Han är fin, Holger ......

Det är min passion --- fåglar. Vi har även en liten hund, nu rätt gammal, men hon är uppvuxen med mina fåglar och hundens rang blev under fågelns, men dock fick den gojan ett och annat plöt slick på näbben, men de kom väl överens om det, för fågeln ville inte bli slickad av en dum liten valp.
Fågeln var van att få av mig en puss på näbben och det lärde han säga också. Med tiden kunde hunden hålla tungan i mun och låta gojan att ge en liten klapp-puss på hundnosen, samt säga puss, puss molly.
Sorgen blev stor när gojan insjuknade och dog. Hunden hade redan fått några år på nacken men hon matvägrade och sörjde, låg under den bänken där fågelburen hade varit.
Vad gör man????
Man skaffar en ny goja och de lärde sig så småningom att vakta varandra. Det är underbart att se hur dessa våra 2 vänner är beroende av varandra, samt att de också "kommunicerar" med varandra.
Det är kärlek hela vägen ...underbart, men nu snart är hunden 15 år och det kommer att bli svårt. Någon mer hund orkar vi inte fostra upp.
(det var så gement av den kvinnan att göra så som hon gjorde med sin katt mot min fågel, mycket berodde på att jag inte deltog i deras församlingsarbete, men man kan inte tvingas, jag har min tro, men inte i hennes kyrka .... den finns i mitt hjärta, men säg det till nån som snöat in i samlingen)
..... Fuchsian ......