CITAT (malcolm @ 31-01-2011, 17:07)

Jag tittade på den nya brittiska serien Sherlock istället och det var rena skräpet enligt min mening, alldeles för flummigt i min smak. Lite senare gick en av de klassiska avsnitten om Sherlock Holmes med Jeremy Brett i huvudrollen och det var en väsentlig skillnad mot den nya serien som skulle utspela sig i nutid, tänk er själva, SH med mobiltelefon och nikotinplåster istället för opiumpipa...
Låter knepigt men ändå lite kul att de flesta hardcore fansen av SH anser att den nya är den bästa filmatisering plus filmen med Robert D Jr eftersom de anser att serien med Jeremy lever på den romantiserade och felaktiga bilden av Sherlock.
CITAT (Vippan @ 31-01-2011, 22:20)

Alldeles nyligen har Sverige haft en självmordsbombare och hur svensk var han på en skala???Ganska osmart att visa den här filmen just nu.
Ärligt talat så tror jag få bryr sig om det, skulle det i så fall varit bättre att bombaren i filmen varit utländsk? Det är ingen fakta film men vad manusförfattaren kanske tänkte var att alla kan bli självmordsbombare bara de får en viss form av motivering och inte har något att förlora.
CITAT (Markus_H @ 31-01-2011, 21:13)

finns det inte tillräckligt med filmer redan där skurken är arab?
Precis! Under kalla kriget skulle alla skurkar vara ryssar, då var ju tom afghanska muslimska krigsherrar hjältar...
Sen efter det var bla kokainkungar från sydamerika, jugoslaver plus...ryska separister
Efter 9-11 blev det busenkelt för filmskapare för då var det ju araber för hela slanten.