CITAT (Snöflinga @ 04-01-2011, 21:19)

Har varken köpt eller sålt. Var faktiskt inne och tittade i dag ffg. Blev både köp och sälj sugen
Men hur betalar ni ? Läste att det fanns något speciellt konto, kommer inte ihåg vad det hette, men det verkade bra.
När jag köper betalar jag via mitt ordinarie bankkonto till den personens bankkonto.
När jag säljer har jag öppnat ett nytt bankkonto som jag ber den som köper sätta in på och sedan för jag över pengarna till mitt ordinare bankkonto eller ett annat sparkonto själv så det konto jag anger till köparen är för det mesta tomt, har lite kvar för att därifrån betala räkningen som kommer från Tradera för att jag får sälja där.
Skickar oftast med posten men ska även prova DHL för där får man gratis kartonger i alla fall via vårt ordinarie postkontor sedan skriver man ut adresslapp m.m. själv. Är man då medlem på Tradera har man lite rabatt på frakten. Det gäller att kolla upp för ibland är posten billigare o.s.v. Du kan även skicka med DHL egna kartonger och likaså på posten. Finns bra på nätet portotabeller m.m. gäller bara att ha en bra våg hemma och kunna räkna ut vad som räknas som skrymmande m.m. DHLs fraktpriser stämmer inte om du inte är medlem på Tradera och tar det den vägen.
Sedan ska man inte glömma att ta betalt för emballage för det kostar en del också fast man inte tänker på det, om man inte har tillgång gratis förståss.
CITAT (Meriona @ 04-01-2011, 19:30)

Varför är du nyfiken Inga?

Bara i största allmänhet, inte något speciellt. Ni pratar ju om en massa olika typ Blocket så då tänkte jag fråga om Tradera.