Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110
Jag vill inte heller ha mer snö. Nu vill jag se spirande vårblommor i rabatterna (okej, till rosornas tid är det lite längre, men lite snödroppar och vintergäck nu, tack)
Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723
Har alldeles tillräckligt med snö kvar för att det skall kännas ljust och vintrigt och eftersom jag inte kan skotta med mitt brutna finger på högerhanden vill jag inte ha mer snö nu!
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland
Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18
Att jag inte vill ha mer nu beror helt enkelt på att vi har så det räcker ett tag till. Även om det är barmark på många ställen runtomkring (eller iaf var häromdan) så är det vitt nu igen. Här har det sjunkit ihop från halvmetern till ett par dm och nu kommer det lite flingor igen.
Bara för att det heter vinterhalvår så behöver det faktiskt inte vara just så långt.
--------------------
----<--<-@Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål.@->-->----
Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674
Jag vill gärna ha mer om vi tar det i rätt ordning. Först ska all snön tina bort, sen ska det torka upp, sen frysa på och sen får det gärna komma riktig vinter ett tag till med ny snö. Men just nu är det inte så roligt, plusgrader, regn och ca. 17 cm snö kvar. Hård skare, is och halt. Lavinen som kom ner från taket för ett tag sen lär ligga kvar till juli, den är hög och stenhård som en glaciär och den ska man balansera över hela tiden.
Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760
Nu räcker det med snön. Vi kommer ju inte åt vissa utrymmen ute pga stora snödrivor. Den kan gärna vara kvar ett tag till, annars blir det trist när det är så mörkt. ....... Men man längtar till våren ........ ....Fuchsian ......
Medlem
Antal inlägg: 956
Medlem nr: 10 095
Jag är ganska så less på snön nu och längtar efter våren! Men om jag ska välja på slask eller snö så tar jag snö! Helst vill jag att det torkar upp och små knoppar tittar fram!
tur att det finns nya växter att köpa och plantera, men jag tar det som det kommer. här kan man läsa mer om det http://pohlman.klart.se/
men än sålänge är det ju bara en prognos det är inte säkert att det blir så och blir det så så får man härda ut, sommar blir det även i år. och som det gick att utläsa i en kommentar där vi har haft långa och kalla vintrar innan, så det är ju inte för evigt. nästa vinter blir kanske jätte mild och kort.