Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tradera, hur många säljer o köper där?
          Inga från Närke
          Inlägg 04-01-2011, 19:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Är lite nyfiken som rubriken säger hur många som brukar handla på Tradera och även sälja på densamma.

Själv både köper jag och säljer.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          ninnisky
          Inlägg 04-01-2011, 19:24
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (Inga från Närke @ 04-01-2011, 19:21) *
          Är lite nyfiken som rubriken säger hur många som brukar handla på Tradera och även sälja på densamma.

Samma här

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Meriona
          Inlägg 04-01-2011, 19:30
          Länk hit: #3

Gäster

Varför är du nyfiken Inga? unsure.gif

Citera
          sqrulan
          Inlägg 04-01-2011, 19:40
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

Jag har endast sålt tre växter för några år sedan men köper gör jag ibland, växter och fröer endast.

--------------------

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 04-01-2011, 19:43
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (Inga från Närke @ 04-01-2011, 19:21) *

Jag också!

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Noak
          Inlägg 04-01-2011, 20:24
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 2 882
          Medlem nr: 13 081

Jag köper mest, men har även sålt en del.

--------------------
          -------------------------
          Södra Norrlands kust- och inland.
          Zon 4

Citera
          Peztis
          Inlägg 04-01-2011, 20:25
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Både köper och säljer men sparsamt av båda.

Känner en vars man kallar henne för "Tradera-hora"! biggrin.gif (Och det är med kärlek så det är ingen idé att någon blir upprörd!)

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          gnon49
          Inlägg 04-01-2011, 20:51
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Jodå, en del komponenter till datorn har jag köpt där och även sålt dom gamla datorkomponenterna där när jag bytt. Har aldrig blivit besviken faktiskt.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 04-01-2011, 21:19
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Har varken köpt eller sålt. Var faktiskt inne och tittade i dag ffg. Blev både köp och sälj sugen rolleyes.gif
          Men hur betalar ni ? Läste att det fanns något speciellt konto, kommer inte ihåg vad det hette, men det verkade bra.

Citera
          gnon49
          Inlägg 04-01-2011, 21:35
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Själv har jag aldrig köpt något dyrt på tradera, högst 500 kr. Tittar alltid på en persons omdöme innan jag bjuder.
          Det finns alltid bedragare även på tradera. Men flertalet är givetvis ärliga och leverar det man betalt för.
          Har aldrig använt Paypal utan betalt förskott till konto. Men bjuder man på dyra saker skall man nog försäkra sig om att inte pengarna försvinner utan att varan kommer.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Anma
          Inlägg 04-01-2011, 21:42
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Snöflinga @ 04-01-2011, 21:19) *
          Har varken köpt eller sålt. Var faktiskt inne och tittade i dag ffg. Blev både köp och sälj sugen rolleyes.gif
          Men hur betalar ni ? Läste att det fanns något speciellt konto, kommer inte ihåg vad det hette, men det verkade bra.

Dyraste jag köpt var 450:- eller nåt. Har alltid betalat i förskott och tagit med vanlig post eller schenker. Hittills har det gått bra.
          Har sålt dyrare saker, ett par tusen för en grej en gång när jag var ganska ny traderare. Köparen betalade i förskott utan att begära säkerheter. Det gick bra den gången också, det var ju jag som sålde. biggrin.gif
          Skulle jag köpa dyra saker skulle jag begära att betala med paypal eller nåt.

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 04-01-2011, 21:56
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

OK ... alltså inte mot faktura g.gif Skall kolla opp hur Schenker fungerar. Känner mig lite dum blush.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 04-01-2011, 22:07
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (Snöflinga @ 04-01-2011, 21:56) *
          OK ... alltså inte mot faktura g.gif Skall kolla opp hur Schenker fungerar. Känner mig lite dum blush.gif

Alltså, säljaren kan ha schenker som leverantör. Du behöver bara hämta paketet från ditt utlämningsställe.
          Nej, ingen säljare säljer nog mot faktura. Men kollar du omdömen innan bud så kommer det nog att gå bra. Är det mycket negativa omdömen så bjud inte. Ett par tre brukar inte betyda något alls bland flera hundra positiva omdömen.

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 04-01-2011, 22:09
          Länk hit: #14

Medlem

CITAT (Snöflinga @ 04-01-2011, 21:19) *

När jag köper betalar jag via mitt ordinarie bankkonto till den personens bankkonto.

När jag säljer har jag öppnat ett nytt bankkonto som jag ber den som köper sätta in på och sedan för jag över pengarna till mitt ordinare bankkonto eller ett annat sparkonto själv så det konto jag anger till köparen är för det mesta tomt, har lite kvar för att därifrån betala räkningen som kommer från Tradera för att jag får sälja där.

Skickar oftast med posten men ska även prova DHL för där får man gratis kartonger i alla fall via vårt ordinarie postkontor sedan skriver man ut adresslapp m.m. själv. Är man då medlem på Tradera har man lite rabatt på frakten. Det gäller att kolla upp för ibland är posten billigare o.s.v. Du kan även skicka med DHL egna kartonger och likaså på posten. Finns bra på nätet portotabeller m.m. gäller bara att ha en bra våg hemma och kunna räkna ut vad som räknas som skrymmande m.m. DHLs fraktpriser stämmer inte om du inte är medlem på Tradera och tar det den vägen.
          Sedan ska man inte glömma att ta betalt för emballage för det kostar en del också fast man inte tänker på det, om man inte har tillgång gratis förståss.

CITAT (Meriona @ 04-01-2011, 19:30) *
          Varför är du nyfiken Inga? unsure.gif

Bara i största allmänhet, inte något speciellt. Ni pratar ju om en massa olika typ Blocket så då tänkte jag fråga om Tradera.

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 04-01-2011, 22:11
          Länk hit: #15

Medlem

Personligen tycker jag att det är fjantigt att ta betalt för emballage. Säljer jag tex jeans lägger jag dem i en vanlig in och utvänd plastkasse som jag tejpar med pakettejp.
          Vill man ta betalt för emballage är det bättre att baka in det i utgångspriset i så fall.
          Fast jag har oftast en kronas auktioner, i alla fall på saker som jag vet folk kommer att buda på.

Edit stavfel

Redigerat av Anma: 04-01-2011, 22:12

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 04-01-2011, 22:17
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (Anma @ 04-01-2011, 22:11) *
          Personligen tycker jag att det är fjantigt att ta betalt för emballage. Säljer jag tex jeans lägger jag dem i en vanlig in och utvänd plastkasse som jag tejpar med pakettejp.
          Vill man ta betalt för emballage är det bättre att baka in det i utgångspriset i så fall.
          Fast jag har oftast en kronas auktioner, i alla fall på saker som jag vet folk kommer att buda på.

Edit stavfel

Bakar du in det i priset så får du ju betala mera till Tradera och det är väl onödigt.
          Bättra att vara ärlig och säga att det tillkommer med si och så mycket beroende på vad det är man ska skicka.
          Som du skriver ett par jeans är inte sköra saker men skickar du typ glas eller sånt som du måste t.ex. packa med bubbelplast eller så så kostar det ju att köpa in. Men har man ingen kostnad ( kan ju packa ordentligt med gamal tidningar också) och då ska man ju inte ta betalat givetvis.
          Tycker inte alls det är fjantigt utan man visar att man är rädd om den sak som köparen köper att man packar noga.

--------------------

Citera
          Piccante
          Inlägg 04-01-2011, 22:18
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Köper oftast, säljer ibland. Använder Ebay med.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Anma
          Inlägg 04-01-2011, 22:25
          Länk hit: #18

Medlem

CITAT (Inga från Närke @ 04-01-2011, 22:17) *
          Bakar du in det i priset så får du ju betala mera till Tradera och det är väl onödigt.
          Bättra att vara ärlig och säga att det tillkommer med si och så mycket beroende på vad det är man ska skicka.
          Som du skriver ett par jeans är inte sköra saker men skickar du typ glas eller sånt som du måste t.ex. packa med bubbelplast eller så så kostar det ju att köpa in. Men har man ingen kostnad ( kan ju packa ordentligt med gamal tidningar också) och då ska man ju inte ta betalat givetvis.
          Tycker inte alls det är fjantigt utan man visar att man är rädd om den sak som köparen köper att man packar noga.

Men var läser du att jag säger att jag packar dåligt? Jag har skickat en del elektronik och har alltid fått "välpackat" i omdömet. Säljer jag en grej för en hundring så bryr jag mig inte om att Tradera tar en krona extra för sina avgifter. Det är bara småsummor.
          Jag vägrar att buda på en sak där frakten står som 100 kr när jag vet att den faktiska kostnaden är 60 kr.
          Säger inte att du gör så, men det finns de som gör det och sånt tycker jag är att lura köparen.

Jag sparar på all förpackningsmaterial som bubbelplast och så när jag köper något. Ett tips.

Men du gör ju som du vill, om du tar några kronor för emballage så är det din sak.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 04-01-2011, 22:34
          Länk hit: #19

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Både köper och säljer. Har köpt en hel del fröer faktiskt, utbudet går ju inte upp mot ebay men där kan ändå finnas en del intressant. Har bland annat sålt en bil en gång, och jag hade en fastighet ute men den fick jag inga bud på

Citera
          Fenja
          Inlägg 05-01-2011, 01:37
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Jag har både köpt och sålt en del på Tradera genom åren. Jag tar aldrig betalt för emballage, jag är till och med så tjurig att jag inte bjuder på varor om man tar betalt för emballage! Synd för så många säljare att de förlorar mig som kund för att tjäna några kronor extra... wink.gif
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 06:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon