Om fönstrena går inåt kanske du kan ha några balkonglådor hängande utanför. Fast det kanske man inte får? Fråga mig inte heller hur det rent praktiskt är möjligt att fästa balkonglådor utanför fönstrena. Men, det kanske någon annan har tips på.
Om du, rent hypotetiskt, skulle kunna ha det så finns det ju en massa saker du kan odla under sommaren.
För, som Bassam skriver, är nog ett av problemen med att odla utomhusväxter inomhus just luftfuktigheten. Visst kan man försöka att höja den för att få en del att trivas, men det innebär ändå en begränsning. Jag tror inte att din värd uppskattar om du höjer luftfuktigheten alltför mycket då det kan skada lägenheten.
Ett alternativ (nu spånar jag bara lite) skulle kunna vara att odla i någon form av behållare typ terrarium. Problemet då kan vara att luftcirkulationen blir för låg och värme och luftfuktighet blir
för hög. Det kan man i och för sig fixa med fläktar. Men, det kan ändå vara svårt att få ihop en vettig balans. Och du vill ju helst inte ha någon kringutrustning.