Jag har ingen patentlösning, men håller med alla som säger att du måste vända dig till vården igen. Det är fruktansvärda situationer som du och många med dig hamnat i.
Jag har barn med liknande problem och jag vet väl hur lätt det är att bli uppgiven både som den drabbade och som anhörig.
Har du haft kontakt med soc? Jag vet att det är det sista många kan tänka sig, men jag har en son som fått hjälp där flera omgångar och den ersättningen är inte lägre än aktivitetsersättningen. En skruttig bil brukar man kunna få ha, men sen vet jag inte vad dom säger om du äger din bostad...
Det som aldrig upphör att förvåna mig är att så många negativa besked kommer före jul eller före semester. Jag blir så arg över sånt
När jag började jobba på 70-talet gick jag några fackliga utbildningar. Det dom tryckte hårt på var att negativa besked, varsel och annat, inte ska lämnas före en semester eller helgledighet. Hur är det idag???? Det verkar helt bortglömt, det verkar snarare vara regel än undantag att komma med skiten före ledigheter som då givetvis blir helt förstörda för den drabbade och hans familj.
Nu har ju inte detta med din arbetsgivare att göra, men det verkar vara samma sak med myndigheter.
Hoppas du får nån hjälp idag Malcolm!
Man ska vara stark för att vara sjuk i dagens samhälle.
Redigerat av Eva i Skåne: 21-12-2010, 11:50