om den före mig inte gör det så blir jag inte irriterad. Finns mycket annat att irritera sig på, hjärnslöa personer som ska stå mitt i vägen och gagga fast de ser att man vill komma fram.... morsor som snackar i mobil och klipper hälsenorna på en med barnvagnen och utan att säga förlåt... sånt kan jag bli heltossig på crazy.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Anma
          Inlägg 27-10-2010, 12:47
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (skogstroll @ 27-10-2010, 09:57) *
          finns det regler för vem som lägger pinnen egentligen? g.gif jag brukar göra det för att vara schysst men om den före mig inte gör det så blir jag inte irriterad. Finns mycket annat att irritera sig på, hjärnslöa personer som ska stå mitt i vägen och gagga fast de ser att man vill komma fram.... morsor som snackar i mobil och klipper hälsenorna på en med barnvagnen och utan att säga förlåt... sånt kan jag bli heltossig på crazy.gif

Tror inte det finns regler. Jag sätter pinnen, om det behövs. Men oftast handlar vi tider då det inte är några köer och då slipper man hela pinnandet, och avkörda hälsenor och allt irriterande faktiskt.

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-12-2025, 07:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon