Sidor: 1, 2
Berith
thumbdown.gif

crying.gif
Eva i Skåne
Jag vill inte heller ha mer snö. Nu vill jag se spirande vårblommor i rabatterna rose.gif
(okej, till rosornas tid är det lite längre, men lite snödroppar och vintergäck nu, tack)
silos
Mera snö,mycket mera snö vill jag ha!
*Stintan*
Gärna mer snö i små portioner en dryg månad till sen kan det börja bli vår.
aanderss
jag vill ha sommar
Red Top
Jag vill ha mer snö. Den lyser upp när det är mörkt ute.

De senaste dagarnas töväder gjorde snön i Fjollträsk brunsvart och trist. Som tur är snöar det lite nu igen. yahoo.gif
Anki på Öland
Har alldeles tillräckligt med snö kvar för att det skall kännas ljust och vintrigt och eftersom jag inte kan skotta med mitt brutna finger på högerhanden vill jag inte ha mer snö nu!
Huggorm
Jag struntar i om det snöar och är kallt. Vintern får vara hur den vill, bara våren kommer tidigt sedan, och utan bakslag
Berith
Att jag inte vill ha mer nu beror helt enkelt på att vi har så det räcker ett tag till. Även om det är barmark på många ställen runtomkring (eller iaf var häromdan) så är det vitt nu igen. Här har det sjunkit ihop från halvmetern till ett par dm och nu kommer det lite flingor igen.

Bara för att det heter vinterhalvår så behöver det faktiskt inte vara just så långt. mad.gif
hattstugan
Den här vintern känns extra lång iom att snön kom så förbålt tidigt!

Här är det nog 30-40 cm trots att det har varit mildväder! Har ju inte så mkt plats för snöhögar
Myosotis
Jag vill gärna ha mer om vi tar det i rätt ordning. Först ska all snön tina bort, sen ska det torka upp, sen frysa på och sen får det gärna komma riktig vinter ett tag till med ny snö. Men just nu är det inte så roligt, plusgrader, regn och ca. 17 cm snö kvar. Hård skare, is och halt. Lavinen som kom ner från taket för ett tag sen lär ligga kvar till juli, den är hög och stenhård som en glaciär och den ska man balansera över hela tiden.
gnon49
Inte vill jag ha mer snö nu men just nu snöar det likt förbannat.
malcolm
För mig är det fullt tillräckligt med den snön som redan finns och jag vill inte ha mer, inte mer kyla heller för den delen. Vill ha VÅÅÅÅÅR!
Alexander-VG-zon3
jag vill ha vår (som huggorm skrev utan bakslag också!).

dock blir det säkert bakslag och då är ett tjock snölager att föredra för växternas skull. för min egen skulle gillar jag inte snö eller vinter.
fuchsian
Nu räcker det med snön. Vi kommer ju inte åt vissa utrymmen ute pga stora snödrivor.
Den kan gärna vara kvar ett tag till, annars blir det trist när det är så mörkt. ....... whist.gif
Men man längtar till våren ........ tummenupp.gif ....Fuchsian ......
Aqvakul
Ingen mer snö för min del..
Margith
Tack, men jag har snö så att det räcker för den här vintern crying.gif
Snön får gärna ligga kvar ett tag till, men jag behöver inte mer ranting.gif
Suz
Jag är ganska så less på snön nu och längtar efter våren!
Men om jag ska välja på slask eller snö så tar jag snö!
Helst vill jag att det torkar upp och små knoppar tittar fram!
Huggorm
Jag har dåliga nyheter. Den nordatlantiska oscillatorn kommer strax att vända igen, och vi får tillbaka svinkylan. Och det gäller ända fram i april crying.gif

http://www.dn.se/nyheter/sverige/vargavint...kommer-tillbaka
Alexander-VG-zon3
CITAT (Huggorm @ 25-01-2011, 17:49) *
Jag har dåliga nyheter. Den nordatlantiska oscillatorn kommer strax att vända igen, och vi får tillbaka svinkylan. Och det gäller ända fram i april crying.gif

tur att det finns nya växter att köpa och plantera, men jag tar det som det kommer. här kan man läsa mer om det
http://pohlman.klart.se/

men än sålänge är det ju bara en prognos det är inte säkert att det blir så och blir det så så får man härda ut, sommar blir det även i år. och som det gick att utläsa i en kommentar där vi har haft långa och kalla vintrar innan, så det är ju inte för evigt. nästa vinter blir kanske jätte mild och kort.
xlxl67
CITAT (Huggorm @ 25-01-2011, 17:49) *

Tvi vale. Skulle kylan sitta i så länge? :/

Nu är vi verkligen värdiga en varm vår och sommar..
Huggorm
CITAT (flaxss @ 25-01-2011, 18:39) *
tur att det finns nya växter att köpa och plantera, men jag tar det som det kommer. här kan man läsa mer om det
http://pohlman.klart.se/

Ja, det har inte varit någon rolig tid att vara zonknäckare på. Jag gissar att det är ganska mycket som inte vaknar som det skall till våren crying.gif
abbbe
Vår vill jag ha. Vad härligt det vore om våren börja precis i början av februari. Men enligt länken så ... sleeping.gif
Myosotis
CITAT (xlxl67 @ 25-01-2011, 18:45) *
Nu är vi verkligen värdiga en varm vår och sommar..

-fear-.gif Neej! Jag vill inte!!! -cry-.gif
Tikka
Jag vill ha mer snö, vitt o vacker biggrin.gif Hopp o lek wink.gif

[attachment=57739:DSCN5815_r.jpg]
herkules
jag älskar riktig vinter med mycket snö och lagom kyla, skulle kunna ha det så 6 månader om året.
xlxl67
CITAT (Myosotis @ 25-01-2011, 19:50) *
-fear-.gif Neej! Jag vill inte!!! -cry-.gif

Va? ngn speciell anledning :|

CITAT (Tikka @ 25-01-2011, 20:04) *
Jag vill ha mer snö, vitt o vacker biggrin.gif Hopp o lek wink.gif

[attachment=57739:DSCN5815_r.jpg]

Oj vad läckert!!! biggrin.gif Är det en snöängel?

Annars hade väl varit inne med en smiley? En cool smiley kanske;)
Tikka
Snöängel e det smile.gif
Ja en cool smiley hade ju varit nåt, tack för tipset biggrin.gif Har du gjort nån sån då förrresten?
Meriona
För klent med svarsalternativ. Kan omöjligt svara.
Olle A
Det är ju bara januari, så det är klart att vi ska ha mer snö! Särskilt om det ska bli kallt igen, för barfrost är inte roligt.

Olle
Klint
Inget svårt val för mej Jag är trött på snö och is!
smuleborg
Gärna mer snö. Ett par decimeter nysnö, och så tar vi på oss (längd-)skidorna, 5-10 minus. Landskapet är som en saga, man kommer någonstans och får hälsosam och effektiv träning/motion på köpet.

Jag önskar mig "måttligt" mer nysnö och 5-10 minus till och med 28 februari. Jag önskar att våren kommer tidigt. Och - äntligen - en lång vår-sommar-höst. Och gärna brittsommar in i slutet på december (det är länge sedan sist, var det 2004 eller 2005?).

Jag önskar mig i alla fall minusgrader tills det att veden är klyvd.
Berith
CITAT (Meriona @ 25-01-2011, 21:29) *
För klent med svarsalternativ. Kan omöjligt svara.

Men...! Vad ville du ha för alternativ då? unsure.gif

Att Olle vill ha mer snö bryr jag mej inte om. Kommer ni ihåg i vädertråden förra våren när han så gärna önskade sej mer snö så det skulle komma upp i 1 meter?? ohmy.gif nono.gif Jag skrev ju till och med en hejjaramsa till honom då...

kompiskram.gif
Meriona
CITAT (Berith @ 26-01-2011, 08:24) *
Men...! Vad ville du ha för alternativ då? unsure.gif

Att Olle vill ha mer snö bryr jag mej inte om. Kommer ni ihåg i vädertråden förra våren när han så gärna önskade sej mer snö så det skulle komma upp i 1 meter?? ohmy.gif nono.gif Jag skrev ju till och med en hejjaramsa till honom då...

kompiskram.gif

T.ex.
Gärna snö om bara isen smälter bort först.
Gärna snö om den är torr och lätt.

smile.gif
Olle A
Vi kom ju inte riktigt upp i en meter förra vintern, så det satsar vi på nu i stället! tongue.gif

Olle
silos
Det är märkligt med oss människor att inte kunna vara nöjda med det som vi har,till.ex.vädret som vi ändå ingenting kan göra åt.
Jag själv väljer att vara tacksam och nöjd med vilket väder det än är hos mig,varför skulle jag kasta bort min tid på att tycka illa om någonting som ej går att ändra?
Myosotis
Håller i princip med dig silos, men om man mår riktigt dåligt av ett visst väder kan det vara nog så plågsamt. Många får ju riktiga vinterdepressioner när det är för lite ljus.

CITAT (xlxl67 @ 25-01-2011, 20:21) *
Va? ngn speciell anledning :|

Ja... jag hatar värme -cry-.gif Fick nästan panik när det var som värst förra sommaren, det går inte att sova och man blir trött och rastlös och längtar ut för att man bara kan bara sitta/ligga inne.
Trivs bäst tidig vår och vinter.
abbbe
CITAT (silos @ 26-01-2011, 11:41) *
Det är märkligt med oss människor att inte kunna vara nöjda med det som vi har,till.ex.vädret som vi ändå ingenting kan göra åt.
Jag själv väljer att vara tacksam och nöjd med vilket väder det än är hos mig,varför skulle jag kasta bort min tid på att tycka illa om någonting som ej går att ändra?

Tycka illa och illa... Jag önskar att det vore vår nu. Jag tål inte kyla, däremot längtar jag till den högt uppsatta solen på himmelen och värmeböljorna (låter som om det förekommer flera hundra stycken) om sommaren. Och så vill ju äkta odlaiter se lite grönt smile.gif
bergvallmo
Skulle gärna ta mer snö om jag slapp mer kyla. Typ -5 är lagom kallt tycker jag.
Krolliljan
Väck , väck med snön. ranting.gif thumbdown.gif
Jag längtar efter mina vårlökar. crying.gif
abbbe
Men enligt flera väderstationer ska det blir plusgraderungefär hela veckan där jag bor. Håller tummarna!
bergvallmo
Bor i Ångermanland och nu har vi flera plusgrader. Tycker det är bättre då det håller sig på minus än så länge. Kommer att bli superhalt när det fryser på.
ylvahi
NEJ, NEJ, NEJ nu får nån stänga av där uppe

Snö i mängder
Iren
CITAT (ylvahi @ 29-01-2011, 12:01) *
NEJ, NEJ, NEJ nu får nån stänga av där uppe

Snö i mängder

Kan bara hålla med!!!
Noak
Jag håller också med...
Bara att skotta taket för brandsyn och sotare har tagit två dagar. Och sen ska det nedskottade bort från gården också.
Plusgrader ger bara istappar och halka i januari.
När blir det april?
Huggorm
Skotta taket? Det gled av själv för flera veckor sedan
Myosotis
CITAT (Noak @ 29-01-2011, 13:19) *
När blir det april?

Den 1.4. är det i år.
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 29-01-2011, 14:51) *
Den 1.4. är det i år.

whist.gif
Huggorm
Frågan är om det hjälper att det blir april. Enligt pålitliga källor kommer ju den nordatlantiska oscillatorn slå om igen i slutet på februari och både mars och april blir svinkalla
Noak
CITAT (Myosotis @ 29-01-2011, 14:51) *
Den 1.4. är det i år.

Är det säkert?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon