|
Hundskit och annat skit |
|
|
|
30-11-2010, 21:40
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
Viktigt!
Redigerat av silos: 03-04-2024, 01:31
|
|
|
|
|
30-11-2010, 21:49
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
30-11-2010, 21:54
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Bra Silos, jag plockar också självklart upp efter min hund, men jag kan också bli förbaskad på folk som inte plockar efter sina.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
30-11-2010, 22:01
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 30-11-2010, 21:54)  Bra Silos, jag plockar också självklart upp efter min hund, men jag kan också bli förbaskad på folk som inte plockar efter sina. Helt klart blir även jag det om jag ser det! Men för det mesta ids jag inte bli arg längre,eftersom jag inte mår särskillt bra av det och det finns stor risk för att jag blir riktigt arg och det vill jag inte bli...helst!
|
|
|
|
|
01-12-2010, 01:05
|
Medlem
Antal inlägg: 1 427
Medlem nr: 33 889

|
|
|
|
|
|
01-12-2010, 01:48
|

Medlem
Antal inlägg: 1 602
Medlem nr: 707

|
Läste litefel. OK då det var skit det gällde. Det är väl helt naturligt att i samhällen plocka upp hundskiten. Tänker någon hundägare på annat sätt? Det jag läste fel var "hundskatt". Jo, jag ivrar för hundskatt och kattskatt. Varför? Jo när den upphörde för 15 - 20 år sedan så har jag haft halsband på mina hundar med skattemärket kvar. Jakthundar rymmer, smiter eller vad man nu kallar det. Kommer ibland hem med ett paket benmjöl, en burk med drömmar (kakor) en ihjälbiten vädurskanin. Ibland kollar någon halsbandetnärde kopplat uppjycken ochringer polisen. Sönerna fick åka till Österunds polisstation och hämta upp en stövare med 7 år gammalt skattemärke. Samma sak hände med flera hundar och trots mer än 45 år med hundar så missar vi ibland. Idag är det barnbarnen som missar. Men den biten av hundskatten var BRA. Vad händer med en påkörd katt? I bästa fall kliver bilägaren ur ochslänger kattkadavret åt sidan. I sämsta fall ligger den kvar och det blir en oidentifierbar smet. Halsband med skatte/ID Märkningsen skulle underlätta mycket för många djurägare somblirav med sin hund/katt OK det finns chips numera men det är faktiskt en krångligare sökväg. Jag har chips på nuvarande jycken. Men också etturgammalt skattemärke och jag frågar mig vilket som går snabbast om hon smiter. H ör och häpna. Min 6-åriga sondotter kan gå med henne lös i bostadsområdet och hunden går intet vå meter ifrån henne! Detta oaktat hon möter andra hundar.. Jag klarar det inte. Men av 5b arnbarn (varav en är hundrädd) så får Ida göra vad som helst med hunden. Men så har hon sameblod i sig. Om det nu är något speciellt.
|
|
|
|
|
01-12-2010, 02:20
|

Medlem
Antal inlägg: 1 546
Medlem nr: 14 192

|
JAg stör mig mer på hundägare som plockar upp och sedan slänger påsen med bajset åt sidan vilket leder till nedskräpning är värre. Hundbajs försvinner iaf naturligt med tiden...
Jag vill bo i ett område där man inte får ha hund och katt.! Det finns alldeles för få sådna.
|
|
|
|
|
01-12-2010, 04:10
|

Medlem
Antal inlägg: 4 131
Medlem nr: 51

|
Jag blir förbanad på hundägare som låter hunden gå okopplad,har hänt flera gånger att jag har mött hundar i motionsspåret hemma utan att man har sett ägaren, fören efter flera minuter och när man då säjer till, då får man till svar att "fido" är så snäll så, men va fan det handlar väl inte om "fido" är snäll eller inte, hundar skall vara kopplade.
Ang hundskit, på odlingsområdet där jag har min lott, där kastar hundägarna in påsarna med hundskit in ibland buskarna, man kokar av ilska när man ser sådant, och det är hundägare som går förbi i omr, dom har ingen odlingslott där.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
01-12-2010, 07:15
|

Medlem
Antal inlägg: 3 778
Medlem nr: 6 894

|
Jag har också sett hundbajspåsar slängda i dikena. Först tyckte jag bara det var konstigt sedan började jag undra om det kan vara ögontjäneri. Så knäppt! För min del är hästskit ett större problem. Vi har lite stigar här i trakten där vi brukar gå eller cykla men hur roligt är det att komma i halvmörkret och cykla rakt igenom en stor hästblaja Dom kunde ju åtminstone ha med sig en liten plastspade och skyffla undan högen från stigen. Inte så kul när högarna ligger mitt på vägen heller för den delen.
|
|
|
|
|
01-12-2010, 09:32
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (Christa @ 01-12-2010, 07:15)  ................För min del är hästskit ett större problem. Vi har lite stigar här i trakten där vi brukar gå eller cykla men hur roligt är det att komma i halvmörkret och cykla rakt igenom en stor hästblaja Dom kunde ju åtminstone ha med sig en liten plastspade och skyffla undan högen från stigen. Inte så kul när högarna ligger mitt på vägen heller för den delen. Jag brukar flina lite åt mig själv när jag går ut med hundarna på stigen bakom husen på vår bygata på sommaren.... Jag plockar mina små korvar efter dom, skulle aldrig låta dom ligga kvar även om det bara är en grässtig där inte särskilt många människor går. Men ung. var tionde meter ligger en hästhög mitt på stigen.....
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
01-12-2010, 09:40
|
Medlem

|
CITAT (Överbölingen @ 01-12-2010, 01:48)  H ör och häpna. Min 6-åriga sondotter kan gå med henne lös i bostadsområdet och hunden går intet vå meter ifrån henne! Detta oaktat hon möter andra hundar.. Jag klarar det inte. Men av 5b arnbarn (varav en är hundrädd) så får Ida göra vad som helst med hunden. Men så har hon sameblod i sig. Om det nu är något speciellt. Kul med en sån relation
|
|
|
|
|
01-12-2010, 09:55
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
CITAT (Anki på Öland @ 01-12-2010, 09:32)  Jag brukar flina lite åt mig själv när jag går ut med hundarna på stigen bakom husen på vår bygata på sommaren.... Jag plockar mina små korvar efter dom, skulle aldrig låta dom ligga kvar även om det bara är en grässtig där inte särskilt många människor går. Men ung. var tionde meter ligger en hästhög mitt på stigen..... Det har jag också reagerat på. Vi har ridhus som gränsar till en promenadväg och där rider de naturligtsvis. Har de ingen skyldighet att plocka upp efter hästen ? CITAT (Christa @ 01-12-2010, 07:15)  Jag har också sett hundbajspåsar slängda i dikena. Först tyckte jag bara det var konstigt sedan började jag undra om det kan vara ögontjäneri. Så knäppt! För min del är hästskit ett större problem. Vi har lite stigar här i trakten där vi brukar gå eller cykla men hur roligt är det att komma i halvmörkret och cykla rakt igenom en stor hästblaja Dom kunde ju åtminstone ha med sig en liten plastspade och skyffla undan högen från stigen. Inte så kul när högarna ligger mitt på vägen heller för den delen.
|
|
|
|
|
01-12-2010, 09:55
|
Medlem

|
CITAT (andersen @ 01-12-2010, 04:10)  Jag blir förbanad på hundägare som låter hunden gå okopplad,har hänt flera gånger att jag har mött hundar i motionsspåret hemma utan att man har sett ägaren, fören efter flera minuter och när man då säjer till, då får man till svar att "fido" är så snäll så, men va fan det handlar väl inte om "fido" är snäll eller inte, hundar skall vara kopplade. Personligen tycker jag att det är olyckligt att det har blivit en sån enorm fixering vid koppel i Sverige. I andra länder där koppel inte är en så stor grej utvecklar hundar och människor bättre relationer där hundarna är mer uppmärksamma på sina människors ledarskap och dessutom är det inte alls lika vanligt med han-aggressiva hanar och hundslagsmål. Kopplet inger en falsk trygghet iom att människor förlitar sig på kopplet för att hålla hunden under kontroll och utvecklar ofta inte en sann flockledarrelation till sina hundar. Men vad händer när de tappar kopplet eller när kopplet går av? Då har de noll kontroll. Jag har bevittnat såna fall och det är inte roligt för nån, även om det inte alltid behöver sluta i katastrof. CITAT (andersen @ 01-12-2010, 04:10)  Ang hundskit, på odlingsområdet där jag har min lott, där kastar hundägarna in påsarna med hundskit in ibland buskarna, man kokar av ilska när man ser sådant, och det är hundägare som går förbi i omr, dom har ingen odlingslott där. Sånt är riktigt respektlöst tycker jag. Det finns en del människor som inte borde få ha hund...
|
|
|
|
|
01-12-2010, 19:15
|

Medlem

|
Annat som är skit, är all tomgångskörning som folk håller på med, det normala i kommunerna är max 1 minut tomgångskörning. I stockholms stad så säjer politikerna att ser man någon som kör längre en 1 minut så kan man anmälla det till Polisen på telefon 114 14. tomgångskörning
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
|
|
|
|
|
02-12-2010, 23:22
|
Medlem

|
CITAT (andersen @ 01-12-2010, 19:15)  Annat som är skit, är all tomgångskörning som folk håller på med, det normala i kommunerna är max 1 minut tomgångskörning. I stockholms stad så säjer politikerna att ser man någon som kör längre en 1 minut så kan man anmälla det till Polisen på telefon 114 14. tomgångskörningNedanför mina fönster tomkörs det ofta och länge
|
|
|
|
|
03-12-2010, 16:10
|
Medlem

|
CITAT (andersen @ 01-12-2010, 19:15)  Annat som är skit, är all tomgångskörning som folk håller på med, det normala i kommunerna är max 1 minut tomgångskörning. I stockholms stad så säjer politikerna att ser man någon som kör längre en 1 minut så kan man anmälla det till Polisen på telefon 114 14. tomgångskörningBatterier, tungmetaller, farliga kemikalier, el-sopor, krossat glas, vassa plåtföremål, plast i naturen, mm. Allt detta är betydligt skadligare än lite skit, men det verkar inte alls lika många störa sig på. Märkligt tycker jag...
|
|
|
|
|
03-12-2010, 16:26
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (batski @ 03-12-2010, 16:10)  Batterier, tungmetaller, farliga kemikalier, el-sopor, krossat glas, vassa plåtföremål, plast i naturen, mm. Allt detta är betydligt skadligare än lite skit, men det verkar inte alls lika många störa sig på. Märkligt tycker jag... Inget av det fastnar under skorna och följer med dig in i hemmet
|
|
|
|
|
03-12-2010, 16:48
|
Medlem

|
CITAT (Huggorm @ 03-12-2010, 16:26)  Inget av det fastnar under skorna och följer med dig in i hemmet Du har ingen aning om vad som fastnar under dina skor,på kläder,vad du andas in från sådant som är osynligt! Krossat glas kan du vara alldeles säker på att du drar med dig in i ditt hem.... CITAT (batski @ 03-12-2010, 16:10)  Batterier, tungmetaller, farliga kemikalier, el-sopor, krossat glas, vassa plåtföremål, plast i naturen, mm. Allt detta är betydligt skadligare än lite skit, men det verkar inte alls lika många störa sig på. Märkligt tycker jag... Precis! Och inte klagar människor i kön till systembolagets kassor,de är sååå tysta såååå...undrar varför det är på det viset??? Alltså de blir inte störda ifall de får vänta länge....
|
|
|
|
|
03-12-2010, 16:49
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Skit är naturligt även om det är otrevligt att få på skorna eller stövlarna. Det försvinner ganska snabbt i naturen och är relativt ofarligt. Inte reagerar jag på en enstaka häst eller komocka. Bara att gå förbi. Den är snart ett minne blott. Hundar som rastas är ju ägarens ansvar att dom inte sätter sig var som helst. Men luktar det skit kan man ju ta fram luftrenaren och spraya på. Om nu det är hälsosammare.Men givet är att där småbarn leker skall inga hundar o katter få uträtta några behov.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
03-12-2010, 18:35
|

Medlem

|
CITAT (gnon49 @ 03-12-2010, 16:49)  Skit är naturligt även om det är otrevligt att få på skorna eller stövlarna. Det försvinner ganska snabbt i naturen och är relativt ofarligt. Inte reagerar jag på en enstaka häst eller komocka. Bara att gå förbi. Den är snart ett minne blott. Hundar som rastas är ju ägarens ansvar att dom inte sätter sig var som helst. Men luktar det skit kan man ju ta fram luftrenaren och spraya på. Om nu det är hälsosammare.Men givet är att där småbarn leker skall inga hundar o katter få uträtta några behov. Håller inte med dej,jag vill inte gå förbi hundskit, det skall plockas upp om det inte är i skogen eller nere i ett dike på landet. Ang luftrenare vem skall betala det? skall jag som inte orsakar skiten stå för den kostnaden och varför då?
--------------------
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|